video thumb

استفاده یک فرد ایتالیایی از رایانه فرودگاه برای استخراج اتریوم !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هیچ کس نمی تواند ارز دیجیتال

در رسانه ایتالیایی Rai News آمده است که کارمند فرودگاهی واقع در شهر لامزیا ترمه ایتالیا، بدافزار استخراج را روی سیستم های رایانه ای این فرودگاه قرار داده است. گفته می شود که این کارمند با بهره گیری از سیستم های پشتیبانی فرودگاه، چندین ریگ استخراج را ایجاد کرده است. سرانجام مقامات این فرد را با استفاده از تصاویر دوربین های امنیتی به دام انداختند.

بر این است که این کارمند ۴۱ ساله، برای نصب بدافزار استخراج به سیستم های Sacal نفوذ کرده است. در این گزارش همچنین آمده است که اقدامات این فرد سیستم های رایانه ای پشتیبانی این فرودگاه را در معرض خطر قرار داده است.

Rai News گزارش داد که محققان با همکاری مقامات فرودگاه، پارتیشن های شبکه IT را در داخل مرکز تجزیه و تحلیل کردند و در آنجا دو مزرعه استخراج واقع در دو اتاق فنی مختلف متصل به اینترنت خارجی را کشف کردند. این شبکه از طریق سیستم های اختصاص داده شده برای مدیریت خدمات فرودگاه و از طریق منبع برق فرودگاه تأمین می شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که استفاده از بدافزار استخراج ارز دیجیتال تهدیدی غیرمعمول در این صنعت نیست. به طوری که گزارش شده است، نزدیک به اوج بازار گاوی ارزهای دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۸، چنین بدافزاری ۵۵ درصد از شرکت های جهان را آزار داده است.