video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اعلامیه پی پال در زمینه ورود به پرداخت های ارز دیجیتال

با این حال، مرحله بعدی روند صعودی تنها در صورت افزایش تقاضا صورت می گیرد و گاوها به خرید خود در سطوح بالاتر ادامه می دهند.

عملکرد هفتگی بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360.com

داده های حاصل از صرافی هیوبی حاکی از آن است که معامله گران متقاعد نشده اند که تجمع فعلی حکم باز شدن موقعیت های بلند را دارد و مارسل پچمن (Marcel Pechman)، نویسنده کوین تلگراف توضیح داد که این می تواند یک سیگنال نزولی باشد.

از طرف دیگر، بهره باز قراردادهای آتی Bitcoin CME تصویری متفاوت را ترسیم می کند. CME اکنون از نظر بهره باز بعد از OKEx به دومین صرافی قراردادهای آتی بیت کوین تبدیل شده است. این نشان می دهد که تقاضای نهادی در حال افزایش است.

این مجموعه اطلاعات متضاد از صرافی های قراردادهای آتی بیت کوین فقط باع سردرگمی معامله گران درباره حرکت احتمالی بعدی می شود.

اجازه دهید برای درک بهتر، کمی به روانشناسی معامله گران بپردازیم. سرمایه گذاران نهادی به دلیل FOMO به ندرت خرید می کنند زیرا به طور کلی از آن بیزار هستند. معامله گران بزرگ ممکن است منتظر تداوم افزایش قیمت ها باشند. در ادامه بیایید تا نگاهی به عملکرد ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار بیندازیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۲۱ اکتبر بالاتر از مقاومت ۱۲،۴۶۰ دلاری شکسته و بسته شد. این حرکت به این ارز دیجیتال کمک کرد تا در ۵۲ هفته اخیر بالاترین سطح را کسب کند، که نشانه قدرت آن است.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۶۷۹ دلار) در حال افزایش است و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۹۴۳ دلار) نیز در حال افزایش است. این نشان می دهد که روند کوتاه مدت و میان مدت، مورد علاقه گاوهاست. با این حال، افزایش قیمت بالاتر از ۱۳۰۰۰ دلار شاخص مقاومت نسبی را نزدیک به ۸۱ رساند.

جفت ارز BTC / USD با فروش بالاتر از ۱۳،۰۰۰ دلار روبرو است اما گاوها عجله ای ندارند که موقعیت های خود را ببندند. اگر این جفت ارز طی چند روز آینده به زیر ۱۲،۴۶۰ دلار نرسد، احتمال افزایش قیمت به ۱۴۰۰۰ دلار را افزایش می دهد.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر منطقه پشتیبانی ۱۲۴۶۰ – ۱۲،۰۵۰ دلار برسانند، عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می دهد. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست فعلی، تله خرس ها بوده است.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) در ۲۲ اکتبر بالاتر از ۳۹۵ دلار شکسته و بسته شد. این حرکت الگوی مثلث صعودی را که هدف آن ۴۷۸ دلار است، کامل کرد.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷۷ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند. با این حال، خرس ها در حال حاضر تلاش می کنند قیمت را به زیر سطح شکست ۳۹۵ دلار برگردانند. اگر آنها موفق شوند، این نشان می دهد که شکست فعلی جعلی بوده است. حمایت بعدی بر روی نزولی، خط روند صعودی است.

برعکس، اگر جفت ارز ETH / USD از ۳۹۵ دلار بازگردد، نشان دهنده این است که این شکست معتبر است. پس از آنکه گاوها قیمت را به بالای ۴۲۱ دلار رساندند، روند صعودی می تواند شتاب بگیرد.

ریپل / دلار

XRP در تاریخ ۲۱ اکتبر تلاش کرد تا از محدوده ۰٫۲۲۹۵ – ۰٫۲۶ دلار بالاتر رود اما گاوها نتوانستند قیمت را بالاتر از ۰٫۲۶ دلار ببندند. این نشان دهنده کمبود خریدار در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

عدم موفقیت جفت ارز XRP / USD در خارج شدن از محدوده می تواند باعث جلب رزرو سود شود. اگر قیمت زیر میانگین متحرک شکسته شود، نشان می دهد که اقدام range-bound برای چند روز دیگر ادامه دارد.

برخلاف این فرض ، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴ دلار) بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند که این جفت ارز را از منطقه مقاومت ۰٫۲۶ تا ۰٫۲۶۵۷۶۳ دلار عبور دهند.

شکست و بسته شدن (زمان UTC) بالای ناحیه مقاومت، الگوی سر و شانه های معکوس را تکمیل می کند که می تواند نشانه شروع یک روند صعودی جدید با هدف رسیدن به ۰٫۳۰ دلار باشد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در حال حاضر در معرض فروش نزدیک سطح مقاومت در ۲۸۰ دلار قرار دارد. این نشان می دهد که خرس ها سعی دارند قیمت را به زیر این سطح برسانند. در صورت موفقیت، افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۷ دلار) امکان پذیر است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI نزدیک به منطقه فروش بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت رو به صعود است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۸۰ دلار برسانند، انتقال به ۳۰۰ دلار امکان پذیر است. این سطح می تواند به عنوان سطح مقاومت عمل کند اما اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از آن افزایش دهند، جفت ارز BCH / USD می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد و به ۳۲۶٫۳۰ تا ۳۳۷٫۹۰ دلار برسد.

اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و زیر سطح حمایت ۲۴۲ دلار شکسته شود، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۲۲ اکتبر بالاتر از خط روند نزولی شکست. این نشان می دهد که اصلاح قیمت ممکن است پایان یابد. میانگین متحرک پرتحرک و RSI بالای ۵۶ نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۳۱٫۹۷۹۸ دلار برسانند، آزمایش مجدد بالاترین قیمت ۵۲ هفته با ۳۳٫۳۸۸۸ دلار امکان پذیر است. شکست و نزدیک به بالاتر از این سطح می تواند روند صعودی را از سر بگیرد که می تواند سطح قیمت ۳۹٫۵۹۴۱ دلار را به چالش بکشد.

در صورت ادامه روند نزولی قیمت از سطح فعلی و سقوط به زیر ۲۸٫۵۰ دلار، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند اصلاح عمیق تری را به  سطح ۲۲ دلار آغاز کند.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) با شکسته شدن و بسته شدن در بالای ۱۱٫۸۰۲۸ دلار در تاریخ ۲۲ اکتبر، یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد. هدف اصلی این تنظیم صعودی، رسیدن به سطح ۱۵ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۷۱ دلار) و RSI بالای ۵۷ نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

با این حال، خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت را به زیر منطقه پشتیبانی ۱۱۱۹۹/۱ – ۱۱۸۰۸۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این نشان می دهد که شکست فعلی یک تله گاوی بوده است.

از طرف دیگر، اگر خرس ها نتوانند قیمت را زیر سطح حمایت حفظ کنند، این نشان می دهد که گاوها در حال فروپاشی هستند. این می تواند احتمال افزایش قیمت به سطح ۱۳٫۲۸ دلار و بالاتر را امکان پذیر سازد.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۲ اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۱۷ دلار) بسته شد. گاوها اکنون سعی می کنند قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت در ۴٫۶۱۱۲ دلار برسانند. رسیدن به بالاتر از این سطح مقاومت می تواند قیمت این جفت ارز را به ۵٫۵۸۹۹ دلار برساند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI برای اولین بار در بیش از یک ماه بالای ۵۰ سطح افزایش یافته است. این نشان می دهد که فشار فروش کاهش یافته و گاوها سعی در بازگشت دارند.

با این حال، اگر قیمت مجدداً به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، جفت ارز DOT / USD می تواند اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر افزایش دهد. اگر خرس ها این جفت ارز را در زیر سطح حمایت ۳٫۵۳۲۱ دلار فرو ببرند، ممکن است این روند منفی شود.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) الگوی معکوس سر و شانه ها را در هنگام شکست و بسته شدن در بالای منطقه مقاومت ۵۱ تا ۵۲٫۳۶ دلار تکمیل کرد. هدف الگوی این تنظیم معکوس، رسیدن به ۶۱ دلار است.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه (۴۹ دلار) و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها بر روی قیمت کنترل دارند. با این حال، پس از این افزایش اولیه، قیمت ممکن است منطقه شکست – ۵۱ تا ۵۲٫۳۶ دلار را دوباره آزمایش کند. اگر گاوها در این سطح اقدام به خرید کنند و قیمت به شدت بهبود یابد، این احتمال وجود دارد که این محدوده در آینده به عنوان کف عمل کند.

اگر خرس ها جفت ارز لایت کوین / دلار را به زیر سطح ۵۱ دلار بکشند و حفظ کنند، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست فعلی یک تله گاوی بوده است.

ADA/ دلار

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته درون یک الگوی wedge در حال افزایش، در حال معامله بوده است. گاوها نتوانسته اند قیمت این جف ارز را به بالاتر از سطح مقاومت فوری ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار برسانند، که نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

wedge در حال افزایش معمولاً به عنوان یک تنظیمات نزولی در نظر گرفته می شود. با افت و بسته شدن قیمت در زیر خط حمایت این wedge ، این الگو کامل خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۰٫۰۹۰ دلار و سپس به ۰٫۰۷۵۵۷۰۱ دلار برساند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی (۰٫۱۰ دلار) و RSI در منطقه مثبت مزیت جزئی گاوها را نشان می دهد. اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از wedge ببرند، جفت ارز ADA / USD می تواند روند صعودی خود را شروع کند و ممکن است به سطح ۰٫۰۱۴۴۵ دلار برسد.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) یک الگوی مثلث متقارن را شکل داده است که بلاتکلیفی را در بین گاوها و خرس ها نشان می دهد. اگرچه گاوها در تاریخ ۲۲ اکتبر، قیمت را به بالای این مثلث رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

قیمت از این خط روند نزولی کاهش یافته است و خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت جفت ارز  BSV / USD را به خط روند صعودی مثلث برسانند. در صورت عبور از این سطح پشتیبانی، کاهش قیمت به ۱۴۶٫۲۰ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر این جفت ارز از روند صعودی خود بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای مثلث ببرند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، احتمال رسیدن به قیمت ۱۸۰٫۶۳ دلار و سپس ۲۲۷ دلار وجود دارد.