video thumb

نهنگ‌ها اکنون می‌توانند از بیت کوین برای خرید هواپیماهای شخصی استفاده کنند

بر اساس گزارش های منتشر شده، هزینه یک هواپیما تقریبا ۳۷۵۰ بیت کوین

طبق گزارش منتشر شده از سوی پایگاه خبری Business Insider ، پلتفرم مستقر در ایالات متحده Aviatrade در حال حاضر یک نسخه Gulfstream G650ER 2014 را به قیمت ۴۰ میلیون دلار – تقریبا ۳۷۵۰ بیت کوین (BTC) تا زمان نگارش این مقاله به فروش می رساند. گفته می شود میلیاردرها از جمله جف بزوس از آمازون و ایلون ماسک، مدیرعامل تسلا یک مدل هواپیما را دارند که قادر است تا ۷۵۰۰ مایل دریایی یا تقریباً بین لس آنجلس و سیدنی را طی کند.

وب سایت Aviatrade در این باره عنوان می کند: “ما بیت کوین را به عنوان پرداخت برای همه خریدهای bizjet [جت تجاری] می پذیریم.”

فیلیپ راشتون (Philip Rushton)، رئیس شرکت Aviatrade عنوان کرد که استفاده از فیات برای خرید هواپیمای شخصی در برخی کشورها تحت محدودیت های برون مرزی است. به نظر می رسد که ارزهای دیجیتال در حال حاضر ممکن است مقررات نظارتی کمتری داشته باشند.

این شرکت قیمت خاصی را برای هیچ یک از هواپیماهای خود ذکر نکرده است، اما معامله گران ارز دیجیتال مجبور نیستند برای Gulfstream “تسویه حساب” کنند. در حال حاضر Aviatrade حدود ۱۳ جت تجاری خصوصی دیگر را برای فروش لیست کرده است، از جمله دو Bombardier Global 7500 را. در ژوئن ۲۰۱۹، ارزش این دو جت ۷۲٫۸ میلیون دلار یا بیش از ۶۸۰۰ بیت کوین بود.

شرکت فروش هواپیما اولین شرکتی نیست که ارز دیجیتال را قبول می کند. در ماه ژوئن، فابریزیو پولی (Fabrizio Poli)، رئیس هواپیمایی کایزن (Kaizen Aerospace) در مصاحبه ای با آندریاس آنتونوپولوس، مربی بیت کوین اعلام کرد که کایزن برای پرداخت خدمات منشور و محموله های خود و یا خرید یک جت خصوصی “پرداخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر” را مورد پذیرش قرار می دهد.

آنتونوپولوس فروش هواپیماهای چند میلیون دلاری را با زمانی که یک مینی کوپر را در ازای ارز دیجیتال فروخت، مقایسه کرد و اظهار داشت:

“آنها یک تست رانندگی سریع انجام دادند.” “هنگامی که آنها بازگشتند، من عنوان را امضا کردم و اطمینان کامل داشتم که پولی که دریافت کردم واقعی، غیرقابل جعل است و کاملاً مال من است و نمی توان آن را پس گرفت، بنابراین ارز دیجیتال، تراکنش را بسیار آسان کرد. می توانم ببینم که این امر به راحتی به خرید یا فروش یک هواپیما تبدیل شده است. “