video thumb

درخواست از صرافی‌های ارز دیجیتال برای قراردادن رعایت انطباق در اولویت خود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین از کسب و کارهای ارز دیجیتال

روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ همراه با بلاک چین های جدید، توکن ها و پروتکل های دیفای هجوم کسب و کارهای ارز دیجیتال را به خود جذبکرده است. همه این شرکت های نوپا باید مطابق با دستورالعمل های نظارتی کشوری باشند که در آنجا قرار قرار دارند.

Crystal Blockchain می گوید ۲۰۲۱ سال مهمی را تشکیل می دهد – و به شرکت های خدمات ارز دیجیتال توصیه می کند تا اقدامات انطباق را مطابق با الزامات نظارتی و همراه با دقت لازم انجام دهند. همه این اقدامات پس از آن صورت می گیرد که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اندیکاتورهای پرچم قرمز را برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی در ماه سپتامبر منتشر کرد.

این علائم هشدار دهنده برای کمک به VASP ها در شناسایی فعالیت غیرقانونی مربوط به ارزهای دیجیتال طراحی شده است – و شامل کاربرانی است که نمایه ای غیرمعمول دارند و ناگهان به یک فعالیت غیرمعمول مانند معاملات بزرگ روی می آورند، یا نقل و انتقالات به چند قسمت و دقیقاً زیر آستانه گزارش دهی تقسیم می شوند.

بسیاری از حوزه های قضایی و صرافی های جهانی در پذیرش دستورالعمل های FATF کند عمل کرده اند – و این مسئله باعث شده تا برخی از کارشناسان را بر آن دارد که هشدار دهند که پیروی از فرآیند انطباق تا سال ها امکان پذیر نیست. این امر تا حدی ناشی از چالش های فنی مرتبط با اجرای آنهاست. با این حال  ابزارهایی وجود دارد که هدف آنها ساده سازی فرآیند برای VASP ها است.

Crystal می گوید نرم افزار انطباق ارز دیجیتال آن از تمام ویژگی های مهم ماموریت برای بازار فعلی پشتیبانی می کند، به این معنی که پرچم های قرمز به سرعت قابل شناسایی هستند. Crystal دارای الگوریتم های اختصاصی است که نمرات ریسک را به تراکنش های فوری متصل می کند، حتی قبل از اینکه یک بلاک توسط یک شبکه تأیید شود. این بدان معناست که پرداخت های منتظر تأیید در یک ممپول نیز می توانند مورد بررسی دقیق قرار گیرند. محصول این شرکت همچنین به طور مداوم تغییرات در مقررات را کنترل می کند، هک ها و کلاهبرداری های ارز دیجیتال را بررسی می کند و به طور خودکار جریان صندوق های بین المللی را بصورت هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز ردیابی می کند.

مطلع نگه داشتن VASP ها

به ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی که از زیرساخت های Crystal استفاده می کنند، لیستی ارائه می شود که شامل ده ها هزار آدرس در لیست سیاه است و به شما کمک می کند تا هنگام تماس با اکوسیستم ها، ارز دیجیتال آلوده – و حساب هایی که آن را ذخیره می کنند، شناسایی شوند.

طبق گفته این شرکت، سیستم ردیابی آن برای بررسی ارزهای دیجیتال اولین سیستم در جهان است که چنین کاری انجام می دهد. این ابزار به طور خودکار نقاط نقدینگی ارزهای دیجیتال را شناسایی می کند و تمام آدرس های انتقالی را که در طول مسیر استفاده شده اند، شناسایی می کند. Crystal اضافه کرد که این ویژگی به ویژه برای محققانی که در تلاش برای انجام تحقیقات عمیق در مورد مکانی هستند که کوین ها دزدیده شده اند، مفید می باشد.

این شرکت اطلاعاتی می گوید که اولویت اصلی آن ارائه مجموعه ای از محصولات با قیمت رقابتی و استفاده آسان است. گفتنی است که در طی دو سال گذشته پیشرفت های مداومی در ابزارهای این پلتفرم صورت گرفته است. به گفته مدیران این پلتفرم، Crystal Expert  به دلیل استفاده کاربرپسند، به طور منظم مورد ستایش قرار می گیرد و در مورد حذف عملکردهای زائد و ناخوشایند فکر می کند.

این شرکت افزود: “همه این ابزارها، همراه با پشتیبانی عالی مشتری، Crystal Blockchain را به یک پلتفرم تحلیلی خوب برای متصدیان امر انطباق ارز دیجیتال و مدیریت ریسک در ارائه دهندگان خدمات تبدیل می کند.”

ایجاد یک صنعت بهتر

در ماه اکتبر، Crystal عنوان کرد که اکنون در ۷۰ کشور، بیش از ۲۵۰۰ ارائه دهنده خدمات را مورد پوشش قرار می دهد. این پلتفرم علاوه بر ارائه خدماتی که به VASP ها کمک می کند تا الزامات قانونی تعیین شده توسط FATF را برآورده کنند، پلتفرم های اروپایی را قادر می سازد تا تعهدات مندرج در پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا را انجام دهند.

طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال و توکن توسط Crystal پشتیبانی می شوند که از جمله آنها عبارتند از: بیت کوین، بیت کوین کش، تتر، لایت کوین، اتریوم، ERC-20 و ERC-721 و XRP. Crystal به دنبال به روزرسانی محصول خود در اواخر اکتبر، قادر به پشتیبانی از بیش از ۱۵۰۰ توکن ERC-20 می باشد که عبارتند از: بیش از ۶۰ توکن شناخته شده که نام DeFi – yearn.finance ، Uniswap و Wrapped Bitcoin در میان آنها دیده می شود.

Crystal مرتباً گزارش هایی را منتشر می کند که وضعیت فعلی بخش ارز دیجیتال را نیز روشن می کند. در ماه مه، این شرکت نشان داد که ارزش دلاری بیت کوین منتقل شده بین نهادهای دارک نت و سایر سازمان ها در سه ماهه اول ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۶۵ درصد رشد کرده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که این صنعت در حال بلوغ است و تعهدات نظارتی برای VASP در حال افزایش است. موسسات مالی که نتوانند با آخرین شرایط مطابقت داشته باشند، ممکن است در نهایت از سایر مووسات و نهادها عقب بمانند.