video thumb

بانکدار مرکزی ایالات متحده خواستار توسعه دلار دیجیتال است

رابرت کاپلان (Robert Kaplan)، عضو FOMC معتقد است که بانک فدرال باید ایجاد دلار دیجیتال را در اولویت قرار دهد. رابرت کاپلان، رئیس بانک مرکزی فدرال دالاس بر این باور است که بانک مرکزی ایالات متحده باید فوراً کار بر روی ارز دیجیتال

گفته می شود که کاپلان در یک کنفرانس مجازی به میزبانی بلومبرگ عنوان کرد:

“این بسیار مهم است که بانک فدرال در ماه ها و سال های آینده بر توسعه ارز دیجیتال تمرکز کند.”

اظهارات این بانکدار مرکزی بخشی از یک بحث گسترده در مورد اقتصاد و سیاست های مالی بود. کاپلان یکی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در سال جاری است.  FOMC سازمانی است که وظیفه تنظیم سیاست های پولی را دارد. کمیته ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از واکنش سیاسی هماهنگ به Covid-19، نرخ بهره بانیک را در ماه مارس کاهش داد تا کمترین نرخ بهره بانکی به ثبت برساد. کاپلان و بقیه اعضای FOMC از سپتامبر ۲۰۱۹، زمانی که بی نظمی در بازار یکماهه رپو باعث افزایش نرخ بهره کوتاه مدت شد، نقش مهمی در طغیان نقدینگی در بازار داشته است.

فناوری بلاک چین مطمئناً در رادار سیاستگذاران قرار دارد. ماه گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفته بود که ۸۰ درصد از بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی قابلیت های بالقوه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. در حالی که بانک فدرال هیچ نشانی از پیگیری یک دلار دیجیتال ارائه نداده است، اما اقتصاددانان را برای بررسی جزئیات بیشتر در این زمینه به کار گرفته است.

روز دوشنبه، فدرال رزرو بررسی ادبیات تحقیق ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC را برای بررسی تأثیر دلار دیجیتال بر بانکداری تجاری و سیاست های پولی منتشر کرد.

در ماه آگوست، بانک مرکزی یک گزارش تحقیقاتی کامل در زمینه مقایسه یک دلار دیجیتال با سایر روش های پرداخت منتشر کرد.

اگرچه طرفداران ارزهای دیجیتال واقعاً غیرمتمرکز مانند بیت کوین ایده ارز دیجیتال بانک مرکزی را مورد تمسخر قرار می دهند، اما به عقیده برخی، دلار دیجیتال پیشرفت طبیعی جامعه غیرنقد است. این ممکن است به دولت ها در حمایت از نوآوری مالی، تقویت عملکرد پرداخت و حمایت از ادغام مالی بیشتر در سراسر جهان کمک کند.