video thumb

چگونه می‌توان با کیف پول کاغذی امنیت بیت کوین را تأمین کرد؟

اگر می‌خواهید دارایی بیت کوین‌ خود را تا مدت زیادی پیش خود نگه دارید، بهترین راه ذخیره آنها، استفاده از کیف پول‌های کاغذی است، چون آنها مکانی امن مانند یک گاوصندوق را در اختیارتان می‌گذارند که همیشه در کنترل شما هستند.

 

ارزجو : روش‌های فناورانه بیشتری مانند کیف پول سخت‌افزار ترزور (Trezor) و سایر روش‌ها به وجود آمده‌اند، و ما امیدواریم به زودی یکی از آنها را مورد بازبینی قرار دهیم. اما کیف پول کاغذی در بیت کوین کارکردهای مهم زیادی دارد.

شاید شاخص‌ترین کارکرد بیت کوین از میان بردن این برداشت باشد که رایانه‌ها لزوماً برای انجام تراکنش‌های بیت کوین لازم هستند. در حقیقت، اگر با یک طرف مطمئن سروکار داشته باشیم، دریافت بیت کوین با کمک یک کلید خصوصی در یک کیف پول کاغذی از دیدگاه هیچ امنیتی تفاوتی با سایر روش‌ها ندارد. مفهوم کلیدی طرف مطمئن است. اگر دو طرف به یک کلید خصوصی دسترسی داشته باشند، آن کلید خصوصی می‌تواند خیلی راحت به کیف دیگری منتقل شود.

بنابراین، اگر طرف مقابل ناشناس یا نامطمئن باشد، به راحتی می‌تواند سکه‌ها را بلافاصله پس از یا دقایقی قبل از واگذاری یک کیف پول کاغذی، به کیف پول دیگری انتقال دهد، و چیزی جز یک برگه کاغذ به دریافت‌کننده ندهد. تلفن‌های هوشمند بهترین راه برای نقل و انتقال حضوری سکه‌ها هستند، اما کیف پول‌های کاغذی عملکرد خوبی در نگهداری بیت کوین‌ها دارند.

Cardano ریپل

یک کیف پول کاغذی معادل ذخیره‌سازی کاغذی یک کلید خصوصی بیت کوین است. برای تازه‌واردهای عرصه بیت کوین، یک کلید خصوصی بخشی از یک جفت است. “کلید عمومی” اساساً به ‌عنوان یک آدرس بیت کوین شناخته می‌شود. ارزش واقعی یک کلید خصوصی ارتباطش با بلاک چین است.

بنابراین، یک کلیدی خصوصی می‌تواند به هر مشتری بیت کوین منتقل شود. به همین دلیل، ساخت یک کیف پول کاغذی می‌تواند به سادگی ساخت فهرستی از کلیدهای خصوصی و ذخیره‌شان در یک گاوصندوق ضدحریق در قالب کاغذهای باکیفیت باشد. به دست آوردن کلیدهای خصوصی در بیت کوین شامل باز کردن کنسول و استفاده از فرمان dumpprivkey همراه با آدرس عرضه شده توسط کاربر می‌شود. پس ساده‌ترین راه ساخت یک کیف پول کاغذی آن است که یک آدرس بیت کوین را ترجیحاً با یک مشتری دیگر یا ونیتیژن (Vanitygen) یا واسطه‌های دیگر بسازید، چند سکه به آن آدرس بفرستید و از کلید خصوصی آن آدرس وقتی آن را ساختید کپی‌برداری کنید. وقتی کیف پول کاغذی جدید را ساخته و آن را پرینت کرده و در جایی امن ذخیره کردید، باید تمام فایل‌های کیف پول را از رایانه‌تان پاک کنید.

اما یک روش جالب‌تر و ساده‌تر نیز برای ساخت کیف پول‌های کاغذی وجود دارد. با استفاده از سایت bitaddress.org می‌توانید کیف پول‌های کاغذی و دیگر انواع آدرس‌های بیت کوین را بسازید. نیازی به داشتن اعتماد به سرور وجود ندارد، در عوض می‌توانید فایل‌ها را دانلود کرده و آنها را به طور آفلاین در رایانه خانگی‌تان اجرا کنید. وقتی دسته‌ای از کیف پول‌های کاغذی را ساختید، آنها را پرینت کرده و سکه‌ها را به مصارفی که می‌خواهید برسانید.

پس از آنکه یک کیف پول کاغذی ساختید، باید مانند هر شی قیمتی دیگر از آن محافظت کنید. هرچه بیت کوین‌های بیشتری را به یک کیف پول کاغذی بفرستید، باید امنیت فیزیکی بیشتری را مدنظر قرار دهید. گاوصندوق ضدحریق برای کیف پول‌های کاغذی بیت کوین و دیگر اشیای قیمتی یک ضرورت است. در ادامه، وقتی می‌خواهید سکه‌ها را مصرف کنید، فقط کافی است کلیدهای خصوصی را درون کیف پولتان وارد کنید.