video thumb

سیلیکون ولی و پول هوشمند؛ عامل افزایش قیمت بیت کوین

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت کوین (BTC) حتی پس از یک تجمع بزرگ همچنان به حرکت قدرتمند خود ادامه می دهد. نقاط کلیدی داده ها نشان می دهد که روند صعودی احتمالاً در ماه های اخیر با پول هوشمند تأمین شده است. این بدان معناست که سرمایه گذاران خرده فروشی یا بزرگ عمدتا در حاشیه بوده اند زیرا قیمت بیت کوین

در سال ۲۰۱۷، هنگامی که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۲۰،۰۰۰ دلار رسید، تقاضای خرده فروشی در اوج بود. داده های Google Trends به طرز چشمگیری افزایش یافت، پوشش رسانه ها به طور محسوسی افزایش یافت و حجم مبدلات اسپات در بازارهای مهم به ویژه کره جنوبی و ژاپن در حد انفجار بود.

این بار، علاقه به جستجوی کلمه کلیدی “بیت کوین” درGoogle Trends  نسبتاً کم است در حالی که داده های روی زنجیره ای نشان می دهد پول هوشمند بیت کوین جمع می شود.

سرمایه گذاران بزرگ در حال خرید بیت کوین هستند

علاوه بر این، طبق گفته ویلی وو (Willy Woo)، یک تحلیلگر روی زنجیره ای، بیشتر سرمایه گذاران بزرگ اقدام به خرید بیت کوین کرده اند.

وقتی نهنگ ها بیت کوین می خرند، بیشتر معاملات را از طریق بازار خارج از بورس (OTC) تسهیل می کنند. با گذشت زمان، بازارهای مشتقات و اسپات، بازار خارج از بورس را دنبال می کنند زیرا نهنگ ها این روند صعودی را پیش می برند.

روند جلب توجه نهنگ ها به سرمایه گذاران خرده فروشی خوشبینانه است زیرا نشان می دهد که بیت کوین هنوز در مرحله گاوی نوپای خود قرار دارد. سرمایه جدید زیادی از سرمایه گذاران خرده فروشی و بزرگ هنوز باقی مانده تا وارد بازار ارزهای دیجیتال شود.

معیارهای دیگر Glassnode روند مشابهی را ترسیم می کنند. تعداد آدرس های بیت کوینی که بیش از ۱۰۰ بیت کوین در اختیار دارند به بالاترین سطح هفت ماهه در ۱۶۲۷۱ رسیده است.

  تعداد آدرس هایی که بیش از ۱۰۰ بیت کوین در اختیار دارند. منبع: Glassnode

پول جدید در حال ورود به بازار است

نهنگ ها به طور مداوم در طی چند ماه گذشته بیت کوین خریداری می کنند و این مسئله به خودی خود خوش بینانه است. اما، وو تأکید کرد که تعداد نهنگ های جدید نیز افزایش یافته است.

اگر تعداد آدرس های حاوی مقادیر زیاد بیت کوین افزایش یابد، تحلیلگران آن را به عنوان یک افزایش کلی در نهنگ های جدید در نظر می گیرند.

پس از خرید بیت کوین توسط Square به ارزش ۵۰ میلیون دلار، تعداد سرمایه گذاران با داریی زیاد در بازار بیت کوین به طور محسوسی افزایش یافت.

داده های Google Trends علاقه خرده فروشی نسبتاً کمی را نشان می دهد

داده های Google Trends روایتی مشابه با داده های روی زنجیره ای را نشان می دهد. میزان جستجوی کلمه کلیدی “بیت کوین” در حال حاضر کمتر از ۱۰٪ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ است.

حجم جستجوی بیت کوین در گوگل. منبع: Google Trends

با این وجود، اگرچه میزان جستجو برای بیت کوین کم است، اما علاقه به جستجوی بیت کوین از طرف ایالاتی مانند هاوایی، کالیفرنیا، نوادا و واشنگتن زیاد است.

علاقه به جستجوی بیت کوین بر اساس مناطق ایالات متحده منبع: Google Trends

جالب اینجاست که کالیفرنیا و هاوایی در رتبه سوم و چهارم درآمد سرانه ایالات در سال ۲۰۲۰ قرار دارند. علاوه بر این، سن خوزه / سانفرانسیسکو در کالیفرنیا، به عنوان مثال سیلیکون ولی به عنوان بهترین منطقه از نظر علاقه به بیت کوین شناخته شده است. البته سیلیکون ولی محل زندگی بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ و کارآفرینان است.