video thumb

وزیر اقتصاد برزیل: این کشور CBDC خود را عرضه می کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پائولو گوئدس (Paulo Guedes)، وزیر اقتصاد برزیل عنوان کرده است که برزیل ارز دیجیتال

گوئدس این اظهارات را در طی مراسمی برای بزرگداشت ۱۰۰ میلیون اُمین حساب پس انداز دیجیتال در Caixa Economica Federal بیان کرد و اظهار داشت:

“اکنون که بانک مرکزی دوباره خودمختار است، در بعد دیجیتال نیز شگفت انگیز به نظر می رسد: Pix ، OpenBank ، fintechs و ارز دیجیتال. برزیل نیز ارز دیجیتال خاص خود را خواهد داشت و از بسیاری از کشورها جلوتر است.”

گفتنی است؛ این اولین باری است که این وزیر مستقیماً در این باره صحبت می کند، اگرچه جزئیات بیشتری درباره پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی که توسط بانک مرکزی در حال انجام است را ارائه نداده است.

رئال برزیل

Banco Central do Brasil اوایل ماه آگوست اعلام کرد که یک گروه مطالعاتی برای صدور احتمالی رئال دیجیتال ایجاد کرده است.

بر این اساس، روبرتو کامپوس نتو (Roberto Campos Neto)، رئیس بانک مرکزی گفته است که برزیل به “بهبود” ارز خود نیاز دارد و این امر در محدوده Pix – یک سیستم جدید پرداخت دیجیتال فدرال اتفاق می افتد. وی در این باره عنوان کرد:

” Pix برای ما بسیار دارای اهمیت می باشد زیرا از این پس، ما شاهد اتحاد یک روش پرداخت فوری، باز و قابل همکاری با یک سیستم داده باز هستیم. “

علاوه بر این، اگرچه بانک مرکزی هنوز نحوه کار نسخه واقعی دیجیتال را فاش نکرده است، اما کامپوس نتو پیش از این عنوان کرده بود که این نسخه از اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه می شود.

این اولین بار است که این وزیر در این باره صحبت می کند، اما وی جزئیات بیشتری در مورد پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی که توسط Banco Central انجام می شود، ارائه نداده است. با وجود این، اخبار مختلفی توسط این وزیر در مورد دیجیتالی سازی و نوسازی اقتصاد برزیل اعلام شده است.

گوئدس پیش از این عنوان کرده بود که قصد دارد عرضه اولیه بانک دیجیتال تازه تأسیس شده Caixa Economica Federal را انجام دهد و برزیل در آستانه پیوستن به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می باشد.

باید عنوان کرد که بحث ارز دیجیتال بانک مرکزی در یک زمان خاص برای دیجیتالی شدن اقتصاد برزیل صورت می گیرد. روز دوشنبه، سیستم پرداخت دیجیتال فوری بانک مرکزی یعنی Pix، اولین تراکنش های خود را ثبت کرد و برنامه رسمی آن برای ۱۵ نوامبر برنامه ریزی شده است.

ارز دیجیتال بانک مرکزی

طبق اظهارات Banco Central، رئال دیجیتال عمدتا در تراکنش های صرافی های خارجی و در سطح ملی و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

جوآو مانوئل دو ملو (João Manoel de Mello)، مدیر سازمان مالی Banco Central نیز در این خصوص اظهار داشت: “گزینه عملکرد Pix از خارج از کشور در دستور کار تکاملی Pix است، اما این اقدام برای سال آینده نیست.”

آریستیدس آندراد کاوالکانته نتو (Aristides Andrade Cavalcante Neto)، معاون رئیس بخش فناوری اطلاعات بانک مرکزی نیز عنوان کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل باید با فرآیندهای تبادل پیوند بخورد.