video thumb

بررسی ها نشان داد: ۷ درصد از آمریکایی‌ها بیت کوین خریداری کرده‌اند

طبق داده های جدید Statista، تنها حدود ۷ درصد از آمریکایی ها از بیت کوین

“بیت کوین هنوز در مراحل اولیه خود می باشد و همچنان در بدو تولد یک کلاس جدید دارایی جهانی قرار دارد. “

در بلندمدت، بیت‌کوین دارای پتانسیل رشد قابل توجهی برای تبدیل به یک ذخیره ارزشمند مانند طلاست. در این صورت، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که ارزیابی آن طی دهه آینده به صورت تصاعدی افزایش یابد.

درصد افرادی که از قبل از بیت کوین استفاده می کردند. منبع: Statista

چه چیزی برای پذیرش گسترده بیت کوین مورد نیاز است؟

در حال حاضر، بیشتر تقاضای بیت‌کوین از سرمایه گذاران ناشی می شود که بیت کوین را طلای ۲٫۰ می دانند. سرمایه گذاران معتقدند که بیت کوین سرانجام خود را به عنوان یک دارایی امن تبدیل می کند.

در نتیجه، سرمایه گذاران نهادی در ماه های اخیر به شدت بیت‌کوین جمع آوری کرده اند. به عنوان مثال MicroStrategy و Stone Ridge به ترتیب ۴۲۵ میلیون و ۱۱۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کردند.

اما اگر تقاضای خرده فروشی بیت کوین به طور همزمان در مناطق بزرگ افزایش یابد، می تواند باعث رشد تصاعدی بیت کوین شود. داده های Statistica نشان می دهد که تنها شش کشور وجود دارند که بیش از ۱۰ درصد از جمعیتشان را کاربران بیت کوین تشکیل می دهند. بر اساس بررسی Statista، کشورهای برتر از نظر سرانه کاربران بیت کوین، نیجریه، ویتنام و آفریقای جنوبی هستند.

Tapiero تاکید کرد که این بررسی شامل کشورهای برتر تا به پایین نیست و ممکن است بازارهای بزرگ ارز دیجیتال را شامل نشود. به عنوان نمونه کره جنوبی با وجود اینکه یکی از بازارهای بزرگ بیت کوین در جهان است در این لیست وجود ندارد.

در سال های اخیر، مبادله صرافی کوین و زیرساخت های فیات on-ramp در ایالات متحده، اروپا و آسیا به طور قابل توجهی بهبود یافته است. با این حال، هنوز هم بسیاری از کشورها هستند تا کنون که از یک زیرساخت صرافی قابل اعتماد برخوردار نمی باشند.

به عنوان مثال، کانادا فاقد مقررات دقیق تنظیم شده محلی است که کاربران صرافی ارز دیجیتال بتوانند به آن اعتماد کنند، البتهبه غیر از کوین بیس.
هنگامی که زیرساخت صرافی و فیات on-ramp کاملاً برقرار شد، ورود سرمایه گذاران خرد به بازار آسان تر می شود.

بدون صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و متولیان بزرگ بانک، کاربران هنوز هم باید یک فرآیند نسبتاً پیچیده استفاده از صرافی ها را طی کنند. برخی از صرافی ها قبل از اینکه کاربران بتوانند انتقال های اینترنتی را برای خرید بیت کوین آغاز کنند، نیاز به یک فرآیند احراز هویت مشتری یا KYC دارند.

به این ترتیب، تا زمانی که در زیرساخت های سرمایه گذاران خرد پیشرفت های بیشتری حاصل نشود، جمعیت گسترده ای احتمالاً برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال تلاش خواهند کرد.

نمودار قیمت ماهانه بیت کوین. منبع: TradingView.com

همچنین باید عنوان کرد که پیش بینی های طولانی مدت بیت کوین به طور گسترده ای متفاوت است، چیزی بالغ بر ۲۰،۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار.
در تاریخ ۱۶ اکتبر، کوین تلگراف گزارش داد که رائول پال (Raoul Pal)، بنیانگذار Real Vision Group بر این باور است که قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار می رسد.

گفتنی است که با یک رسیدن به قیمت ۱ میلیون دلار، ارزش بازار بیت کوین، حدود ۲۱ تریلیون دلار خواهد بود که این میزان چیزی بیش از دو برابر ارزش فعلی بازار طلا خواهد بود که در حال حاضر ۹ تریلیون دلار می باشد.