video thumb

اکثر سرمایه‌ گذاران حرفه‌ای اروپایی، یا دارایی‌های دیجیتال را خریداری کرده‌اند و یا قصد انجام این کار را دارند

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک نظرسنجی در مورد سرمایه گذاران حرفه ای نشان می دهد که ۳۶ درصد از آنها بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

برای درک عمیق تر از احساس سرمایه گذاران حرفه ای در مورد دارایی های دیجیتال، Cointelegraph Consulting گزارش تحقیق بیش از ۷۰ صفحه ای را که توسط هشت نویسنده نوشته شده و توسط SIX Digital Exchange ، BlockFi ، Bitmain ، Blocksize Capital و Nexo پشتیبانی می شود، منتشر کرده است. این گزارش با عنوان «کشف تقاضای نهادی برای دارایی های دیجیتال» حاکی از آن است که سرمایه گذاران ثروتمند قبلاً صاحب کدام کوین شده اند و قصد دارند در ماه های آینده کدام یک را خریداری کنند. این گزارش همچنین محبوب ترین صندوق های قانون گذاری شده و محصولات ساختار یافته را که برای سرمایه گذاران از حوزه مالی سنتی طراحی شده اند، شامل می شود.

گفتنی است که کل دارایی های تحت مدیریت ۵۵ تخصیص دهنده پرتفوی که در این نظرسنجی شرکت کردند بیش از ۷۱۹ میلیارد یورو بود که تقریباً دو برابر کل سرمایه بازار دارایی های دیجیتال می باشد. از میان آن سرمایه گذاران حرفه ای، ۳۶ درصد از این سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری مستقیم در ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها و توکن های اوراق بهادار یا از طریق وجوه، محصولات ساختار یافته یا قراردادهای آتی، دارایی های مبتنی بر بلاک چین را در کارنامه خود داشتند.

از ۶۴ درصد باقی مانده که هنوز سرمایه گذاری نکرده اند، ۳۹٫۲۹ درصد قصد سرمایه گذاری بر روی این دارایی ها را دارند. این پس این گونه می توان نتیجه گیری کرد که از  ۳۶ درصد + ۲۵٫۱۵ درصد = ۶۱٫۱۵ درصد از سرمایه گذاران حرفه ای در این نظرسنجی یا بر روی دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند یا قصد خرید آنها در آینده دارند.

اکثر سرمایه گذاران در معرض دارایی های دیجیتال در درجه اول به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) علاقه مند بودند. حدود ۸۸ درصد و ۷۵ درصد پاسخ دهندگان در معرض ارزهای دیجیتال به ترتیب بر روی این ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، به نظر می رسد که سرمایه گذاران نهادی به طور فزاینده ای به توکن های اوراق بهادار علاقه مند هستند. به طوری که در بین ۳۹٫۲۹ درصد سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در این فضا را برای آینده دارند، توکن های اوراق بهادار از محبوبیت بیشتری نسبت به اتریوم و سایر کوین های جایگزین برخوردار می باشند.

لازم به ذکر است که برخی از سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال را به جای استفاده به عنوان وسیله مبادله، برای سفته بازی در اختیار دارند. اگر ترس از دست رفتن سرمایه یا همان فومو را کنار بگذاریم، دلایل واقعی وجود دارد که از پیوستن سرمایه گذاران نهادی به این فضا استقبال می کند.

حجم گسترده ثروت مدیریت شده توسط سرمایه گذاران حرفه ای مانند صندوق های بازنشستگی، موقوفات دانشگاهی و شرکت های بیمه کافی است تا در صورت ورود به بازار تأثیر چشمگیری بر کل صنعت دارایی های دیجیتال داشته باشد. سال ها شایعاتی مبنی بر ورود سرمایه گذاران نهادی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود داشته و اکنون، جدیدترین نظرسنجی دانشگاهی و همچنین اخبار ورود ریزپردازنده، Stone Ridge و Square entering crypto، شواهدی را برای تأیید این موضوع ارائه می دهند.

در انتها لازم به ذکر است که این نظرسنجی در طی ماه ژوئن تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ توسط پروفسور دکتر فیلیپ سندنر (Dr. Philipp Sandner) از مرکز بلاک چین دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت، پروفسور دکتر آلفرد تائودس (Dr. Alfred Taudes) از مرکز اقتصادی بلاک چین اتریش از دانشگاه اقتصاد و تجارت وین و دملزا هیز (Demelza Hays)، مدیر تحقیقات کوین تلگراف انجام شده است،. این گزارش توسط Cointelegraph Consultingو Report Research Crypto به طور مشترک منتشر شده است.