video thumb

ارزیابی پرداخت های ارز دیجیتال و وام‌های فین تک در جلسه کنگره

گروه ویژه کنگره فین تک (Fintech Task Force) در جلسه امرزو خود استدلال هایی را در مورد قوانین جدید ارائه داد که به طور بالقوه مقررات بانکی را گسترش می دهد تا شرکت های فناوری بیشتری را که خدمات مالی ارائه می دهند، سازگار کنند.

یکی از زیرمجموعه های کمیته خدمات مالی یعنی Congressional Fintech Task Force، بررسی کمیته فناوری های نوظهور را رهبری می کند. همانطور که استیون لینچ (D-MA) رئیس این گروه ویژه عنوان کرد “بانکداری از تمرکز کمتری برخوردار شده است و مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری با گزینه های مختلف روبرو هستند. “

در این جلسه بحث بر سر این مسئله بود که آیا شل گرفتن قوانین بانکی – که به شرکت های بیشتری امکان می دهد مثلاً وام بدهند – دسترسی مالی را به درستی گسترش می دهد یا خیر. لینچ خاطرنشان کرد که “یکی از وعده های بزرگف ین تک این ایده بود که به ما در تأمین حساب بانکی دار کردن افراد بدون حساب بانکی کمک کند. اما شواهد امر چیز دیگری را نشان می دهد.”

در پاسخ به سوال نماینده Rashida Tlaib (D-MI) در مورد اینکه آیا فین تک ها به این وعده خود عمل کرده اند یا خیر، رائول کاریلو ازDemand Progress Education Fund عنوان کرد:

“من هیچ مدرک معتبری مبنی بر اینکه این شرکت های خصوصی فین تک، به وعده های خود عمل می کنند، ندیده ام. در واقع، من نگران این هستم که این تراکنش ها بدون پشتیبانی مناسب انجام شود. “

کاریلو همچنین با توجه به نگرانی های مشابه ماکسین واترز (D-CA) ، رئیس کمیته از ورود Big Tech به امور مالی هشدار داد. وی اظهار داشت که “ما به طور ویژه نگران تجاوزهای اخیر پلتفرم های فناوری غالب به پرداخت ها هستیم، به ویژه پروژه پیشنهادی لیبرای فیس بوک.

برعکس، اورت سندز (Everett Sands)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Lendistry ، در مورد نقش بازیگران خوب خوش بین بود. Lendistry هم یک فین تک است و هم یک موسسه مالی توسعه جامعه (CDFI). وی از کنگره خواست که “تشویق” بیشتری برای بازیگران خوب در مقابل “تنبیه” برای بازیگران بد ارائه کند. وی در این خصوص عنوان کرد:

“قوانین فعلی تحت SBA [مدیریت کسب و کار کوچک] و سایر قوانین ایجاد شده اند تا به نوعی مدیریت ریسک باشند. در حالی که ما به آنها احترام می گذاریم، باید نوعی بازبینی وجود داشته باشد تا افراد خوب نتوانند با یک دست بسته به نبرد خود بپردازند. “

خوش بینی بیشتر نسبت به ارز دیجیتال به عنوان یک اپراتور پرداخت

در بخشی از این جلسه، ارائه تغییراتی در منشور پرداخت از طرف دفتر کنترل ارز، قانون گذار ایالات متحده برای بانک های فدرال پیشنهاد شد. این دفتر در گسترش مشارکت فین تک و ارز دیجیتال در امور مالی سنتی بسیار فعال بوده است.

در این جلسه که License to Bank نام داشت، چارچوب قانونی حاکم بر اینکه چه کسی می تواند وام ها را پرداخت و پردازش کند، مورد بررسی قرار گرفت” و بسیاری به نقش ویژه ارز دیجیتال در تکامل پرداخت ها اشاره کردند. سندز در این زمینه عنوان کرد:

“ما همچنین معتقدیم که وام دهی و پرداخت ها هر کدام نیاز به تعدیل قابل توجهی در مقررات دارند و ما پیشنهاد می کنیم که OCC ابتدا بر روی پرداخت ها متمرکز شود زیرا شرکت های واردکننده فناوری جدید مانند بیت کوین، بلاک چین و ارزهای دیجیتال، افرادی زیادی را به خود جذب می کنند.”