video thumb

۳ دلیل اینکه معامله‌گران انتظار دارند قیمت اتر در سال ۲۰۲۰ به بالای ۵۰۰ دلار برسد

بر اساس گزارش های منتشر شده، به دنبال حرکت صعودی بیت کوین

در تاریخ ۶ نوامبر، قیمت اتر (ETH) در بایننس همراه با پولبک قیمت بیت کوین (BTC) به سطح ۱۵،۵۰۰ دلار به ۴۴۷ دلار افزایش یافت. بر اساس مومنتوم قوی اتر، معامله گران پیش بینی می کنند که در کوتاه مدت افزایش قیمت بیشتری برای این ارز دیجیتال وجود داشته باشد.

سه دلیل احتمالی وجود دارد که اتر می تواند روند صعودی بیشتری را در هفته های آینده مشاهده کند. کاتالیزورها عبارتند از: یک ساختار فنی در بازه زمانی مناسب خوش بینانه، معیارهای مناسب روی زنجیره و راه اندازی اتریوم ۲٫۰٫

اتریوم در بازه های زمانی مناسب صعودی است

در ماه سپتامبر، یک معامله گر با نام مستعار”Crypto Capo”  در توئیتی نمودار هفتگی اتر را که دو سناریوی احتمالی را تشریح می کرد، منتشر کرد.

سناریوی نزولی رد سطح پشتیبانی ۳۶۰ دلار و به دنبال آن افت شدید قیمت را نشان داد. سناریوی صعودی نشان دهنده تأیید ۳۶۰ دلار به عنوان سطح پشتیبانی و احتمال افزایش تا ۸۰۰ دلار بود.

نمودار هفتگی ETH / USD. منبع: Crypto Capo ، TradingView.com

این معامله گر با اشاره به سطح پشتیبانی ۳۶۰ دلاری عنوان کرد:

“اگر این سطح حفظ شود، باید در چند ماه آینده شاهد این باشیم که قیمت اتر به ۸۱۵ دلار رسیده است.”

از زمان ارائه این پیش بینی، اتر در دو ماه گذشته با موفقیت از منطقه پشتیبانی کلان ۳۶۰ دلار دفاع کرده است. در حال حاضر، این ارز دیجیتال در حال آزمایش سطح مقاومت ۴۵۰ دلاری است که در تمام سال ۲۰۲۰ یک منطقه مقاومت سنگین باقی مانده است.

هنگامی که سطح مقاومت عمده شکسته می شود، می تواند به سرعت یک شکست صعودی رخ دهد و به همین دلیل است که معامله گران قیمت اتر را برای هفته های آتی بسیار بیشتر تخمین می زنند.

داده های Skew همچنین نشان می دهد که حجم معاملات آتی ۲۴ ساعته برای اتر از اواخر اکتبر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این نشان می دهد که معامله گران ۴۵۰ دلار را به عنوان سطح مهمی برای ETH مشخص می کنند و یا از آن دفاع می کنند یا سعی می کنند از آن عبور کنند.

حجم روزانه قراردادهای آتی ETH. منبع: Skew

تعداد کمی از هودل کنندگان آدرس های اتریوم در سودآوری قرار دارند

طبق داده های دریافت شده از IntoTheBlock، حدود ۷۵ درصد از آدرس های اتریوم در حال حاضر سودآور هستند. در مقایسه، ۹۸٪ آدرس های بیت کوین در سوددهی هستند.

سرمایه گذاران معمولاً زمانی که در معرض سودهای غیر واقعی قرار می گیرند، بیشتر تمایل به فروش دارایی های خود دارند تا زمانی که سرمایه گذاری هایشان به طور چشمگیری کاهش می یابد. به همین ترتیب، تعداد کمی از آدرس های اتریوم نسبت به بیت کوین در سود هستند.

ETH 2.0 یک عامل صعودی دیگری است

ETH 2.0 در حال حاضر برای راه اندازی در تاریخ ۱ دسامبر برنامه ریزی شده است و برخی از تحلیلگران حدس می زنند که این امر می تواند باعث کمبود عرضه شود.

ر اساس سیستم ذخیره سازی ETH 2.0، کاربران می توانند ۳۲ اتریوم را استیک کنند و در عوض، ۱۵٪ مشوق برای سهام خود دریافت کنند. فرآیند استیکینگ به معنای اختصاص اتریوم به آدرس های قرارداد ETH 2.0 است. در طول دوره استیکینگ، کاربران نمی توانند از ETH خود استفاده کنند یا آن را انتقال دهند مگر اینکه ترجیح دهند که استیکینگ را متوقف کنند.

اگر محبوبیت استیکینگ افزایش پیدا کند، همانطورکه می تواند عملکرد پایدار با ریسک نسبتاً کم ایجاد کند، باعث می شود که عرضه در گردش اتریوم، به ویژه در صرافی ها به شدت کاهش یابد.

اگر کاربران به سمت استیکنیگ هلدینگ های خود حرکت کنند، اتریوم کمتری فروخته می شود و بیشتر انباشته می شود. این امر می تواند تقاضای بیشتری برای این آلت کوین برتر ایجاد کند و منجر به نگه داشتن قیمت اتر بالاتر از سطح ۴۵۰ دلار شود.