video thumb

بانک مرکزی آرژانتین، سقف افزایش کارمزدهای بانکی را ۹ درصد تعیین می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی جمهوری آرژانتین در بروزرسانی جدید خود عنوان کرده که از ژانویه ۲۰۲۱ موسسات مالی قادر به افزایش کارمزد یا کمیسیون دریافتی برای خدمات ارائه شده خواهند بود. این بانک می گوید که این افزایش ها نباید بیش از ۹ درصد در هر ماه باشد.

علاوه بر این، مقررات کشور موسسات مالی را ملزم می کند که قصد خود را برای هرگونه افزایش چنین کمیسیون هایی، از ۶۰ روز قبل اعلام کنند.

در این زمینه، بانک مرکزی لیستی از انواع خدمات مالی را ارائه می دهد که در آنها مجوز افزایش اعمال می شود و این موارد عبارتند از:

” صدور کارت های بدهی اضافی، جایگزینی کارت های بدهی به دلیل سرقت یا از دست دادن، استفاده از خودپردازها و خدمات برای استخراج وجوه از طریق پایانه ها در محل های فروش و برداشت وجه نقد از حساب توسط مالک یا شخص ثالث.”

در این به روزرسانی همچنین آمده است که “نهادهای مالی همچنین ممکن است میزان کمیسیون سفارشات مربوط به سایر محصولات و خدمات مالی مانند خدمات مربوط به صندوق امانات را به همراه اوراق بهادار و حساب بانکی افزایش دهند.”

در توییتر، کاربران در حال انتقاد از تایید بانک مرکزی برای افزایش کمیسیون هستند در حالی که دیگران این مورد را برای گزینه هایی مانند بیت کوین که برای شهروندان آرژانتین در دسترس است، مورد استفاده قرار می دهند.

یک نمونه در این زمینه Athena Bitcoin است، شرکتی که هم اکنون ۱۴ دستگاه خودپرداز بیت کوین در سراسر کشور نصب کرده است. این شرکت در فیس بوک به پیروان خود یادآوری می کند که یک دستگاه خودپرداز اضافی نیز در یک سوپرمارکت در پالرمو دارد.

همچنین گفتنی است که بر اساس یک گزارش، Athena که اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین خود را در سال ۲۰۱۸ مستقر کرده است، اکنون دستگاه های دیگری را در بوینس آیرس، آولاناندا، لا پلاتا، سان فرناندو، قرطوبا و مندوزا مستقر کرده است.