video thumb

بانک مرکزی روسیه: بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ موجب افزایش علاقه قانون‌گذاران به CBDC ها شده است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بحران ناشی از همه گیری ویروس کرونا در حال ایجاد روندهای جدید در تمام جنبه های اقتصاد جهانی، از جمله ارزهای دیجیتال

در این نشست، ۲۶ نماینده بانک مرکزی که از آسیای میانه، منطقه دریای سیاه، کشورهای بالکان و فراتر از آن تشکیل جلسه دادند و در این جلسه به گسترش تجارت الکترونیکی ناشی از همه گیری و همچنین فن آوری های حل و فصل دیجیتال نیز اشاره کردند. از دیدگاه بانک های مرکزی، این روند باعث می شود که قانون گذاران مالی بیش از هر زمان دیگری ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را جدی بگیرند.

همانطور که گزارش شده است، اکثریت قریب به اتفاق بانک های مرکزی در سراسر جهان قبلاً به نوعی کار ارز دیجیتال بانک مرکزی را انجام داده اند و این علاقه مضاعف در افزایش مکرر سخنرانی های رسمی درباره این موضوع از سال ۲۰۱۶ نشان داده شده است.

در جلسه باشگاه مدیران بانک مرکزی، به میزبانی الکسی زابوتکین (Alexey Zabotkin)، معاون رئیس بانک روسیه ، نمایندگان درباره افزایش فعالیت قانون گذاران مالی در جبهه ارز دیجیتال بانک مرکزی در طی همه گیری کووید ۱۹ بحث و تبادل نظر کردند.

به عنوان خلاصه ای از جلسه بانک روسیه باید عنوان کرد که، حاضران در مورد لزوم ارزیابی تأثیر بالقوه CBDC در سیاست های پولی و ثبات مالی کشورها و همچنین تکامل رویه هایی برای کاهش خطرات سایبری توافق کردند.

گزارش شده است که نه تنها بانکداران مرکزی کشورهای CIS، اسرائیل و چین در این جلسه حضور داشتند، بلکه نمایندگانی از صندوق بین المللی پول و مجمع اقتصادی جهانی و همچنین بانک تسویه حساب های بین المللی نیز در این جلسه حاضر بودند.

گفتنی است که صندوق بین المللی پول با چندین بانک مرکزی در تحقیقات مشترک ارز دیجیتال بانک مرکزی خود همکاری کرده است، مجمع اقتصادی جهانی نیز اخیراً توجه خود را به توسعه چارچوب های ارز دیجیتال بانک مرکزی از منظر حاکمیت فراملی معطوف کرده است.