video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ادغام بیت کوین در نزدیکی مقاومت کلیدی نشانه قدرت این ارز دیجیتال است اما ساختار فنی اکثر آلت کوین ها ضعیف شده است. تسلط بیت کوین (BTC) بر بازار ارزهای دیجیتال

در حالی که بازارهای سنتی بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نظارت دقیقی دارند، باری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیرعامل Grayscale  معتقد است که قیمت بیت کوین صرف نظر از نتیجه این انتخابات، افزایش خواهد یافت، زیرا رئیس جمهور بعدی به چاپ دلارهای بیشتر ادامه می دهد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

تاریخ نشان می دهد که بیت کوین پس از ۱۰۰ روز کامل شدن از سطح روانشناختی، به صورت عمودی افزایش می یابد. رشد بیت کوین از ۱۰ دلار به ۱۰۰ دلار که ۱۰ برابر افزایش را نشان می دهد، تنها ۱۲۲ روز پس از گذراندن ۱۰۰ روز بالای ۱۰ دلار به طول انجامید.

به همین ترتیب، حرکت از ۱۰۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار در دو روز اتفاق افتاد و افزایش قیمت از ۱۰۰۰ به ۱۰ هزار دلار در ۱۵۰ روز به پایان رسید. بنابراین، سرمایه گذاران در حال مشاهده این مسئله هستند که آیا بیت کوین به دنبال اولویت خود ادامه خواهد داد یا روند جدیدی را دنبال می کند.

بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا مسیر دارای کمترین مقاومت رو به صعود را دریابیم.

بیت کوین / دلار

دنباله بلند روی شمعدان های دو روز گذشته نشان می دهد که گاوها در حال فرو رفتن هستند. با این حال، عدم حفظ بیت کوین (BTC) بالاتر از ۱۳،۶۰۰ دلار نشان می دهد که خرس ها در تلاشند از این سطح مقاومت دفاع کنند.

پس از روز دامنه گسترده در ۲۸ اکتبر، قیمت این ارز دیجیتال می تواند برای چند روز فروکش کن ، زیرا گاوها و خرس ها تلاش می کنند برتری خود را بدست آورند.

با این حال، میانگین متحرک شیبدار و شاخص مقاومت نسبی که هنوز در منطقه خرید بیش از حد است، نشان می دهد که مسیر دارای کمترین مقاومت رو به صعود است.

گاوها دوباره سعی می کنند جفت ارز BTC / USD را به بالای ۱۳۹۷۳ دلار و ۵۰ سنت برسانند و در صورت موفقیت، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود.

برخلاف این فرض، اگر شاخص از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲ هزار و ۵۱۸ دلار) برسد، این روند می تواند به نفع خرس ها باشد.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) امروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۵ دلار) شکسته شده است اما گاوها در تلاش هستند تا از حمایت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۰ دلار) دفاع کنند. خط روند صعودی نیز دقیقاً زیر این سطح قرار دارد، بنابراین احتمال بازگشت وجود دارد.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند، جفت ارز ETH / USD ممکن است تا مقاومت ۴۲۰٫۵۰ دلار افزایش یابد. وقفه ای بالاتر از این سطح می تواند احتمال افزایش قیمت به ۴۵۰ دلار و سپس به ۴۸۸٫۱۳۴ دلار را افزایش دهد.

از طرف دیگر، اگر خرس ها جفت ارز ETH / USD را در زیر خط روند صعودی فرو ببرند، افت قیمت به ۳۳۳ دلار و سپس به ۳۰۸٫۳۹۲ دلار امکان پذیر است.

میانگین متحرک مسطح و RSI نزدیک نقطه میانی مزیتی برای گاوها و خرس ها ندارد. از این رو، این جفت ارزمی تواند برای چند روز range-bound باقی بماند.

XRP/ دلار

XRP پس از ناتوانی در حفظ قیمت بالاتر از محدوده ۰٫۲۶ – ۰٫۲۲۹۵ دلار در ۲۲ اکتبر، به پشتیبانی این محدوده سقوط کرد. با این حال، دنباله بلند روی شمعدان امروز نشان می دهد که گاوها از این کاهش برای خرید استفاده می کنند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

پیش بینی جهت شکست از این محدوده دشوار است از این رو، بهتر است قبل از یک شرط بندی بزرگ منتظر بشوید که قیمت از بالا یا پایین این محدوده شکسته شود.

در مرحله ادغام، سیگنال های میانگین متحرک متلاشی می شوند. سطح فروش بیش از حد در RSI به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفته می شود و از سطح بیش از حد خرید برای ذخیره سود استفاده می شود زیرا انتظار این است که عملکرد range-bound ادامه یابد.

اگر خرس ها جفت ارز XRP / USD را در زیر منطقه پشتیبانی ۰٫۲۲۹۵ دلار – ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار فرو ببرند، یک حرکت رو به رشد پیش بینی می شود، در حالی که شکست بیش از ۰٫۲۶ دلار، فرماندهی گاوها را نشان می دهد.

بیت کوین کش/ دلار

فتیله بلند روی شمعدان در تاریخ ۲۸ اکتبر نشان می دهد که گاوها هنگامی که بیت کوین کش (BCH) نتوانست به بالاتر از ۲۸۰ دلار برسد سود خود را ثبت کردند. اگرچه گاوها در ۲۹ اکتبر به پایین ترین نرخ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۶ دلار) رسیدند، اما امروز قیمت دوباره کاهش یافته است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

RSI از مثلث متقارن شکسته شده است که نشان می دهد خرس ها سعی در بازگشت دارند. اگر خرس ها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، افت قیمت به ۲۴۲ دلار امکان پذیر است.

این سطح حمایت می تواند باعث خرید شود، زیرا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۸ دلار) در زیر این سطح قرار دارد. اگر جفت ارز BCH / USD از این سطح حمایت بازگردد، می تواند بین ۲۸۰ تا ۲۴۲ دلار برای چند روز range-bound  باقی بماند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را کاهش دهند، ممکن است این جفت ارز به ۲۱۰ دلار کاهش پیدا کند.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) زیر سطح حمایت میانگین متحرک نمایی۲۰ روزه (۱۱٫۲۱ دلار) شکسته شده و خرس ها اکنون در تلاشند تا قیمت این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰٫۵۸ دلار) کاهش دهند. در صورت موفقیت خرس ها، این آلت کوین می تواند به خط روند صعودی کاهش پیدا کند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

شکست در زیر خط روند صعودی می تواند یک مزیت برای خرس ها باشد و دروازه ها را برای افت احتمالی به ۸٫۳۸ دلار و سپس ۶٫۹۰ دلار باز کند.

برعکس، اگر روند نزولی در سطح فعلی حفظ شود یا خط روند صعودی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، گاوها دوباره سعی می کنند جفت ارز LINK / USD را به بالای ۱۳٫۲۸ دلار برسانند.

با این حال، میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. این می تواند در کوتاه مدت منجر به یک اقدام range-bound شود.

بایننس کوین / دلار

در حال حاضر خرس ها سعی می کنند بایننس کوین (BNB) را زیر سطح حمایت ۲۸٫۴۳ دلار فرو ببرند و حفظ کنند. در صورت موفقیت، این آلت کوین یک الگوی دو برابر را تکمیل می کند که می تواند قیمت را به سطح ۲۴٫۸۶ دلار کاهش دهد.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۸۱ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI در منطقه منفی فرو می رود که نشان می دهد خرس ها برتری دارند.

با این حال، اگر گاوها در افت قیمت فعلی خرید خود را انجام دهند و قیمت را به بالای ۲۸٫۴۳ دلار برسانند، جفت ارز BNB / USD می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد که در آن ممکن است با مقاومت روبرو شود.

اگر قیمت از این سطح مقاومت پایین بیاید، این نشان می دهد که احساسات نزولی شده و معامله گران به دنبال فروش به هنگام افزایش قیمت هستند.

برخلاف این تصور، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۳۲ دلار برسانند، این نشان می دهد که گاوها دوباره کنترل قیمت را در دست گرفته اند.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۹ اکتبر به زیر خط گردن الگوی معکوس سر و شانه ها سقوط کرد. این افت الگوی برگشت صعودی را بی اعتبار کرد.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا به سطح حمایت نزدیک به ۳٫۸۰ دلار برسند. اگر این سطح حمایت شکسته شود، خرس ها سعی می کنند سطح حمایت ۳٫۵۳۲۱ دلاری را بشکنند و در صورت موفقیت، جفت ارز DOT / USD می تواند روند نزولی را شروع کند که ممکن است به ۲٫۶۰ دلار برسد.

برعکس، اگر این جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، این جفت ارز ممکن است دوباره تلاش کند تا به بالاتر از این میانگین متحرک و ۴٫۶۱۱۲ دلار افزایش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر افزایش پیدا می کنند.

لایت کوین / دلار

لایت کوین در تاریخ ۲۹ اکتبر، سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی اصلاحی ۵۴٫۹۳۶۱ دلار را شکست. در حال حاضر، گاوها در تلاشند تا از سطح حمایت ۵۲٫۳۶ دلار دفاع کنند.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، جفت ارز LTC / USD می تواند بین ۵۲ تا ۶۰ دلار برای چند روز ادغام شود. میانگین متحرک نمایی مسطح ۲۰ روزه (۵۳ دلار) و RSI نیز نشان دهنده چند روز اقدام range-bound می باشد.

اگر خرس ها این جفت ارز زیر سطح حمایت ۵۲٫۳۶ تا ۵۱ دلار کاهش دهند، این فرض باطل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۹ دلار) و زیر آن به ۴۶ دلار سقوط کند.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) در تاریخ ۲۹ اکتبر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۷ دلار) رسید و امروز فروش بیشتری به دنبال دارد. در حال حاضر، این آلت کوین به خط صعودی مثلث متقارن سقوط کرده است.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

شکست در زیر خط روند صعودی می تواند قیمت این ارز دیجیتال را به سطح حمایت ۱۴۶٫۲۰ دلار کاهش دهد، جایی که گاوها احتمالاً وارد عمل می شوند و خرید می کنند. بازگشت با قیمت ۱۴۶٫۲۰ دلار می تواند جفت ارز BSV / USD را برای چند روز دیگر در محدوده قرار دهد.

میانگین متحرک ثابت و RSI در منطقه منفی نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر گاوها قیمت این جفت ارز را به بالای ۱۸۰٫۶۳ دلار برسانند یا خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر ۱۴۶٫۲۰ دلار برسانند، این اطلاعات نا معتبر می شوند.

کاردانو / دلار

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۹ اکتبر به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۹۲ دلار) رسید و خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت این جفت ارز را به زیر سطح حمایت ۰٫۰۸۹۳ دلار برسانند. در صورت موفقیت، این آلت کوین ممکن است به ۰٫۰۷۵۵۷۰۱ دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰۲ دلار) و RSI زیر ۳۸ نشانگر فرماندهی خرس هاست. حتی اگر جفت ارز ADA / USD از سطح فعلی افزایش یابد، خرس ها سعی می کنند که دارایی های خود را در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بفروشند. اگر این جفت ارز از این سطح مقاومت کاهش یابد، احتمال شکست به زیر ۰٫۰۸۹۳ دلار افزایش خواهد یافت.

اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالای ۰٫۱۰۴۰۴۴۰ دلار برسانند، این نمای نزولی باطل خواهد شد. چنین حرکتی تجمع در سطوح پایین را نشان می دهد.