video thumb

یک بررسی نشان داد: درک گسترده ای از ارز دیجیتال وجود ندارد!

موسسه خدمات Royal United و انجمن متخصصان خبره مبارزه با پولشویی با همکاری YouGov، یک نظرسنجی در مورد درک مقامات از صنعت ارز دیجیتال انجام دادند.

تحقیق The RUSI-ACAMS Cryptocurrency Risk & Compliance بینش بی سابقه ای در مورد نحوه مشاهده دولت ها، صنعت ارزهای دیجیتال، موسسات مالی سنتی و غیره برای استفاده از ارز دیجیتال، شامل خطرات ذاتی آن و قدرت کنترل انطباق مربوط به بخش ارزهای دیجیتال ارائه می دهد.

این تلاش از مقامات سراسر جهان سوالاتی پرسید و در نهایت ۵۶۶ بینش مختلف دریافت کرد. این بررسی تعدادی از نتایج را نشان می دهد، از جمله اختلاف نظر در مورد ایمنی استفاده از دارایی دیجیتال. نهادهای اصلی مورد بررسی، این کلاس دارایی را خطرناک می دانند. شرکت کنندگان در صنعت ارز دیجیتال نیز این کلاس دارایی را خطرناک می دانند اما آنها احساس می کردند که دانش، مهارت و ابزارهایی دارند تا تهدیدات احتمالی را برطرف کنند. این مورد شامل آن دسته از شرکت کنندگان در صنعت می شود که در مورد اقدامات ضد پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم هوشیار هستند.

این بررسی عنوان می کند: “در حالی که استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مجرمان فقط حدود ا درصد از کل تراکنش ها را تشکیل می دهد، اما همچنان برای افرادی که از سیستم مالی سنتی اجتناب می کنند، مکان جذابی است.”

همچنین یافته ها گزارش می دهند:

“پاسخ دهندگان همچنین نشان می دهند که با وجود شک و تردید فعلی در مورد نقش ارز دیجیتال در ترویج شمول مالی، ممکن است فضای بیشتری برای آن در آینده وجود داشته باشد. پاسخ دهندگان هم نقش ارز دیجیتال در پرداخت های روزمره در آینده و هم کاهش استفاده از ارز دیجیتال برای فعالیت های غیرقانونی را خصوصاً در مقایسه با نحوه مشاهده آن در حال حاضر پیش بینی می کنند.”

با توجه به هک های صورت گرفته و هشدارهای مرتبط با آن در طی چند سال گذشته، شرکت کنندگان در صنعت ارز دیجیتال باید تلاش کنند تا از خطرات ناشی از آن آگاهی داشته باشند و اقدامات پیشگیری را جزو اصلی این فضا قرار دهند.