video thumb

بنیان‌گذار شرکت Crebaco: گزارش‌های جدید در مورد ممنوعیت ارز دیجیتال هند “تله‌کلیک” است

لایحه مبهمی که Subhash Chandra Garg، وزیر امور مالی سابق کشور هند در سال ۲۰۱۹ برای ممنوع کردن ارز دیجیتال

گزارش هایی از بلومبرگ و رسانه خبری اقتصادی Times Timesدر مورد توسعه بیشتر این لایحه و معرفی احتمالی آن به عنوان قانون، فقط باعث وحشت و اضطراب بیشتر در جامعه ارز دیجیتال شده است.

گفتن یاست؛ این گزارش ها بدون ارائه هیچ اطلاعات اضافی، صرفا احتمال زیاد ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند را عنوان می کنند.

اما امروز به همان اندازه یک سال قبل در مورد این لایحه عدم اطمینان وجود دارد. تنها چیزی که هم به نفع صنعت ارز دیجیتال هند تغییر کرده، این است که دادگاه عالی در ماه مارس بخشنامه بانک مرکزی هند را که موسسات مالی را از ارائه خدمات به شرکت ها و معامله گرات ارز دیجیتالمنع می کرد، لغو کرد

Subramanian Swamy، نماینده حزب حاکم در راجا صبحا، مجلس اعلای هند، در توییتر درباره لغو این ممنوعیت گفت: ” دادگاه عالی اجازه تجارت ارز دیجیتال را می دهد و بخشنامه ۲۰۱۸ بانک مرکزی هند را لغو می کند.”

خبرگزاری محلی هند به نقل از Swamy گفت که “ارز دیجیتال امری اجتناب ناپذیر است.” خبرگزاری The Block اخیراً با رد ادعاهای منع احتمالی ارزهای دیجیتال خبر داد که Swamy هرگونه بحث در مورد ممنوعیت ارز دیجیتال را انکار کرده است و عنوان کرد:
“انجام این کار دیوانگی است.”

آشیش سینگال (Ashish Singhal)، مدیرعامل صرافی ارز دیحیتال CoinSwitch که پایگاه اصلی کاربران خود را در هند دارد، در صحبت با کوین تلگراف، به لیست لوایحی اشاره کرد که در جلسه پارلمان موسمی مورد بحث است. وی گفت تا آنجا که از این لیست می توان فهمید، هیچ ممنوعیتی برای تجارت ارز دیجیتال در نظر گرفته نشده است.

Nischal Shetty، بنیان گذار صرافی ارز دیجیتال WazirX و Siddharth Sogani، بنیان گذار شرکت تحقیقاتی بلاک چین Crebaco نیز در مورد این لایحه اظهار نظر کردند و گفتند که جای نگرانی نیست. از نظر این مدیران اجرایی، یک راه طولانی برای ارائه این لایحه در مجلس وجود دارد.
Shetty در ادامه افزود: “خیلی زود است که پیش نویس لایحه ارز دیجیتال به مجلس ارائه شود.”

Sogani با تله کلیک خواندن مقالات خبری اخیر عنوان کرد که جامعه ارز دیجیتال هند “با ترس و وحشت نسبت به این مقالات واکنش نشان داده اما بسیاری از کاربران ارز دیجیتال در هند اکنون به چنین اخباری عادت کرده اند.”

گفتنی است؛ “تله کلیک” همه‌ آن لینک‌ های اینترنتی و پست‌ های شبکه‌ اجتماعی است که با تیترهایی جذاب، کاربران را به کلیک کردن و خواندن محتوا جذب می‌  کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: “این لایحه مطمئناً از چند ماه پیش در حال تغییر بود اما نسبت به منبعی که بلومبرگ در حال حاضر در مورد آن بحث می کند، مطمئن نیستم.”

در همان یادداشت، شتی عنوان کرد که این یک واقعیت شناخته شده است که “از زمانی که این لایحه ارائه شده همچنان در وزارت دارایی بوده است.” اما نحوه تفسیر آن در رسانه ها باعث وحشت خفیفی در میان کاربران این صنعت شده است.