video thumb

ثبت رکورد برای تعداد آدرس‌های اتریومی که دارای بیش از ۳۲ اتریوم هستند

لیست عناوین این مطلب

داده های تحلیلگران Glassnode نشان می دهد که تعداد آدرس های اتریومی که بیش از ۳۲ توکن در اختیار دارند، در بالاترین حد خود قرار دارند. از سال ۲۰۱۶ تا کنون تعداد آدرس های اتریومی که دارای ۳۲ توکن یا بیشتر بوده اند، مطابق با افزایش قیمت اتریوم رشد کرده است. اما این میزان در آغاز بازار خرسی در ژانویه ۲۰۱۸ شروع به صعود کرد.

علاقه ناگهانی به اتریوم در پایان ژوئن ۲۰۲۰ شاهد جهش عمودی شیب دار بود، به طوری که این رقم در کمتر از یک هفته ۵ درصد رشد یافت و از ۱۱۶ هزار حساب به ۱۲۳ هزار حساب افزایش پیدا کرد. حدود چهار ماه بعد و در حال حاضر تعداد حساب های دارای  بیش از ۳۲ اتریوم فقط ۱۲۵ هزار حساب است.

راه اندازی فاز صفر اتریوم ۲٫۰

قرار است فاز اول اتریوم ۲٫۰ که مدتها در انتظار آن بودیم، تا پایان سال جاری راه اندازی شود. این مرحله بنیادی که به عنوان فاز ۰ نیز شناخته می شود، Beacon Chain را آغاز می کند و سازوکار اجماع اثبات سهام را فعال می کند.

با این حال، در طول این مرحله، عملکرد کامل Beacon Chain محدود است زیرا شارد چین ها آنلاین نیستند و تقریباً یک سال پس از عرضه فاز ۰ نیز آنلاین نخواهند شد.

گفتنی است که این اقدام بلافاصله به طور عملیاتی نخواهد شد زیرا هیچ شارد چینی وجود نخواهد داشت، بنابراین چیزی برای همگام سازی وجود ندارد. به یاد داشته باشید، نقش اصلی beacon chain در اتریوم ۲ این است که مطمئن شوید همه این شاردها دارای به روزترین داده ها هستند.

با این وجود، قابلیت ردیابی محدودی در فاز ۰ در دسترس خواهد بود. اما اتریوم موجود در فاز ۰ تا زمانی که شاردها آنلاین شوند، قفل می شود. شرط تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در مرحله ۰ این است که حداقل ۳۲ اتریوم را با واریز به قرارداد رسمی سپرده بنیاد اتریوم سهام گذاری کنید.

برخی از کاربران برای قفل کردن اتریوم خود به مدت یک سال ابراز تمایل نکرده اند (ارزش تقریبی فعلی آن ۱۳ هزار دلار است). اما توسعه دهندگان Consensys اظهار داشتند که انجام این کار پتانسیل پاداش بلاک بالاتری دارد. آنها عنوان کردند:

“دارندگان اتریوم که مایل به سهام گذاری هستند در مرحله ۰ نیازی به انجام این کار ندارند: آنها هر زمان که بخواهند می توانند به عنوان یک اعتبارسنج به شبکه بپیوندند. با این حال – بر خلاف دیگر دارندگان اتریوم که باید تا مرحله ۱٫۵ صبر کنند تا اتریوم خود را بر روی زنجیره اتریوم ۲٫۰ ببینند – اعتبارسنج ها می توانند از ابتدا بودجه خود را به این بلاک چین اختصاص دهند. انگیزه بالقوه برای انجام این کار پتانسیل پاداش بلاک بیشتر است.

دنی ریان (Danny Ryan)، توسعه دهنده هسته اظهار داشت که فاز ۰ اتریوم ۲٫۰ در هفته های آتی روانه بازار می شود، این یک خبر خوشحال کننده برای سرمایه گذاران است که مجبور به تحمل چندین شروع اشتباه و شبکه های آزمایشی ناموفق شده اند. رایان که اخیراً در پادکست Bankless صحبت می کرد، اظهار داشت که این تیم بخش اعظم کار را به پایان رسانده است. وی عنوان کرد:

“ما به دلیل بروز این سیگنال های مثبت از شبکه آزمایشی در مراحل پایانی آماده سازی برای شبکه اصلی هستیم.”