video thumb

ایجاد ۱۰۰ شغل برای مردم با راه‌اندازی مرکز استخراج جدید بیت کوین سیبری

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ۱۳٫۶ جریب زمین سرد و بایر در سیبری با حمایت سرمایه گذاران بین المللی به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. فرماندار جمهوری بوریاتیا روسیه فرمانی را امضا کرده که اجازه ساخت مرکز داده ۱۳٫۶ هکتاری را در جنوب شرقی سیبری می دهد. این مرکز به تعدادی از فعالیت های فن آوری پیشرفته از جمله عملیات استخراج بیت کوین

این مرکز توسط BitRiver ساخته خواهد شد و پیش بینی می شود تا ۱۰۰ شغل محلی ایجاد کند. این مرکز مجهز به آخرین نسل استخراج کنندگان ASIC خواهد بود و تکمیل آن حدود یک سال به طول خواهد انجامید. علاوه بر استخراج ارزهای دیجیتال، از این تسهیلات برای بیگ دیتا و اینترنت اشیا استفاده خواهد شد. سرمایه گذاری مورد نیاز ۶۹۱ میلیون روبل یا ۰٫۹ میلیون دلار برآورد می شود که توسط سرمایه گذاران ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن تأمین می شود.

سیبری یکی از مکان های جذاب در دنیا برای استخراج بیت کوین است. وفور منابع طبیعی آن به معنای پایین بودن قیمت برق است و آب و هوای سرد آن به این معنی است که ماینرها مجبور نیستند انرژی زیادی را برای خنک سازی صرف کنند. همجواری با چین، تولید کننده اصلی تجهیزات استخراج نیز باید زنجیره تأمین تجهیزات را کارآمدتر کند.

البته ناگفته نماند این احتمال وجود دارد که با وجود عدم اطمینان قانونی پیرامون قانون گذاری استخراج ارز دیجیتال در این منطقه، این مزایا نفی شود.