video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که با اعلام این موضوع که پی پال از پرداخت های ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال از تصمیم پی پال را مبنی بر اینکه به مشتریان خود اجازه می دهد تا از ارزهای دیجیتال برای خرید از شبکه گسترده تجاری خود استفاده کنند، استقبال می کند.. پی پال همچنین نشان داد که دارندگان حساب های ایالات متحده قادر به خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال در برنامه پی پال خواهند بود.

این شرکت قصد دارد این سرویس را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به چند کشور دیگر نیز گسترش دهد. تصمیم پی پال میزان دسترسی به ارزهای دیجیتال را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اکنون، بسیاری از ۳۴۶ میلیون کاربر فعال این شرکت، گزینه های تعامل با ارزهای دیجیتال را دارند و در صورت انتخاب سرمایه گذار ارز دیجیتال می شوند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

با این حال، هجوم انبوه سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال احتمالاً زمان بیشتری خواهد برد. در نهایت، این اقدام پی پال ثابت می کند که شرکت ها دیگر نمی توانند افزایش دارایی های دیجیتال را نادیده بگیرند.

اگرچه این خبر برای ارز دیجیتال یک عامل صعودی است، اما ممکن است که این امر بلافاصله عملی نشود. پس از از بین رفتن موج خرید اولیه، میزان اصلاحات بعدی تأیید می کند که آیا بازار گاوی جدیدی آغاز شده است یا سرمایه گذاران نهادی از این اخبار برای تضعیف موقعیت های خود برای خرید در سطوح پایین استفاده می کنند.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم و سطح بحرانی را که باید مراقب آنها باشید، بررسی کنیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۲۰ اکتبر به بالای خط مقاومت کانال صعودی افزایش یافت. امروز، وقتی گاوها قیمت را به بالای سطح مقاومت ۱۲۴۶۰ دلار رساندند، این ارز دیجیتال با یک حرکت شدید صعودی همراه شد.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

بالاترین سطح جدید ۵۲ هفته ای به طور کلی یک نشانه صعودی است. شکست این کانال صعودی، ۱۲۹۷۵ دلار را به هدف جفت ارز بیت کوین / دلار تبدیل می کند. در صورت عبور از این سطح، ممکن است این افزایش تا سطح ۱۴۰۰۰ دلار ادامه پیدا کند.

روند افزایشی فعلی، شاخص مقاومت نسبی را به ۸۰ رسانده است. موارد قبلی نشان می دهد که با افزایش RSI به بالای ۸۰، خطر اصلاح افزایش می یابد.

اولین نشانه ضعف شکسته شدن و بسته شدن (در UTC) زیر مقاومت قبلی است که حمایت را به ۱۲۰۰۰ دلار تبدیل کرده است. برعکس، اگر گاوها بتوانند اصلاح بعدی را با ۱۲۰۰۰ دلار انجام دهند، این نشان دهنده قدرت است و احتمال از سرگیری حرکت صعودی را افزایش می دهد.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) طی چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷۰ دلار) بوده است. عدم موفقیت خرس ها برای شکست این سطح حمایت باعث جلب خرید گاوهای تهاجمی شده است که در تلاشند تا قیمت را بالاتر از سطح مقاومت در ۳۹۵ دلار حفظ کنند.

نمودار اتریوم / دلار روزانه. منبع: TradingView

اگر آنها موفق شوند، یک الگوی مثلث صعودی تکمیل می شود که هدف آن ۴۷۸ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شیب دار رو به بالا و RSI بالای ۶۱ یک مزیت حاشیه ای را برای گاوها نشان می دهد.

با این وجود بعید است که خرس ها به این راحتی تسلیم شوند. آنها تلاش خواهند کرد تا از سطح مقاومت در ۳۹۵ دلار دفاع کنند. اگر جفت ارز اتریوم / دلار از سطح فعلی کاهش یابد و زیر خط روند صعودی شکسته شود، این یک سیگنال نزولی را نشان می دهد.

ریپل / دلار

XRP در حال حاضر بین ۰٫۲۶ تا ۰٫۲۲۹۵ دلار range-bound است. پس از عدم موفقیت در حفظ بالاتر از میانگین متحرک طی دو روز گذشته، این آلت کوین امروز یک حرکت سرنوشت ساز را در سطح بالاتری انجام داد.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند حرکت را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از ۰٫۲۶ دلار برسانند، جفت XRP / USD یک الگوی معکوس سر و شانه ها را تکمیل می کندکه هدفش رسیدن به ۰٫۳۰ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای ۰٫۲۶ دلار برسانند، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک فرو ببرند. در صورت موفقیت، این جفت ارز ممکن است حضور خود را در داخل محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در زیر حمایت مهم ۲۴۲ دلار در ۲۰ اکتبر شکست و بسته شد (در UTC) ، اما خرس ها نتوانستند از این نقطه ضعف استفاده کنند.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

امروز قیمت جفت ارز بیت کوین کش / دلار افزایش یافته است که نشان دهنده خرید شدید توسط گاوها و پوشش کوتاه خرس های تهاجمی است که ممکن است موقعیت های کوتاهی را به امید سقوط تا ۲۰۰ دلار باز کرده باشند.

اگر گاوها بتوانند این حرکت را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از ۲۶۶٫۴۶ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا ۲۸۰ دلار و سپس به ۳۰۰ دلار برسد. این پرش در RSI از ۵۰، نشان دهنده قدرت است. اگر خرس ها در قیمت فعلی فروش داشته باشند و این جفت ارز را زیر ۲۳۷٫۶۹ دلار فرو ببرند، این نمای مثبت باطل می شود.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۲۱ اکتبر زیر حمایت ۲۹٫۵۶۴۶ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹ دلار) شکسته و بسته شد. با این حال، خرس ها با تشدید فروش نمی توانند از این مزیت استفاده کنند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

در حال حاضر گاوها در تلاشند قیمت را به بالای روند نزولی برسانند. اگر جفت ارز بایننس کوین / دلار بالای خط روند نزولی بسته شود، افزایش به ۳۱٫۹۷۹۸ دلار و سپس به ۳۳٫۳۸۸۸ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها مجدداً تلاش می کنند تا قیمت این جفت ارز را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۲۷ دلار کاهش یابد.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۹ اکتبر از سطح مقاومت ۱۱٫۱۹۹ دلار کاهش یافت و در ۲۰ اکتبر به زیر میانگین متحرک سقوط کرد.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

با این وجود گاوها حاضر نیستند بدون درگیری تسلیم شوند. آنها در حال حاضر در تلاشند قیمت را به بالاتر از منطقه مقاومت ۱۱٫۱۹۹ – ۱۱٫۸۰۲۹ دلار برسانند.

اگر آنها موفق شوند و جفت ارز LINK / USD بالای منطقه مقاومت بسته شود، یک الگوی مثلث صعودی تکمیل می شود که هدف هدف آن ۱۵ دلار است.

برعکس، اگر این جفت ارز مجدداً از سطح مقاومت کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند قیمت را زیر خط روند صعودی فرو ببرند. در صورت بروز چنین اتفاقی، کاهش به ۸٫۳۸۱۷ دلار ممکن است.

DOT/ دلار

گاوها در تلاش هستند تا Polkadot (DOT) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۱۴ دلار) برسانند و برای خرس ها دشوار است که قیمت این جفت ارز را به زیر ۳٫۸۰ دلار برسانند. این باعث شده است که آین آلت کوین در tight range گیر کند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

معمولاً یک فشار، انبساط را به دنبال دارد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت ارز DOT / USD می تواند تا ۴٫۶۱۱۲ دلار افزایش یابد و پس از آن امکان افزایش قیمت به ۵٫۵۸۹۹ دلار وجود دارد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI به شدت تا نقطه میانی صعود کرده است. این نشان می دهد که فشار فروش کاهش یافته است.

با این حال، اگر یک بار دیگر قیمت از سطح مقاومت کاهش یابد و به زیر ۳٫۸۰ دلار برسد، آزمایش مجدد ۳٫۵۳۲۱ دلار امکان پذیر است.

لایت کوین / دلار

قیمت لایت کوین (LTC) امروز افزایش یافت و به منطقه مقاومت ۵۱- ۵۲٫۳۶ دلار رسید. اگر این آلت کوین بتواند در بالای این منطقه بسته شود، الگوی معکوس سر و شانه ها را کامل می کند.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

هدف این الگوی برگشت صعودی رسیدن به سطح ۶۱ دلار است. میانگین های متحرک یک کراس اوور صعودی را به اتمام رسانده اند و RSI به بالای ۶۳ رسیده است که این یک مزیت برای گاوها است.

با این وجود، خرس ها در این منطقه مقاومت یک چالش سخت را به وجود می آورند. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و گاوها نتوانند روند کاهشی بالای ۵۰ دلار را بگیرند، جفت ارز لایت کوین / دلار ممکن است دوباره تا میانگین متحرک پایین بیاید.

ADA/ دلار

گزار شها حاکی از آن است که گاوها اکنون سعی می کنند کاردانو (ADA) را به خط مقاومت wedge برسانند. با این وجود بعید به نظر می رسد که کار ساده ای باشد زیرا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰ دلار) و RSI درست بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. خرس ها سعی خواهند کرد روند بهبود را در خط روند نزولی متوقف کنند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح مقاومت پایین بیاید، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا جفت ارز ADA / USD را به زیر wedge  برسانند.

از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی فشار دهند، حرکت به خط مقاومت wedge  امکان پذیر است. شکست یک wedge می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) بین ۱۸۰٫۶۳ دلار و ۱۴۶٫۲۰ دلار همچنان range-bound است. گاوها در حال حاضر سعی دارند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک حفظ کنند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، این آلت کوین می تواند تا خط روند نزولی حرکت کرده و سپس به ۱۸۰٫۶۳ دلار برسد.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

از طرف دیگر، اگر قیمت از خط روند نزولی پایین بیاید، خرس ها سعی می کنند جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار را به قیمت ۱۴۶٫۲۰ دلار کاهش دهند.

در حال حاضر، میانگین متحرک و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. حرکت بعدی ممکن است پس از آن باشد که گاوها قیمت را به بالای ۱۸۰٫۶۳ دلار برسانند یا خرس ها سطح حمایت ۱۴۶٫۲۰ دلاری را بشکنند.