video thumb

کاهش نرخ هش بیت کوین همزمان با مهاجرت فصلی ماینرها در چین

بر اساس گزارش های منتشر شده، تحلیلگران پیش بینی می کنند که دومین سختی بزرگ بیت کوین

وبلاگ توماس هلر گزارش داد که همزمان با پایان فصل روز قبل (بر اساس آب و هوا پیش بینی) تقریباً ۲۲ اگزاهش در ثانیه (EH / s) قدرت استخراج از شبکه بیت کوین خارج شده است.

کوین ژانگ (Kevin Zhang) از شرکت تابعه Foundry Group Digital Currency که بر استخراج متمرکز است نیز کاهش ۲۰ اگزاهش در ثانیه را تخمین زد و خاطرنشان کرد که میانگین هفت روزه برای نرخ هش بیت کوین ۱۳۲٫۹ اگزاهش در ثانیه بود در حالی که نرخ هش روزانه ۱۱۲٫۹ اگزاهش در ثانیه می باشد.

Blockchain.com تخمین می زند که نرخ هش بیت کوین از ۱۵۱٫۱ اگزاهش در ثانیه در ۲۴ اکتبر به ۱۱۶٫۳ اگزاهش در ثانیه در روز بعد از آن کاهش یابد.

استان سیچوان یکی از بزرگ ترین مراکز فعالیت های استخراج در جهان است. ماینرها برای استفاده از برق آبی ارزان در فصل بارندگی به آنجا سرازیر می شوند و سپس به همان سرعت از آنجا خارج می شوند.

جدیدترین داده های شاخص مصرف برق بیت کوین دانشگاه کمبریج (BECI) تخمین می زند که این استان از آوریل ۲۰۲۰ ۱۸٫۵٪ از نرخ هش جهانی را را در بر می گیرد که دو برابر قبل از فصل بارندگی بود.

هلر پیش بینی کرد که بسیاری از ماینرها در سیچوان در خارج از کشور یا استان های شین جیان یا مغولستان داخلی جابجا نمی شوند که به ترتیب ۳۰٫۱٪ و ۷٫۷٪ قدرت هش جهانی را در آوریل در بر می گیرند.

در سال ۲۰۱۸ تخمین زده شد که ۸۰٪ از ماینرهای چینی برای فصل بارندگی از سایر مناطق کشور به سیچوان مهاجرت می کنند. داده های CoinShares که در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شد تخمین می زند که سیچوان ۵۴ درصد از فعالیت های استخراج جهانی را در بر می گیرد.

هلر همچنین داده هایی را برای تخمین تعدیل سختی بعدی استخراج بیت کوین در پایان این هفته به اشتراک گذاشت که شاهد کاهش بین ۷٫۴ تا ۸٫۸ درصد خواهد بود. اگر این رقم دقیق باشد، این رویداد شامل دومین تنظیم منفی بزرگ سال ۲۰۲۰ پس از افت تقریباً ۱۶ درصدی است که پس از سقوط “پنجشنبه سیاه” در ماه مارس رخ داد.