video thumb

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بیت کوین کدامند؟

همزمان با آغاز انتقال دموکرات ها در ایالات متحده و گسترش میزان محدودیت ها در پی گسترش میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای دیگر بیت کوین

پس از اینکه جو بایدن به عنوان برنده پیش بینی شده در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در آخر هفته اعلام شد، قیمت بیت کوین سقوط کرد، اما موفق شد از ضررهای عمده جلوگیری کند – اما هدف بعدی چیست؟ کوین تلگراف نگاهی به عوامل تعیین شده برای تأثیرگذاری بر روی قیمت بیت کوین در هفته آینده دارد.

شور و هیجان انتخابات ایالات متحده شروع به کاهش می کند

کارشناسان هشدار داده بودند که نوسانات بازار پس از حصول نتیجه انتخابات کاملاً تضمین شده است. از آنجا که این اتفاق در آخر هفته رخ داد، وال استریت روز دوشنبه منبع علاقه فعالان بازار بود. در زمان نگارش این مطلب، بازار سهام ژاپن با کسب بالاترین سطح ۲۹ ساله، پیشروی می کند. از طرف دیگر، بیت کوین در ادامه سود هفته گذشته متوقف شد و در یک مقطع به ۱۴۴۰۰ دلار رسید – ۱٫۵۹۰ دلار کمتر از اوج اخیر خود. از آن زمان، BTC / USD بطور قابل توجهی جهش کرد و روز دوشنبه و در زمان نگارش این مطلب به ۱۵،۲۵۰ دلار رسید.

نمودار ۱ هفته ای BTC / USD. منبع: TradingView

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی قول داده است که شمارش آرا را به چالش بکشد و با این حال می تواند مسائل بیشتری را برای بایدن ایجاد کند و منجر به سردرگمی در سیاست شود، اما هنوز نمی تواند احساسات را به هم بزند.

با این وجود، تحلیلگران غالباً استدلال می کنند که در دراز مدت، بیت کوین و طلا به عنوان پناهگاه های امن در نهایت پیروز می شوند، صرف نظر از اینکه کدام کاندیدا ایالات متحده را به جلو سوق دهد. یکی از دلایل آن، تورم است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی هفته گذشته خود عنوان کرد که تقاضا باری ارائه محرک مالی بیشتر به اقتصاد ایالات متحده، باعث افزایش بدهی و کاهش ارزش دلار می شود.

مایکل سایلور، مدیرعامل MicroStrategy نیز به طور خلاصه عنوان کرد: “بیت کوین شبکه ارز دیجیتال غالب است. وی عنوان کرد:

“همین مسئله، بیت کوین را به راه حلی برای مشکل ذخیره ارزش هر سرمایه گذار تبدیل می کند. تعداد کمی وجود دارند که این مسئله را درک می کنند. “

ویروس کرونا

همراهی با انتخابات باعث یک آشفتگی مداوم در مورد نحوه مدیریت ویروس کرونا توسط دولت های ملی شده است. اروپا و آمریکا اخیراً از این نظر با هم اختلاف دارند، به طوری که اروپا در برابر موجی از اقدامات محدودیتی جدید قرار دارد که با فشار چشمگیر مردم روبرو شده است.

این مسئله، امکان تکرار تاریخ برای دارندگان بیت کوین را فراهم می کند. پس از سقوط دارایی متقابل در مارس و اولین اقدام برای محدودیت ها، بیت کوین از ۳۶۰۰ دلار برگشت و در کمتر از دو ماه پنج رقمی شد.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که سال قوی برای بیت کوین، سال ۲۰۲۱ باشد. همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، رائول پال، مدیرعامل Real Vision و تایلر وینکلووس، بنیان گذار صرافی جمینی، هر دو یک پیش بینی جدید را برای افزایش قیمت بیت کوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ارائه دادند.

شاخص ترس و طمع به منطقه خطر می رسد

با این حال، سرمایه گذاران فعلی عنوان می کنند که بیت کوین بالای ۱۵۰۰۰ دلار باقی می ماند. طبق شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال که احساس بازار را با استفاده از یک مجموعه عوامل اندازه گیری می کند، روز دوشنبه به بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۱۹ رسیده است – زمانی که بیت کوین بالاترین میزان سالانه خود را در ۱۳،۸۰۰ دلار ثبت کرد.

برای مقایسه، در دو هفته پیش این شاخص قبل از آخرین افزایش قیمت زیر ۶۰ بود. هرچه امتیاز آن به ۱۰۰ نزدیکتر باشد، احتمال اصلاح بازار بیشتر است.

مایکل ون دو پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر بازار در کوین تلگراف، با اشاره به این شاخص در روز جمعه، به دنبال کنندگان توئیتری عنوان کرد که انتظار دارد تا قیمت به ۱۱،۶۰۰ دلار برسد. وی در این باه عنوان کرد:

“اگر بازار شروع به اصلاح کند، رسیدن به سطوح ۱۳،۷۰۰-۱۴،۱۰۰ دلار ، ۱۲،۸۰۰-۱۳،۲۰۰ دلار و ۱۱،۵۰۰ – ۱۲،۰۰۰ دلار امکان پذیر است. “

گفتنی است که بیت کوین یکشنبه را با سومین قیمت بالای هفتگی خود در تاریخ به پایان رساند.

افزایش تعداد سرمایه گذاران نهادی

با وجود شرایط ناپایدار هفته گذشته، آخر هفته توانست از “شکاف” قابل توجهی در بازار قراردادهای آتی بیت کوین جلوگیری کند. این “شکاف ها” وقتی ظاهر می شوند که پایان یک جلسه معاملاتی قراردادهای آتی از نظر قیمت با شروع جلسه بعدی تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

نمودار قراردادهای آتی بیت کوین CME آخرین شکاف را نشان می دهد. منبع: TradingView

در عین حال قراردادهای آتی بیت کوین گروه CME در روزهای اخیر با رکورد نرخ بهره باز روبرو بوده و روز جمعه با ۷۶۴ میلیون دلار حجم معاملات از سد ۹۳۴ میلیون دلار عبور کرده است. در همان زمان، تعداد سرمایه گذاران نهادی همچنان رو به افزایش بود.

کمبود عرضه بیت کوین چشم اندازها را صعودی می کند

در عین حال، در زمانی بیت کوین که به ۱۶۰۰۰ دلار می رسد، یک روایت محبوب پراکنده می شود که پیش بینی می کند افزایش قیمت بیشتر بر اساس یک معادله کاملاً شگفت آور و شناخته شده عرضه و تقاضا انجام شود.

پس از موجی از خریدهای شرکتی و افزایش فروش از وزنه های سنگینی مانند شبکه پرداخت Square ، توجه به این موضوع معطوف است که بیت کوین کافی برای تأمین تقاضای ورودی در بازار وجود ندارد.

به گفته تحلیلگران، این وضعیت احتمالاً توسط PayPal وخیم تر خواهد شد، چرا که این شرکت پرداخت عنوان کرده که در اوایل سال بعد به ارائه خدمات ارز دیجیتال خواهد پرداخت.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داده است، Square به تنهایی در حال حاضر بیش از آنچه که ماینرها، بیت کوین تولیدمی کنند این ارز دیجیتال را خریداری می کند. با گذشت زمان، فشار عرضه حاصل فقط می تواند ارزش دلاری یک بیت کوین را افزایش دهد.