video thumb

نحوه ساخت ریگ استخراج ارز دیجیتال برای بدست آوردن بیت کوین و اتر

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که استخراج با ریگ های خانگی مجددا آغاز شده است، بنابراین در این مطلب آنچه را که علاقه مندان برای تهیه ریگ های شخصی خود در خانه باید بدانند، برای شما آورده ایم.

گفتنی است که در زمان بحران جهانی، یک بیماری همه گیر و یک فضای سیاسی و اجتماعی به طور کلی ناپایدار، ارزهای دیجیتال

تعجب آور نیست کشورهایی که شرایط سیاسی و اقتصادی دشواری را تجربه می کنند، در ماه های اخیر شاهد رونق خرید کارت های GPU بوده اند. در منطقه آبخازیا، جایی که همه فعالیت های ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۸ غیرقانونی اعلام شده است، شهروندان بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار در مدت شش ماه برای تجهیزات استخراج هزینه کرده اند.

یکی دیگر از عواملی که منجر بع رواج بیشتر فرآیند استخراج شده است، قیمت های ارز دیحیتال است. بیت کوین (BTC) تقریباً یک سوم افزایش یافته است  در حالی که اتر (ETH)، محبوب ترین ارز برای استخراج، ۱۵۰ دلار به قیمت خود اضافه کرده است و موج امور مالی غیرمتمرکز به این معنی است که هزینه های گس به سطوح بی سابقه ای رسیده است.

بنابراین، در اینجا نحوه طراحی دکل ارز دیجیتال آمده است و همچنین بررسی این نکته که آیا با توجه به تمام خطرات مرتبط با آن، باید انجام شود یا خیر؟

اجزای ریگ استخراج

ریگ استخراج ارز دیجیتال شامل رایانه ای است که کارت گرافیک زیادی دارد اما مانیتور ندارد. کیس های کامپیوتر با کارت های GPU، یک واحد تولید برق، یک مادربرد و یک سیستم خنک کننده پر می شوند. اگر یک مانیتور متصل باشد، می تواند به یک کامپیوتر عادی تبدیل شود که در آن کاربر می تواند یک مرورگر را باز کند یا بازی ویدیویی مورد علاقه خود را پلی کند.

این ریگ به اینترنت و در نتیجه شبکه بلاک چین متصل است. این شبکه به تنهایی برای انجام تراکنش های پولی با استفاده از توان کارت های گرافیک فعالیت می کند. به طور دقیق تر، یک ریگ استخراج شامل موارد ذیل است:

  • یک مادربرد معمولی که قابلیت اتصال به تعدادی کانکتور برای کارت های GPU را دارد.
  • یک درایو دیسک سخت یا HDD با ۱۰۰ تا ۲۵۰ گیگابایت حافظه برای کیف پول ارز دیجیتال که معمولا یک کیف پول اتر اتر ۲۵ گیگابایت و یک کیف پول بیت کوین به ۵۰ گیگابایت یا بیشتر فضا نیاز دارد.
  • چندین کارت GPU که مهم ترین مولفه های یک ریگ هستند زیرا پایه ای هستند که ارز دیجیتال کاربر را همراه با سود آینده و جدول زمانی آن تعریف می کنند.
  • یک واحد تولید برق. یک ریگ با چهار GPU اغلب به بیش از یک واحد قدرت نیاز دارد. معمولاً، ماینرها چند واحد ۷۵۰ واتی را بهم متصل می کنند.
  • آداپتور برق برای کارت های GPU. کارت های ویدئویی با استفاده از کارت های داخلی ویژه به نام “risers” به مادربرد متصل می شوند. انواع مختلفی از مدل های رایزر وجود دارد، اما PCI-E 1x نسخه ۰۰۶ محبوب ترین مدل است.

یک سوئیچ برق

یک سیستم خنک کننده و بهتر است که کولرهای مختلف برای تأمین جریان هوای اضافی داشته باشد.

از جزئیات مهم دیگر، قاب ریگ است. بهتر است یک قاب از چوب یا آلومینیوم ساخته شود. اندازه ریگ استخراج به دلیل برآمدگی قطعات، آداپتورها و سیستم خنک کننده، کمی بیشتر از قاب آن خواهد بود. به عنوان مثال، یک دکل هفت GPU تقریباً ۲۱ اینچ (۵۳ سانتی متر)، ۱۲ اینچ عمق (۳۰ سانتی متر) و ۱۲ اینچ (۳۰ سانتی متر) طول خواهد داشت.

بعد از خرید تمام اجزای ریگ، نوبت به طراحی آن می رسد که برای شخصی که تجربه کار با سخت افزار کامپیوتر را دارد کار نسبتاً ساده ای است. علاوه بر این، راهنماهای زیادیدر این زمینه در YouTube وجود دارد.

هنگامی که یک ریگ آماده است، تنها کاری که باید انجام شود نصب برخی از نرم افزارهاست – به عنوان مثال، انتخاب برنامه ای برای استخراج ارز دلخواه. راه دیگر یافتن استخر استخراج است که یک روش محبوب برای استخراج است، زیرا به دلیل افزایش پیچیدگی استخراج ارز دیجیتال، انجام آن به صورت جداگانه دشوارتر می شود. همچنین برخی ابزارها مانند TeamViewer، برای کنترل از راه دور و WatchDog در دسترس می باشد که در صورت مسدود شدن برنامه، سیستم به طور خودکار مجدداً راه اندازی می شود.

کارت GPU

به طور معمول، یک ریگ باید شامل چهار تا هفت کارت گرافیک باشد – این یک عدد است که از چارچوب یک عملکرد پایدار فراتر نمی رود، اگرچه استثناهایی در این زمینه وجود دارد. ماینرها می توانند ۱۰ تا ۱۵ کارت GPU را به یک مادربرد متصل کنند، اما عدد هفت یک عدد بهینه است زیرا سیستم عامل Windows 10 مایکروسافت فقط می تواند این تعداد کارت را تشخیص دهد. اما یک راه حل وجود دارد: نرم افزار استخراج تخصصی مبتنی بر هسته لینوکس. در آن صورت، بهتر است که یک مادربرد مناسب مانند سری ASRock Pro BTC + یا موارد مشابه را انتخاب کنید.

تعیین اینکه کدام کارت های GPU برای استخراج بهتر هستند خیلی ساده نیست، زیرا پاسخ فقط به مقدار پولی که ماینر دارد بستگی دارد. به طور کلی، خرید گران ترین و قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی با قیمت دو تا سه پردازنده کمی ضعیف تر منطقی نیست، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که پردازنده های گرافیکی ارزان تر به دلیل مصرف کم انرژی و هزینه اولیه، مزایای بیشتری داشته باشند.

بیشترین درآمد در استخراج در حال حاضر با کارت های Nvidia GeForce RTX 2080 Ti و AMD Radeon VII حاصل می شود، اما ساخت مزرعه استخراج با کارت های AMD Radeon RX 580 و Nvidia GeForce GTX 1660 Super سود بیشتری دارد، زیرا بازده آنها بسیار سریعتر است.

همچنین باید در نظر داشته باشید که کارت های GPU سری RX AMD با تغییر زمان کارکرد RAM ، کاهش ولتاژ هسته و اورکلاک می توانند فلش شوند. برنامه هایی مانند MSI Afterburner و Sapphire TriXX می توانند در انجام این دستکاری ها کمک کنند چرا که به کارت های GPU کمک می کند تا در فرآیند استخراج حداکثر عملکرد را داشته باشند.

برق مورد بحث

طی بیش از ۱۰ سال، صنعت استخراج از یک چیز غیر قابل درک و نسبتاً ارزان به یک مورد حرفه ای و با تکنولوژی پیشرفته تبدیل شده است که بدان معناست که با موانع زیادی همراه است، نه تنها برای تجهیزات بلکه برای نگهداری آن نیز چنین است.

پس از خرید تجهیزات استخراج، پرداخت هزینه برق در طول کار آن تجهیزات، مهم ترین هزینه ای است که مستقیماً بر سودآوری تأثیر می گذارد. مصرف انرژی یک ریگ استخراج از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • کارت های GPU بسته به الگوریتم نیرو و استخراج، برای یک ریگ شش تا هفت کارته بین ۳۶۰ وات و ۱۵۰۰ وات برق مصرف می کنند.
  • مادربرد، واحد قدرت، HDD و RAM حداکثر ۱۰۰ وات برق مصرف می کنند.
  • سیستم خنک کننده هنگام استفاده از سیستم های تهویه مطبوع از ۲۰ وات تا چندین کیلووات برق استفاده می کند.

بنابراین، یک ماینر چگونه می تواند هزینه برق را کاهش دهد؟ مصرف کنندگان اصلی برق کارت های GPU هستند و با تنظیمات صحیح می توان مصرف برق در هنگام استخراج را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به عنوان مثال، هنگام استخراج اتر، نکته اصلی این است که حافظه ویدئو را اورکلاک کنید. بهینه ترین حالت عملیاتی برای کارت های GPU تنظیم ولتاژ هسته برای کارت های AMD در حدود ۸۳۰ تا ۸۵۰ میلی ولت و برای کارت های Nvidia 650 تا ۸۵۰ میلی ولت است. پایین آوردن ولتاژ هسته کارت علاوه بر کاهش مصرف برق، میزان گرما را کاهش می دهد که تأثیر خوبی بر روی تجهیزات دارد.

واحدهای تولیدکننده نیرو نیز اگر گواهینامه “طلا” داشته باشند می توانند از انرژی کمتری استفاده کنند، به این معنی که در مقایسه با واحدهای کمبود نیرو مقدار زیادی برق (حدود ۱۵٪) صرفه جویی می کنند. روش دیگر تغییر HDD ها به درایوهای حالت جامد است که باعث افزایش سرعت بارگیری سیستم عامل و کاهش مصرف برق هر دکل پنج تا ۱۵ وات می شود. علاوه بر این، RAM مدرن (DDR4 یا DDR3L به جای DDR3) و پردازنده ها می توانند ۱۰ تا ۲۰ وات دیگر مصرف را کاهش دهند.

یک ماینر همچنین می تواند از طریق روش های کمی پیچیده تر مانند یافتن تعرفه های اقتصادی مقرون به صرفه تر، مصرف را کاهش دهد – به عنوان مثال، نصب ریگ هایی که در آنها تعرفه های کمتری برای مصرف کنندگان با اجاق های برقی یا بخاری برقی وجود دارد و یا بهره برداری از قیمت های پایین تر در شب. در صورت امکان، ماینرها حتی می توانند به نیروگاهی که انرژی الکتریکی تولید می کند مراجعه کنند تا بفهمند که آیا ظرفیت مازاد دارد یا خیر. برخی از ماینرها می توانند مزارع خورشیدی یا بادی خود را ایجاد کنند و از آنها برای استخراج استفاده کنند، اما هر کسی توانایی چنین سرمایه گذاری را ندارند.

استخراج ابری

با در نظر داشتن وضعیت ناپایدار اقتصاد، برخی ممکن است بخواهند به جامعه استخراج ارز دیجیتال بپیوندند اما به دلیل هزینه های اولیه زیاد نمی توانند نسبت به این کار اقدام کنند. در اینجاست که “استخراج میزبانی شده” وارد میدان می شود که به موجب آن ارزهای دیجیتال از طریق اتصال از راه دور به تجهیزات اجاره شده، استخراج می شوند. فیلیپ سالتر (Philip Salter)، رئیس عملیات Genesis Mining  که یک شرکت استخراج ابری است به کوین تلگراف گفت:

“از آنجا که استخراج معادن در حال رقابت پذیری است، حاشیه ها کاهش می یابد و رقابت برای ماینرها سخت تر می شود. ماینرها باید تا آنجا که می توانند کارآیی خود را بدست آورند و این به معنای رشد عملیات و انجام آن در جایی است که برق به مقدار بسیار زیادی ارزان است. به نظر می رسد استخراج ابری تنها گزینه مناسب برای بسیاری از افراد می باشد. “

استخراج میزبانی شده با انتخاب کاربری ارائه دهنده ظرفیت محاسباتی توسط کاربر آغاز می شود. سپس آنها با شرکت توافق می کنند تا به تجهیزات آن متصل شوند. پس از پرداخت هزینه برای رایانه، ماینرها از طریق تجهیزات اجاره ای به استخراج از راه دور ارزهای دیجیتال دسترسی دارند. بنابراین، کاربران فقط به یک کامپیوتر و اتصال سریع اینترنت برای کار نیاز دارند. کمیسیون های استخراج میزبانی شده طبق توافق نامه های تعیین شده بین طرفین دریافت می شوند.

این نوع استخراج دارای مزایای مختلفی از جمله عدم نیاز به سرمایه اولیه، عدم نیاز به اتصال تجهیزات توسط خودتان، عدم هزینه نگهداری و برق، امکان قطع ارتباط از کار در هر زمان و عدم نیاز به دانش فنی خاص و مهارت.

خطرات در استخراج ابری نیز وجود دارد، اساساً به این دلیل که مانند هر صنعت نوپایی، بسیاری از بازیگران سرکش به دنبال تصاحب بودجه کاربران نا آگاه هستند. بنابراین، هنگام انتخاب یک پلتفرم، کاربران باید وقت بگذارند و با دقت تاریخچه و بررسی های آن را مطالعه کنند.

همچنین، استخراج میزبانی شده در مقایسه با استخراج با استفاده از تجهیزات شخصی درآمد کمتری دارد. با این وجود، این یک گزینه ممکن برای کسانی است که واقعاً می خواهند وارد صنعت استخراج شوند، زیرا در هر صورت، هیچ کس فرصتی را برای درآمد منفعل از دست نخواهد داد، حتی اگر خیلی قابل توجه نباشد.

آن را به تنهایی بسازید

به طور خلاصه می توان گفت که امروزه به نظر می رسد استخراج میزبانی شده راهی جذاب برای کسب درآمد است. اگر به دلایلی استخراج میزبانی شده ناخوشایند است، تنظیم یک ریگ شخصی کار چندان دشواری نیست. این کار نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه و اندکی زمان برای فهم نحوه عملکرد سیستم دارد.

Randy Ready ، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری در Mining Rig Rentals که یک پلتفرم اجاره سخت افزار استخراج می باشد، معتقد است که ساخت سیستم شخصی شما مطمئناً جالب تر است. وی در این باره عنوان کرد: “من پیشنهاد می کنم از طریق آشنایی با استخراج، با یک ریگ کوچک کار خود را شروع کنید و به طور بالقوه آن را گسترش دهید و از این طریق و سود ثابتی داشته باشید. “