video thumb

صدور مشاوره‌هایی در مورد پرداخت‌های باج‌افزاری توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دو دفتر وزارت خزانه داری ایالات متحده مشاوره هایی در مورد پرداخت های باج افزاری صادر کرده اند که به گفته آنها پرداخت های باج افزاری تهدیدی برای امنیت ملی می باشند. شبکه اجرای جرایم مالی یا FinCen به شرکت های پردازش کننده ارزهای دیجیتال عنوان کرد که وظیفه آنها تهیه گزارش از فعالیت های مشکوک در زمانی است که آنها دلیلی دارند که خدمات آنها درگیر خدماتی می شود که مرتبط به افراد مورد تحریم است.این نهاد عنوان کرد:

“در بین این نهادها، شرکت های جرم شناسی دیجیتال و واکنش به حوادث (DFIR) و شرکت های بیمه سایبری (CIC) قرار دارند. برخی از شرکت های DFIR و CIC ها و همچنین برخی MSB ها که CVC [ارز مجازی قابل تبدیل] ارائه می دهند، پرداخت باج افزار به مجرمان اینترنتی را تسهیل می کنند و اغلب این کار را با دریافت مستقیم وجوه فیات مشتریان، مبادله آنها با CVC و سپس انتقال CVC به حساب های تحت کنترل جنایی انجام می دهند. ”
همچنین اشاره شده است که در حالی که بیت کوین (BTC) ارز مورد علاقه مجرمان اینترنتی است، گرایش به استفاده بیشتر از کوین های حریم خصوصی وجود دارد. ظاهراً، برخی از مجرمان حتی به کسانی که مورد دومی را انتخاب کرده اند، تخفیف داده اند.

به تازگی، IRS دو قرارداد ۶۲۵،۰۰۰ دلاری با Chainalysis و Integra FEC امضا کرده است تا ابزارهایی را تهیه کند که به ردیابی مرموزترین کوین حفظ حریم خصوصی یعنی مونرو (XMR) کمک کند.

بیانیه اداره دارایی کنترل دارایی های خارجی (OFAC) تأکید می کند که بزرگ ترین حملات باج افزاری توسط بازیگران خارجی انجام شده است. این سازمان تأکید کرد که وجوه دریافتی در نتیجه چنین فعالیتی می تواند به ضرر امنیت ملی ایالات متحده باشد. OFAC همچنین اظهار داشت که علاوه بر داشتن لیستی از افراد تحریم شده که آمریکایی ها نباید با آنها معامله کنند، برخی از کشورها و مناطق خاص نیز در این لیست وجود دارند. ارائه دهندگان خدمات مالی که تصمیم می گیرند این محدودیت ها را نادیده بگیرند، ممکن است با جریمه روبرو شوند.

سال هاست که بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری عنوان می کنند که تنها راه پایان دادن به حملات بدافزاری متوقف کردن پرداخت باج است. برت کالو (Brett Callow)، تحلیلگر تهدید در آزمایشگاه بدافزار Emisoft در این خصوص به کوین تلگراف گفت:

“از نظر انتقادی، پرداخت باج باید متوقف شود. حملاتی از این دست فقط به یک دلیل اتفاق می افتد و آن دلیل این است که برخی از شرکت ها به مجرمان پول می دهند. اگر کسی به مجرمان پول نپردازد، دیگر باج افزاری وجود نخواهد داشت. این مسئله ساده است.”

با این حال، به نظر می رسد که اولین تلاش جدی دولت ایالات متحده برای سرکوب این پرداخت ها و کسانی است که آنها را تسهیل می کنند.