سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟

تردیدی وجود ندارد که ارزهای دیجیتال در دو سال اخیر از جمله خبرسازترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری بوده‌اند. با کمک رشد باورنکردنی (و احتمالاً غیرواقعی) بیت کوین، ارزهای دیجیتال روند رو به رشد خود را ادامه داده‌اند.

 

ارزجو : شرکت‌ها و پیشگامان جدید هرماهه چندین عرضه جدید را در دستور کار قرار می‌دهند، که اغلبشان از طریق عرضه‌های اولیه سکه (ICO ها) می‌باشند. علاقمندان به ارز دیجیتال هنوز احساس می‌کنند که اگر فرصت مناسبی به دست بیاید، شاید گروه جدیدی از میلیونرها (یا میلیاردهای) ارز دیجیتالی پا به عرصه ظهور بگذارند. اما برای آن دسته از افراد که تا به حال هیچ سرمایه‌گذاری در فضای ارز دیجیتال نداشته‌اند، آیا واقعاً حالا دلایل منطقی برای شروع وجود دارند؟ در ادامه، به بررسی برخی از مسائل می‌پردازیم که قبل از ورود به عرصه ارز دیجیتال بایستی حتماً مد نظر قرار گیرند.

فرصتی برای کسب درآمد؟

در حالی ‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوارند هلدینگ‌های ارز دیجیتال هنوز بتوانند از منافع این قیمت‌های نجومی استفاده کنند، در طرف مقابل کارشناسان استدلال‌های قوی را با این محتوا ارائه می‌دهند که توکن‌ها و سکه‌های مجازی آنقدرها هم ارزشمند نیستند. پیشگامان عرصه سرمایه‌گذاری مانند شرکت خدمات مالی و بانکداری جی‌پی مورگان (JPMorgan) تحت مدیریت جیمی دایمن (Jamie Dimon) تا انتقاد از ارزهای دیجیتال پیش رفته‌اند، و عنوان کرده‌اند که این ارزها مبتنی بر سفته‌بازی هستند و حتی ادعا کرده که در آینده‌اند نزدیک، یک فاجعه حباب اقتصادی در بازار ارزهای دیجیتال روی خواهد داد.

البته، حتی وقتی پای سفته‌بازی در میان باشد، چندین سرمایه‌گذار پیدا می‌شوند که حاضرند این ریسک را قبول کنند. فقط کافی است نگاهی به همین عرضه اولیه سکه‌ یا ICO های مهم اخیر بیندازید، تا ببینید سرمایه‌گذاران حالا تا چه اندازه مایلند حتی ریسک‌های عرضه‌های اولیه سکه را به عهده بگیرند. ای‌اواس EOS، به ‌عنوان یک راهکار جدید و بسیار محبوب، در آغاز کار با مسائل و مشکلات زیادی روبرو بود. گرچه جامعه ای‌اواس ، که عملاً توسط تیم توسعه ارز دیجیتال به حال خود رها شد، توانست با سازوکار اکوسیستم ای‌اواس آشنا شود، این ارز “نامتمرکز” عموماً در سلطه درصد ناچیزی از سرمایه‌گذارانی قرار دارد که اکثریت چشمگیر توکن‌ها را در اختیار دارند. با این همه، علیرغم تمام این چالش‌ها و دغدغه‌های گوناگون بسیار، ای‌اواس به شکل غیرقابل باوری ۴ میلیارد دلار را طی یک سال عرضه اولیه سکه به دست آورد.

فارغ از ماهیت سفته ‌بازانه ارزهای دیجیتال، علاقمندان اثرگذار زیادی در جامعه وجود دارند که می‌خواهند برای رسیدن به ثروت وارد این قمار شوند. در حالی ‌که شاید تحلیلگران نامدار کم و بیش زیادی وجود داشته باشند که قیمت‌های شش رقمی را برای توکن‌هایی مانند بیت کوین و اتر پیش‌بینی می‌کنند، ولی منطق شکل‌دهنده این پیشگویی‌ها در بین بسیاری از سرمایه‌گذاران کماکان اثبات نشده مانده است.

نگرانی دیگر درباره پتانسیل ارزهای دیجیتال در ارتباط با کاربرد گسترده آن در فعالیت‌های اصلی دنیای اقتصاد و کسب‌وکار است. در حالی ‌که این صنعت به سمت اهدافش پیش می‌رود، بسیاری از اهالی جامعه ارز دیجیتال قبول دارند که باید موانع مهمی را پشت سر بگذارد. آیا این فرصت بزرگی است یا نشان از این دارد که ارزهای دیجیتال شاید هرگز وارد جریان اصلی نشوند، بستگی به دیدگاه و سطح خوش‌بینی شما دارد.

 

نوسان

بر کسی پوشیده نیست که ارزهای دیجیتال مقادیر نوسان بالایی (و گهگاه افراطی) را تجربه می‌کنند. با این وجود، گهگاه نگاه به رکوردهای به دست آمده در این صنعت در آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ که نشان از پتانسیل رشدش دارد تسلی‌دهنده است. شاید این دیدگاه در بین سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال حالا تغییر کند با توجه به این که مطالعه‌ای نشان داده صعود تاریخی بیت کوین به سمت دو هزار دلار شاید در اثر دخل ‌و تصرف ارزی بوده باشد.

از زمان آن رکورد تاریخی، بیت کوین حدود دو سوم ارزشش را از دست داده و هفته‌هایی را در یک افت تدریجی سپری کرده، و حالا برخی تحلیلگران دارند نهایت پایین رفتنش را پیش‌بینی می‌کنند. دیگر ارزهای دیجیتال نوعاً راه بیت کوین را پیش گرفته‌اند؛ چنانچه به دفعات مشاهده می‌شود که عرصه ارزهای دیجیتال میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در بازار را فقط در عرض چند ساعت از دست می‌دهد.

 

امنیت

یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جنبه‌های ارز دیجیتال یک مسئولیت چشمگیر است. ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت نامتمرکزشان استقلال و حریم خصوصی بی‌سابقه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و این خالی از ریسک‌های امنیتی نیست. طبق برآورد کارشناسان همه روزه به طور میانگین میلیون‌ها دلار به شکل توکن‌های دیجیتال به سرقت می‌رود. حتی وقتی فضای ارز دیجیتال با عرضه‌های جدید به رشدش ادامه می‌دهد، هک‌ها و اقدامات تبهکارانه از رونق نمی‌افتند. سرمایه‌گذارانی که قصد دارند فضای ارز دیجیتال را بررسی کنند، باید آگاه باشند که مجموعه‌ای از اقدامات خاص امنیتی اکیداً ضروری هستند، و شاید حتی این اقدامات برای محافظت از هلدینگ‌ها در برابر هکرهایی که پیوسته در جهت اصلاح تکنیک‌هایشان کار می‌کنند، کافی نباشند.

با این که دلایل زیادی برای تردید درباره ارزهای دیجیتال وجود دارند، طرفداران ارز دیجیتال دیدگاهی را ارائه داده‌اند که به زعم بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی قانع‌کننده بوده است. عرصه ارز دیجیتال مکرراً به ‌عنوان یک صنعت در حال تحول شناخته می‌شود، که دارای پتانسیل اخلال در نظام جهانی همانند رایانه در دهه ۱۹۹۰ است. در عین حال، اینترنت حباب دات‌کام را به وجود آورد، اما تأثیر بسزایی بر تمام جنبه‌های زندگی روزمره بشر گذاشت. طرفداران ارزهای دیجیتال شاید امیدوار باشند که بتوانند با چنین تأثیری از حباب‌ها و مسائل به وجود آمده در جهان نوپای ارز دیجیتال جان سالم به درببرند. اگر شما هم همین اعتقاد را دارید، حالا بهترین زمان برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location