video thumb

مورگان استنلی: بیت کوین یک سرمایه گذاری سازمان یافته به حساب می‌آید

بانک سرمایه گذاری جهانی «مورگان استنلی» با صدور بیانیه‌ای رسمی، بیت کوین را در طبقه سرمایه گذاری‌های سازمان یافته قرار داد.

بر اساس این گزارش، تقسیم بندی مذکور به این معناست که بیت کوین‌ها نیز از وضعیت حقوقی مشابه سهام، اموال، املاک، پول نقد و دارایی های منقول برخوردار خواهند بود.

گفته می‌شود این تصمیم بانک مورگان استنلی بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی دپارتمان تحقیقاتی این بانک طی شش ماه گذشته اتخاذ شده است.

دپارتمان تحقیقات مورگان استنلی همچنین در گزارش خود به موضوعاتی همچون تکنولوژی لجرها، هک، رقبای بیت کوینی و برخی دیگر از اقسام بازار نوین سرمایه پرداخته‌اند که بر این اساس، بیت کوین‌ در طبقه سرمایه گذاری‌های سازمان یافته قرار گرفته است.

به گفته محققین مورگان استنلی، بیت کوین تنها یک ابزار برای سیستم پرداخت‌ها یا یک شبکه مالی به حساب نمی‌آید، بلکه این ارز دیجیتال در طبقه سرمایه منقول جای می‌گیرد.

در متن این گزارش آمده است: مسائل و یافته‌های متعدد در حوزه اکوسیستم Bitcoin ازجمله ثبت تمامی تراکنش های مالی در لجرهای دائمی، هک های رخ داده در این شبکه، هارد فورک‌ها و تکنولوژی‌های ارزان تر از بیت کوین، فراریت بازار و نگرانی‌های دیگر از این قبیل منجر به استنتاج چنین فرضیه‌ای شده است.

لازم به ذکر است شبکه Bitcoin در حال حاضر رقمی حدود ۷٫۱۱ میلیارد دلار سرمایه را در خود جای داده که این حجم از سرمایه توسط صندوق های سرمايه گذاری یا شرکت‌های سرمایه‌ای ذخیره می‌شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این امر تا حدودی ریاکاری به حساب می‌آید. چراکه اساس بیت کوین، جلوگیری از انتقال سرمایه به دست بانک‌ها و موسسات مالی بوده که اکنون رویه‌ای خلاف اساسنامه خود در پیش گرفته است.