سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

افزایش فشار قانونی بر دیفای با شناخته شدن به عنوان پناهگاهی برای پولشویی !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اگر دیفای

یک مقاله تحقیقاتی مشترک توسط شرکت مشاور مدیریت جهانی BCG Platinion و Crypto.com نشان داده است که رشد سریع دیفای در سال ۲۰۲۰ پتانسیل پولشویی را ایجاد کرده است که آن را تحت نظارت مقامات قانونی قرار خواهد داد.

از ابتدای سال، ارزش دلاری وثیقه ارز دیجیتال که در پلتفرم های دیفای قفل شده است بیش از ۱۲۰۰ درصد افزایش یافته است و طبق اعلام ارائه دهنده داده DeFi Pulse به ۹ میلیارد دلار رسیده است.

دیفای از نظر طراحی غیرمجاز و غیرمتمرکز است، به این معنی که بر خلاف صرافی های متمرک ، هیچ الزامی برای KYC (فرآیند احراز هویت مشتری) وجود ندارد. این عمل عمدتا فراتر از حوزه های دولتی و کنترل نظارتی عمل می کند که بر اساس این گزارش در مورد دسترسی غیرقانونی به خدمات مالی نگرانی ایجاد می کند.

Ciphertrace در مورد این گزارش در خبرنامه خود اظهار داشت:

“از آنجا که پروتکل های دیفای به گونه ای طراحی شده اند که غیرمجاز هستند، هر کسی در هر کشوری می تواند بدون هیچ گونه تطابق قانونی به آنها دسترسی پیدا کند. در نتیجه، دیفای به راحتی می تواند به پناهگاه پولشویی تبدیل شود. “

پروتکل های دیفای معتقدند که با حرکت به سمت تمرکززدایی کامل می توانند از تهدید مقررات فرار کنند، به این معنی که قانون گذاران حتی اگر بخواهند قادر به بستن پلتفرم ها نخواهند بود.

با این حال مقیاس پذیری و نظارت پروتکل های دیفای از نظر تمرکززدایی کامل بسیار متفاوت است. برخی از پروتکل ها مانند Uniswap، در این مورد از سرمایه های خطر پذیر قابل توجهی توسط شرکت های بسیار متمرکز Andreessen Horowitz و Union Square Ventures برخوردار شده اند.

این ترس وجود دارد که قانون گذاران جهانی با رشد مقیاس پذیری خود می توانند توجه خود را به سمت دیفای معطوف کنند. این ممکن است شامل استفاده از خدمات غیرمتمرکز شناسایی هویت و بررسی آدرس به منظور قرار گرفتن در لیست سیاه کاربران خاص باشد.

فیات همچنین باید در برخی موارد وارد این اکوسیستم شود که معمولاً از طریق صرافی های متمرکز سنتی که به طور فزاینده ای قانون گذاری می شوند، صورت می گیرد. مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) شامل “قانون سفر” است که ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) را ملزم می کند در هنگام انجام تراکنش ها، اطلاعات مشتریان را جمع آوری کرده و منتقل کند.

این اقدام ممکن است به لیست سفید انبوه و لیست سیاه آدرس های بلاک چین مرتبط با برخی از توکن ها، صرافی ها، پروتکل ها و حتی کاربران منجر شود. اگر جلوی صرافی های متمرکز برای انتقال ارز دیجیتال به آدرس های مرتبط با دیفای گرفته شود، ممکن است پروتکل دیفای مجبور به پذیرش فرآیند احراز هویت مشتری و سایر مقررات شوند.

این تحقیق خاطرنشان کرد که توصیه فعلی FATF این است که اگر پروتکل دیفای به اندازه کافی غیرمتمرکز باشد و نهاد پشتیبان آن در عملیات روزانه دخیل نباشد، ممکن است به عنوان ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) طبقه بندی نشود و بنابراین از مشمول قانون سفر نخواهد بود.

اما همانطور که Ciphertrace اشاره کرد:

“با توجه به روندهای نظارتی کنونی احراز هویت مشتری و سایر الزامات انطباق مانند قانون سفر FATF، دیفای می تواند سرانجام با رشد مقیاس پذیری، در محدوده قانون گذارن جهانی قرار گیرد.”
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location