video thumb

مایکل سایلور ادعا می‌کند که شرکت وی بیت کوین را برای ۱۰۰ سال نگه خواهد داشت

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مایکل سایلور (Michael Saylor)، مدیرعامل میکرواستراتژی قصد دارد بیت کوین

مدیر عامل میکرواستراتژی مایکل سایلور اظهار داشت که بیت کوین شرکت خود (BTC) را به مدت ۱۰۰ سال نگه خواهد داشت و قصد فروش آن را ندارد.

این شرکت در تاریخ ۱۱ آگوست، اعلام کرد که ۲۱۴۵۴ بیت کوین به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این سرمایه گذاری هم اکنون بیش از ۲۷۸ میلیون دلار ارزش دارد که ۱۱ درصد افزایش را در دو ماه نشان می دهد. این شرکت از آن زمان بیت کوین بیشتری خریداری کرده است.

سایلور در مصاحبه جدید با رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل Real Vision گفت که اتخاذ تصمیم برای سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری بر روی بیت کوین از طریق بحث بین هیئت مدیره، سرمایه گذاران، حسابرس و مدیران این شرکت صورت گرفته است. سایلور در این باره توضیح داد:

“این یک سفته بازی و یک پوشش ریسک نیست، پذیرش استاندارد بیت کوین یک استراتژی سازمانی عمدی است. “

میکرو استراتژی در واکنش به عدم اطمینان اقتصاد جهانی اخیر تصمیم گرفت خزانه خود را بازسازی کند و به دنبال کشف دارایی های مناسب برای تهیه یک ذخیره ارزش طولانی مدت است.

اما پس از بررسی گزینه های متنوع با چشم انداز ۱۰۰ ساله، سایلور تصمیم گرفت که بیت کوین تنها گزینه برای سرمایه گذاری باشد. وی نتیجه گیری کرد که مالیات و هزینه ها تقریباً تمام دارایی های دیگر را از بین می برد و دارایی هایی که از بین نمی روند، فلج می شوند زیرا توسط مدیرعامل، دولت یا کشور کنترل می شوند. از طرف دیگر، بیت کوین نیز در حال تکامل است و با گذشت زمان سخت تر، قویتر و سریعتر می شود.

او به پال گفت این واقعیت که بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بسیار بزرگ است، نشان می دهد که بیت کوین در این بازار پیروز است و دنیا را در بر خواهد گرفت.

سایلور اظهار داشت بیت کوین بهترین وثیقه در جهان است و حتی با طلا یا کالاهای دیگر قابل مقایسه نیست. وی به پال گفت اگر ۱۰۰ میلیون دلار پول نقد در طول ۱۰۰ سال نگه دارید، ۹۹٪ آن را از دست خواهید داد و اگر آن رابه صورت طلا نگه دارید، در بهترین حالت نیز ۸۵ درصد ضرر خواهید کرد.

سایلور توصیف کرد بیت کوین خدمات پولی مشابه طلا را انجام می دهد، فقط بهتر و بدون ترس از دگرگون شدن. وی اظهار داشت:

“بیت کوین، اگر صد برابر بهتر از طلا نباشد، یک میلیون بار بهتر از طلا است و هیچ چیز نزدیک به آن نیست.”

سایلور استدلال کرد که با بیت کوین، “هرکسی می تواند این واقعیت را بررسی کند که من در یک ثانیه صاحب بیت کوین هستم” ، و با این وجود می توان آن را “با پرداخت ۵ دلار به هرجای دنیا ارسال کرد.” وی افزود که می تواند ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین را در روز “یک شنبه بعد از ظهر” نقد کند.

سایلور به پال گفت که بسیاری از مردم معتقدند که او دست های ضعیفی دارد و می گوید: “بله، سیلور می خواهد بیت کوین بخرد و او قصد دارد آن را دامپ کند. او قصد دارد بیت کوین بخرد و سپس یک شرکت دیگر با آن بخرد. او می خواهد بیت کوین بخرد تا زمانی که این سود را به دست آورد و هر کاری انجام دهد. “” در واقع، او قصد ندارد آن را بفروشد وبرای مدتی طولانی آن را نگه خواهد داشت.

سیلور این مصاحبه دو ساعته را با اشاره به اینکه مدیران او از نزدیک در حال مشاهده توسعه دهندگان در فضای ارز دیجیتال هستند، پایان داد و گفت:

“تمام اعضای هیئت مدیره شرکت من به صحبت های شما گوش می دهند.”