video thumb

سیاستگذار روسی: “روبل دیجیتال، آینده مالی روسیه است”

آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازارهای مالی پارلمان روسیه خبرهای خوبی برای طرفداران بلاک چین

در طی پانلی که در ۲۱ اکتبر به عنوان بخشی از کنفرانس Blockchain Life 2021 برگزار شد، این سیاستگذار عنوان کرد که بانک مرکزی روسیه مشاوره هایی را درباره امکان راه اندازی طرح آزمایشیی روبل دیجیتال آغاز کرده است.

گزارش های رسانه های محلی به احتمال عرضه روبل دیجیتال در گردش در اواخر سال ۲۰۲۱ اشاره کرده اند که می تواند بر روی پلتفرم های دفتر کل دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد و کسب و کارها می توانند از آن برای پیگیری کالاها و پرداخت ها استفاده کنند.

آکساکوف همچنین به حدود ۳۰۰۰ نفر از حضار گفت:

“من می دانم که تعداد زیادی از تجار به طور جدی در حال آماده سازی خود برای انتشار دارایی های دیجیتال هستند. بانک مرکزی با اعلام اینکه در حال شروع مشاوره در مورد دارایی های دیجیتال می باشد، گام بلندی را به جلو برداشته است.”

همانطور که کوین تلگراف در ۱۶ اکتبر گزارش داد، حداقل پنج بانک روسی علاقه مند به شرکت در طرح های آزمایشی روبل دیجیتال غیر دولتی روسیه در نیمه اول سال ۲۰۲۱ هستند.

این لیست بانک ها عبارتند از: Promsvyazbank ، Credit Bank of Moscow ، بانک تجاری Zenit ، بانک رهنی Dom.RF و بانک تجارت ملی Crimea.

با این حال، آکساکوف تصریح کرد که دولت روسیه تمایز مشخصی بین بلاک چین و ارز دیجیتال قائل است. آکساکوف بلاک چین، را “فناوری آینده” می نامد، اما او در مورد ارز دیجیتال اظهار داشت:

“در حال حاضر دو موضع در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد. مخالفت اصلی با ارزهای دیجیتال ناشی از ریسک بالایی است که برای موسسات مالی و مردم عادی ایجاد می کند. این کشور در تلاش است تمام خطرات موجود و واکنش های احتمالی در برابر آنها را پیش بینی کند.”