video thumb

رئیس بانک مرکزی اروپا: یوروی دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا عنوان کرده که، هر ارز دیجیتال منتشر شده در اتحادیه اروپا ممکن است به طور کامل جایگزین ارز فیات نشود. لاگارد در نشست آنلاین مجمع پارلمانی فرانسه و آلمان در ۲۱ سپتامبر اظهار داشت که این بانک در حال بررسی “مزایا، خطرات و چالش های عملیاتی” ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا (CBDC) است، اما احتمال دارد که ارز فیات هنوز هم در این آینده دیجیتال نقش آفرینی کنند.

لاگارد اظهار داشت: “یوروی دیجیتال می تواند مکمل پول نقد باشد و نه جایگزین آن.” “یوروی دیجیتال می تواند جایگزینی برای ارزهای دیجیتال خصوصی باشد و اطمینان حاصل کند که پول ملی در هسته سیستم های پرداخت اروپا باقی مانده است.”

در ۱۰ سپتامبر، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که یوروسیستم هنوز در مورد معرفی یورو دیجیتال تصمیمی نگرفته است، اما گفت که یک گروه ویژه برای بررسی اثرات بالقوه CBDC در اروپا “در هفته های آینده” اعلام خواهد شد.

لاگارد مدت هاست از بانک مرکزی در حال توسعه یورو دیجیتال برای پرداختن به حرکت به سمت دیجیتالی شدن پشتیبانی می کند. او در ماه سپتامبر گذشته، زمانی که رئیس صندوق بین المللی پول بود، گفت که بر اطمینان از تطابق نهادهای اتحادیه اروپا با تغییر شرایط مالی از طریق پذیرش ارز دیجیتال متمرکز خواهد شد.

با این حال، لاگارد تأکید کرد که اقتصاد اروپا به دلیل”همه گیری کنونی” با “بحرانی بی سابقه” روبرو است. رئیس ECB گفت که بهبود این شرایط به ویروس کرونا بستگی دارد.