video thumb

افزایش ۲۴ درصدی نرخ هش بیت کوین در دور گذشته!

به نظر می رسد بسیاری از ماینرهای چینی مهاجرت سالانه خود را از سیچوان به اتمام رسانده اند، چرا که نرخ هش بیت کوین در طی دو روز بیش از ۴۰٪ افزایش یافته است.

قدرت هش شبکه بیت کوین (BTC) طی ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۳۰ درصد جهش کرده است که در صورت پایداری آن، به زودی یک مشکل اساسی ایجاد می شود.

طبق گفته Coinwarz، نرخ هش بیت کوین در حال حاضر پس از فشار کوتاه مدت بالای ۱۶۰ اگزاهش بر ثانیه، در ۱۵۷٫۵ اگزاهش بر ثانیه قرار دارد. در زمان نگارش این مقاله ، قدرت هش بیت کوین طی دو روز ۴۲٪ افزایش یافته است.

نمودار ۱ ماهه هش بیت کوین نمودار: Coinwarz

این افزایش به دنبال کاهش شدید قدرت هش در اواخر ماه اکتبر رخ داد که بسیاری از تحلیلگران دلیل آن را پایان فصل بارندگی در مرکز استخراج معادن چینی سیچوان دانستند.

تخمین زده می شود که انرژی برق آبی فراوان و ارزان در استان سیچوان در طول فصل مرطوب حدود ۸۰٪ از ماینرهای چینی را به خود جلب کند. در ماه دسامبر، CoinShares تخمین زد که سیچوان ۵۴٪ از فعالیت های استخراج جهانی را تشکیل می دهد.

جیسون دین (Jason Deane)، تحلیلگر Quantum Economics حدس می زند که افزایش ناگهانی قدرت هش بیت کوین می تواند نشانه این باشد که بسیاری از ماینرهای چینی مهاجرت خود را از سیچوان به پایان رسانده اند و عملیات را در سایر مراکز استخراج محلی مانند شین جیان و مغولستان داخلی از سر گرفته اند. افزایش ناگهانی فعالیت استخراج نشان می دهد که احتمالاً مشکل سخت افزاری دیگری در این شبکه ایجاد می شود.

همچنین لازم به ذکر است که در اوایل این هفته، شرکت روسی En + Group ، بزرگ ترین تولیدکننده انرژی برق آبی در بخش خصوصی اعلام کرد که با مشارکت شرکت محلی BitRiver، یک شرکت استخراج ارز دیجیتال را راه اندازی می کند.