video thumb

تحلیل: منتظر نوسانات شدید در قیمت ارزهای دیجیتال باشید

بیت کوین هفته گذشته یعنی در تاریخ ۳۱ اکتبر ده ساله شد. ولی هیچ جشن خاصی برای آن گرفته نشد. ارزهای دیجیتال با فاصله کم در بازار به رقابت می‌پردازند. آرتور هایز مدیرعامل شرکت بیت مکس (Bitmex) اعتقاد دارد که دوره کنونی با نوسانات کم در ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال مهم را تا میزان ۲۰۰۰ دلار یا ۳۰۰۰ دلار کاهش دهد.

ارزجو : با این حال ما عقیده متفاوتی داریم. ما اعتقاد داریم که این نوسانات احتمالاً برای مدت طولانی متوقف نخواهند شد. در چند هفته آینده باید شاهد نوسانات بزرگی در بازار باشیم چه نوسانات نزولی و چه نوسانات صعودی.

 

بیت کوین کش/دلار آمریکا

این هفته بیت کوین کش تقریباً ۹ درصد افزایش قیمت داشت. تا روز پنجشنبه، قیمت این ارز دیجیتال با قیمت ارزهای دیجیتال دیگر به یک نسبت پیش می‌رفت. با این حال در روز جمعه قیمت‌ها با اعلامیه از طرف بنگاه بایننس (Binance) در رابطه اینکه از این هارد فورک پشتیبانی می‌کند، شروع به افزایش کرد، آیا این افزایش ادامه می‌یابد؟ بیایید با یکدیگر به بررسی بپردازیم.

احتمال نوسان بیت کوین کش بر اساس دلار آمریکا بسیار کم است. در طول امسال این ارز دیجیتال نتوانست سطح خاصی از قیمت را حفظ کند و دائم به سوی سراشیبی پیش رفت. گرچه قیمت کلی بازار همان ۴۰۸/۳۲ برای هفت هفته باقی ماند ولی افزایش قیمت وجود نداشت و این نشان دهنده کمبود تقاضا در این زمینه است.

کاهش قیمت کنونی با یک مقاومت در حدود قیمت ۵۹۱/۴۱ – ۶۶۰/۰۷۳۵ دلار مواجه می‌شود. اگر قیمت در بالای این محدوده قرار گرفت، می‌تواند تا ۸۹۱/۴۶۳۴ دلار و سپس تا ۱۲۰۰ نیز برسد.

ولی در صورتی که پایین‌تر از این محدوده باشد تا ۴۰۸/۳۲ هم می‌رسد و پس از آن ممکن است به مرز ۲۸۲ دلار نیز برسد. هرچقدر که این ارز دیجیتال در محدوده کوچک‌تری نوسان قیمت داشته باشد نوسان بعدی شدیدتر خواهد بود. این ارز تاریخچه‌ای از نوسان‌های عمودی داشته است، بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمانی که قیمت ثابت شد، اقدام به خریداری نمایند.

 

استلار/دلار آمریکا

پس از گزارش‌هایی که در مورد کوین بیس (Coinbase)، بنگاه و صرافی ارزهای دیجیتال و کیف پول آن پخش شد. آیا استلار می‌تواند به عنوان ارز دیجیتال بعدی که افزایش قیمت خواهد داشت مطرح شود؟ بسیاری معتقدند که ارز دیجیتال استلار اعتبار کافی برای قرار گرفتن در لیست بنگاه کوین بیس را دارد. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است شاهد رقابتی باشیم. باید دید که در چه سطحی این رقابت‌ها صورت می‌گیرد.

ارز دیجیتال استلار و دلار آمریکا نسبت به یکدیگر یک طرح مستطیلی بزرگ را تشکیل داده‌اند که استلار به زیر قیمت ۰/۱۸۴ هم می‌رسد. در حال حاضر تلاش بر روی افزایش قیمت بر اساس این مثلث است که طرح بازار خرسی (سیر نزولی) را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در صورتی که بازار خرسی شکست بخورد زمان بازار گاوی (سیر صعودی) برای این ارز فرا رسیده است.

این که قیمت ارزهای دیجیتال در ۵ هفته اخیر بالای ۰/۲ دلار قرار گرفته است، نشان می‌دهد که تقاضا در سطح پایینی قرار دارد. اگر قیمت‌های صعودی بتوانند ادامه پیدا کنند ممکن است به سطح قیمتی معادل ۰/۳۶ و سپس ۰/۴۷ نیز برسیم. خریداران بهتر است صبر کنند تا قیمت‌ها بالای ۰/۳۰ برسد. این به آن خاطر است که اگر قیمت‌ها شدیداً هم افت پیدا کند، احتمال اینکه به ۰/۱۸۴ برسند، وجود دارد.

 

ارز دیجیتال برجسته – آرک/دلار آمریکا

آرک در حال حاضر به عنوان هفتاد و یکمین ارز دیجیتال در بازار ثبت شده است. قرار است با کد نویسی جدید سرعت آن افزایش پیدا کند و قابلیت‌های پلاگین مشابه با وردپرس داشته باشد.

هر کسی می‌تواند برای خودش زنجیره متقاطعی به دلخواه خود بر روی بلاک چین با استفاده از آرک بسازد. این اولین تأییدیه برای تبدیل عملکردی بر اساس اجبار برای پرداخت کارمزد، به ساختاری دینامیک و مشتری محور است. همچنین برخی از خصوصیات و ویژگی‌های جدید هم به این ارز دیجیتال اضافه شده‌اند.

همانند دیگر ارزهای دیجیتال آرک هم در برابر دلار آمریکا کاهش قیمتی را از اوایل ۲۰۱۸ تجربه کرده است. فعالان بازار سعی کردند قیمت در حدود ۲ دلار باقی بماند که در واقع پشتیبانی قدرتمندی بود. با این حال بازار خرسی باعث شد که در اوایل ماه ژوئن سیر نزولی در قیمت این ارز دیجیتال ایجاد شود.

این ارز دیجیتال در اواسط ماه آگوست به قیمت ۰/۵۰۷۱۲۴۰۲ دلار رسید. از آن هنگام قیمت به صورت تدریجی رشد داشته که نشانه خوبی است. در هنگام کاهش قیمت نیز ممکن است تا مرز ۱/۰۲۰۹۳۴۰۲ دلار برسیم. اگر در روند صعودی به همین منوال ادامه پیدا کند، ممکن است در قیمت ۱/۶۸ یا ۲ دلار توقف کنیم. این ارز دیجیتال ممکن است تا بالای ۲ دلار هم برسد. ولی اگر بازار نزولی موفق شود، باید به سقوط قیمت‌ها به میزان کمتر از ۰/۵۰۷۱۲۰۴۲ تا ۰/۴۰ و یا ۰/۳۰ بیندیشیم.

 

مونرو/دلار آمریکا

مونرو فقط یک درصد افزایش قیمت را در هفت روز گذشته تجربه کرده است و توانسته سومین جایگاه در لیست بهترین ارزهای دیجیتال با سرمایه بیش از یک میلیارد دلار را از آن خود کند.

از اوایل ماه جولای قیمت یورو نسبت به دلار آمریکا در حدود ۸۱-۱۵۰ دلار بوده است. در طول هفت هفته گذشته حدود قیمت ۱۰۰/۴۵۳_۱۲۸/۶۵ دلار رسیده بود. از هفته گذشته این میزان کاهش پیدا کرد. هرچقدر که این تفاضل قیمت‌ها کم‌تر و طولانی‌تر شود افزایش قیمت ناگهانی بعدی یا کاهش قیمت شدیدتر خواهد بود.

با این حال اقدامات شتابزده معمولاً حرکتی اشتباه است. بنابراین سرمایه گذاران باید صبر کنند تا افزایش قیمت اتفاق بیفتد و قبل از اینکه برای خرید این ارز دیجیتال هجوم بیاورند از ثبات قیمت مطمئن شود. آخرین قیمت‌ها بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد بود.

 

ای‌او‌اس/ دلار آمزیکا

ای‌او‌اس EOS توانست جایگاه اول را در ششمین نمایشگاه فناوری بلاک چین در چین از آن خود کند. از سوی دیگر تحقیقاتی که به وسیله شرکت وایت بلاک (Whiteblock) انجام شده است نشان می‌دهد که ای‌او‌اس دارای قابلیت‌های لازم بر روی بلاک چین برای انجام نقل و انتقالات p2p نیست و از لحاظ مالی شباهت زیادی به کلود محاسبه متمرکز دارد.

قیمت ای‌او‌اس از آگوست در مقایسه با دلار آمریکا در حدود ۴/۴۹۳-۶/۸۲۹۹ دلار بوده است. در ۵ هفته گذشته این حدود کمتر تغییر کرده که نشان می‌دهد توازن بین سیر نزولی و سیر صعودی در این ارز دیجیتال برقرار شده است. به تازگی تغییرات خاصی در زمینه قیمت این ارز دیجیتال دیده نمی‌شود و سرمایه گذاران جدید در حال نظاره اوضاع هستند.

اگر قیمت، تغییر افزایشی قابل توجهی پیدا کند، می‌تواند به حدود ۶/۸۲۹۹ دلار برسد. بالاتر از این قیمت اگر خرید همچنان ادامه پیدا کند، می‌تواند به قیمت ۹/۴۴۵۶ تا ۱۵ دلار هم برسد. با این حال در صورتی‌ که قیمت به زیر قیمت که در حال حاضر هست برسد می‌تواند حداکثر تا حدود ۴/۴۹ دلار و حداقل تا حدود ۳/۸۷۲۳ دلار هم برسد. در آخرین حد می‌تواند به حدود ۲/۴۰ و ۱/۷۰ هم برسد.

 

 

ریپل/ دلار آمریکا

ریپل با قرار گرفتن چندین موسسه بر روی پلتفرم خود توانسته به رشد خوبی دست پیدا کند و بیشتر پرداخت‌های فرامرزی را تحت نظر گرفته است. خاورمیانه بازار اصلی برای این کمپانی است. زیرا پرداخت‌های با سطح بالا در این منطقه انجام می‌شود. ریپل در حال حاضر با چند بانک در عربستان سعودی، کویت، بحرین و عمان همکاری می‌کند و تصمیم دارد در دبی هم یک دفتر در اواخر امسال راه اندازی نماید. وضعیت ریپل در جدول چگونه است؟

وضعیت ریپل در مقایسه با دلار آمریکا در اواسط سپتامبر افزایش پیدا کرد با این حال این سیر صعودی نمی‌تواند همیشگی باشد و حتماً عقب نشینی تا میزان ۷۸/۶ درصد اتفاق خواهد افتاد. معمولاً پس از رکوردهای تغییر اینچنینی، در هفته‌های آینده احتمال نوسانات بیشتر قیمت وجود دارد. در صورتی که نرخ صعودی بازار ادامه پیدا کند، تا حدود قیمت ۰/۴۷۵- ۰/۵ دلار می‌رسد و ممکن است تا ۰/۶ دلار و یا ۰/۷۶۴۴ افزایش پیدا کند. ما انتظار داریم که افزایش قیمت جدیدی از ۰/۷۶۴۴۰ دلار را شاهد باشیم.

در صورتی که به خاطر بازار نزولی شاهد سقوط قیمت‌ها باشیم تا ۰/۳۷۱۸۵ دلار و حتی با نوسانات صد در صدی به ۰/۲۴۵۰۸ دلار نیز می‌رسد.