سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۵ دلیل برای اینکه از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اجتناب کنید

هر چیز خوبی که در مورد صرافی دوبی ترید و ارزهای دیجیتال شنیده‌اید، تنها در اثر پولشویی برای سرمایه گذاران بزرگ آن تهیه شده است. در حالی که این صرافی نقدینگی زیادی را نشان می‌دهد به اندازه کافی نمی‌تواند مکان امنی باشد. زیرا این پلتفرم جدید چینی، نکته جدیدی را ارائه نمی‌کند. توصیه ما آن است که قبل از آنکه از این صرافی استفاده کنید، بهتر است انتخاب‌های دیگری را هم در نظر بگیرید!

 

ارزجو : در زیر پوشش یک بنگاه مالی مطمئن یعنی شرکت دوبی ترید (DOBI Trade) مبالغی رد و بدل می‌شود که باید مورد بررسی قرار گیرند. گزارش ما را بخوانید تا متوجه شوید که شرکت دوبی ترید در واقع چگونه عمل می‌کند.

 

اطلاعات کلی درباره دوبی ترید

دوبی ترید یک صرافی چینی کمتر شناخته شده است که کارش را در ماه مه سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. این صرافی به غیر از وب سایت دارای اپلیکیشن اندروید نیز هست.

دوبی ترید برخلاف صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال تنها تعداد کمی از ارزهای دیجیتال را در لیست خود دارد ولی سکه‌های جدید را سریع به لیست خود اضافه می‌کند. این پلتفرم ارزهای دیجیتال، قوانین سختی برای قرار دادن ارزها در لیست خود دارد تا از حقوق سرمایه‌گذاران حمایت کند. شرایط تهیه لیست شامل قبول کامل مقررات، مقادیری نوآوری و پایه کاربر فعال است. برای مثال در ۲۴ اکتبر دوبی ترید سکه‌ای با عنوان تاتاتو (Ta Ta Tu) را در لیست خود ثبت کرده که یکی از سرمایه گذاران آن جانی دپ هنرپیشه مشهور هالیوود است. این سوپر استار به تازگی عضو استارتاپ بلاک چین شده است تا صنعت فیلم سازی را دموکراتیزه کند.

دوبی ترید با آنکه ارزهای دیجیتال خیلی کمی دارد از لحاظ نقدینگی با صرافی‌های بزرگی رقابت می‌کند و از لحاظ انجام نقل و انتقالات بزرگ به عنوان پنجمین صرافی دنیا شناخته می‌شود. در هر حال این موفقیت قابل بحثی است که بسیاری از متخصصان معتقدند به علت پولشویی به وجود آمده است.

دوبی ترید گذشته از آنکه یک صرافی ارز دیجیتال است یک تولیدکننده خودپرداز ارز دیجیتال نیز هست و حتی ساعت‌های مخصوص استخراج ارزهای دیجیتال را نیز تولید می‌کند. شنژن که شرکت مادر این صرافی است، تخصص خاصی بر روی بهینه کردن خدمات فناورانه مالی با کمک فناوری بلاک چین دارد.

با این حال دوبی ترید، هنوز هم یک صرافی کمتر شناخته شده چینی است و در سایت scamadviser.com که شرایط و خصوصیات صرافی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، مقام بیست و هشتم را به دست آورده است. بنابراین می‌خواهیم به شما اثبات کنیم که آیا این صرافی واقعاً قابل اعتماد هست یا نه.

ارزهای دیجیتال بلاک چین

ساخت یک حساب در صرافی دوبی ترید

ساخت حساب

روشن است که اولین کاری که باید انجام دهید، ساخت یک حساب جدید در این وب سایت است. بر روی گزینه ثبت نام در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه مربوط به ایمیل و پسورد ظاهر شود. پس از وارد کردن ایمیل و یک پسورد امن نهایتاً می‌توانید با شماره تلفن خود هم وارد حسابتان شوید. هنگامی که این کارها را انجام دادید مطمئن شوید که بر روی لینکی که داخل ایمیل شما فرستاده شده کلیک کنید.

پس از آنکه ثبت نام را انجام دادید و وارد حساب خود شدید می‌توانید صفحه اصلی سایت را ببینید. صفحه اصلی دارای گزینه‌های خاصی که ارزش اشاره کردن داشته باشد نیست و مانند دیگر سایت‌های چینی که سعی در موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال دارند، است. البته قابل اشاره است که این سایت اطلاعات خوبی را ارائه می‌دهد و بر روی صفحه اصلی می‌توانید اطلاعیه‌هایی با قیمت‌های ارزهای دیجیتال مشاهده کنید البته تمام این اطلاعیه‌ها با زبان انگلیسی دست و پا شکسته‌ای نوشته شده است که به سختی قابل فهم است.

 

امنیت

حالا که در مورد ساختن یک حساب کاربری توضیح دادیم بیاید برخی از موارد امنیتی که در سایت دوبی ترید وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم. آنها امکان اجرای تأیید هویت دو مرحله‌ای را فعال نکرده‌اند، ولی بر روی تنظیمات حساب کاربری خود می‌توانید آن را فعال کنید. قبل از این کار شما باید تأیید هویت گوگل را که اپلیکیشنی بر روی موبایل است بر روی گوشی خود نصب کنید تا هر دفعه برای ورود به حساب کاربری کد جدیدی به شما ارائه کند.

برای استفاده از تمام امکانات این صرافی، شما باید فرم تأیید Know-Your-Costumer را پرکنید. این فرم برای تمام صرافی‌ها الزامی است و از موارد پولشویی، تروریستی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری می‌کند. تمامی کاربرانی که به تازگی ثبت نام کرده‌اند، باید هویت خود را توسط آپلود کردن عکس پاسپورتشان (پشت و رو) تأیید کنند. چنین مدارکی در دوبی ترید قابل قبول است:

-کارت شناسایی چینی (برای شهروندان چین)

-پاسپورت یا کارت شناسایی (برای کاربران خارجی)

-گواهینامه رانندگی

مانند دیگر صرافی‌ها، کاربری که می‌خواهد هویتش تأیید شود، باید عکسی را با نگه داشتن یک کاغذ که آدرس صرافی dobtrade.com بر روی آن نوشته شده است از خودش گرفته و ارسال نماید.

دوبی ترید معمولاً در عرض ۲۴ ساعت حساب شما را تأیید می‌کند.

آنهایی که می‌خواهند از صرافی دوبی ترید استفاده کنند باید پسورد تجاری برای خود انتخاب کنند. می‌توانید این کار را با رفتن به گزینه My Account و سپس Set در بخش مورد نظر انجام دهید. این یک گزینه امنیتی اضافی است که به شما کمک می‌کند امنیت حساب خود را افزایش دهید.

اضافه کردن روش‌های پرداخت

دوبی ترید یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال به ارز دیجیتال است که استفاده از کارت‌های دبیت در این سایت مجاز نیست. ابتدا باید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را در کوین بیس یا هر صرافی که در آن بتوان از ظرفیت را به ارز دیجیتال تبدیل کرد، خریداری کنید، و سپس می‌توانید ارز دیجیتال خود را در این صرافی خرج کنید.

 

واریز یا دریافت ارزهای دیجیتال

برای واریز ارزهای دیجیتال باید به حساب خود وارد شوید و در بخش تنظیمات گزینه Deposit را بزنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود باید ارز دیجیتالی که به آن احتیاج دارید را انتخاب می‌کنید تا به آدرس آن کیف پول فرستاده شود (تمام ارزهای دیجیتال در حال حاضر قابل دسترسی در این صرافی نیستند) آدرس دریافت کننده، آدرسی است که می‌خواهید ارز دیجیتال به آن واریز شود. این آدرس می‌تواند هر آدرس کیف پول ارز دیجیتالی باشد. هنگامی که پول را فرستادید این پول به صورت خودبه‌خود در حساب دوبی ترید شما ثبت می‌شود.

برای دریافت پول در کیف پول خودتان نیز، به راحتی می‌توانید گزینه Withdraw را انتخاب کنید، روش کار هم مثل روش قبلی است که سکه مورد نظر را انتخاب می‌کنید و سپس مبلغ را می‌نویسید تا به کیف پول شما واریز شود.

 

اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال خود را داخل کیف پولتان دریافت کنید، باید پروسه تأیید اعتبار را که در بالا توضیح داده شده بود، پشت سر بگذارید. همچنین باید یک پسورد تجاری برای خود انتخاب کنید.

 

چگونه باید از دوبی ترید استفاده کرد

حالا به بررسی صفحه اصلی سایت دوبی ترید می‌پردازیم و گزینه‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم صفحه اصلی دارای این گزینه‌ها است:

– گزینه OTC (تجارت فرابورس)

-صرافی (جایی که واقعاً می‌توانید در آن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید)

– راهنمای کاربران (توضیحاتی در مورد پلتفرم)

– اطلاعیه‌ها (اخبار جدید و به روزرسانی)

– درباره ما (راهنماها و اطلاعات بیشتر در مورد روش کار این بنگاه مالی)

ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال بلاک چین

پلتفرم تجارت فرابورس این صرافی طوری طراحی شده است که بتوان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارز فیات پرداخت (همچنین می‌توانید ارزهای دیجیتال را به آدرس دلخواه واریز کنید). لیست ارزهای فیات قابل دسترسی از جمله یوان چین، روپیه اندونزی، رینگیت مالزی، و بات تایلند می‌باشند. همچنین برای انجام تراکنش‌های مستقیم دو طرفه، می‌توانید درخواستتان را با جزئیات ارسال نمایید. از دلار آمریکا و یورو نمی‌توانید در این صرافی استفاده کنید. پس مشخص است که برای تجار آمریکایی مناسب نیست. زبان سایت به زبان چینی است ولی اگر می‌خواهید از سرویس‌های آن استفاده کنید می‌توانید از مترجم گوگل بهره ببرید. اگر می‌خواهید از تجارت فرابورس این سایت استفاده کنید، می‌توانید به بخش توضیحات این روش در وبلاگ این سایت مراجعه نمایید.

برای اینکه داد و ستد را در این سایت شروع کنید باید گزینه Exchange را انتخاب نمایید. همانند هر صرافی ارز دیجیتال دیگر یک جدول خرید و فروش به شما نمایش داده می‌شود که قیمت اخیر ارزهای دیجیتال را به شما نمایش می‌دهد. در این سایت تجزیه و تحلیل‌های تکنیکی خوبی هم برای کسانی که می‌خواهند مبادلات خود را بر اساس جزییات دقیق انجام دهند، برای بررسی دقیق قیمت‌های خرید و فروش وجود دارد. تاریخچه خرید و فروش‌ها و مبادلات شما هم در زیر همان جدول نشان داده می‌شود.

همچنین می‌توانید اطلاعات دقیق با جزئیات در مورد نوسانات قیمت‌ها را در بالای صفحه، ببینید. سه ارز دیجیتال برتر در این سایت بیت کوین، اتر و دی‌اُبی (DOB) هستند که با دیگر ارزهای قابل مبادله می‌باشند. طبق گزارشها، ای‌او‌اس/بیت کوین و اتر/بیت کوین بیش از دیگر ارزهای دیجیتال در این صرافی مورد مبادله قرار می‌گیرند.

 

خرید ارزهای دیجیتال

در صورتی که می‌خواهید ارزهای دیجیتال خریداری کنید به قسمت buy and sell مراجعه نمایید. این بخش در قسمت پایین سمت راست صفحه قرار گرفته است. هنگامی که توانستید ارز دیجیتالی را که احتیاج دارید انتخاب کنید، می‌توانید به راحتی فرمی را با اطلاعات خواسته شده پر کنید. اول باید قیمتی که می‌خواهید ارز دیجیتال را خریداری کنید وارد کرده و سپس تعداد سکه‌ها را وارد نمایید. هنگامی که درخواست خود را کامل کردید باید صبر کنید تا درخواست انجام شود. لیست تمام درخواست‌ها در قسمت راست به نمایش در می‌آید.

ارزهای دیجیتال بلاک چین کریپتو

صورتحساب‌های دوبی ترید

این صرافی چینی دارای ساختار صورتحسابی زیر است:

نوع تراکنش – بازار بیت کوین – بازار اتر – بازار نئو – بازار دوب

خرید ۰/۱ درصد. ۰/۱ درصد. ۰/۳ درصد. ۰/۲ درصد

فروش. ۰/۱ درصد. ۰/۱ درصد. ۰/۳ درصد ۰/۲ درصد

هنگامی که سخن از ساختار صورت حساب‌های دوبی ترید به میان می‌آید، هیچ فرقی بین خریداران و فروشندگان وجود ندارد. در عوض یک صورتحساب ثابت که بر روی ۰/۳ درصد فیکس شده ارائه می‌شود. البته صرافی برای واریزی‌ها مبلغی دریافت نمی‌کند، ولی ۰/۵ درصد برای دریافت از هر نوع ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

 

محدودیت تراکنش‌ها و نقدینگی

در زمینه دریافت‌ها محدودیت‌های وجود دارد و مقررات دوبی ترید مشخص نکرده حداکثر مبلغی که یک کاربر می‌تواند در کیف پولش دریافت کند، چه مقدار است. در صورتی که کاربر از این محدودیت‌ها عبور کند، مقادیر دریافتی به صورت دستی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است دریافت این مبلغ کمی بیشتر طول بکشد.

 

پشتیبانی از مشتریان

بر اساس وب سایت رسمی این صرافی، آنها خدمات پشتیبانی مشتریان ندارند. ولی باید صبر کنید تا بعد از سه روز به درخواست شما پاسخ داده شود. بنابراین در مورد سیستم پشتیبانی از مشتریان هم نمی‌توان چیز خاصی گفت، زیرا بسیار کند انجام می‌شود. تمام درخواست‌های کمک باید به ایمیل رسمی صرافی فرستاده شود.

کریپتو

مزیت‌ها: آیا این صرافی چیز جدیدی برای عرضه کردن دارد؟

بیایید به مهم‌ترین مزیت‌های این صرافی با هم نگاهی بیندازیم.

۱- سطح بالایی از امنیت: دوبی ترید دارای فناوری‌های مقاوم در برابر تقلب و سرقت است و تکنیک‌های نوآورانه رمز نگاری دارد. علاوه بر آن قوانین تأیید هویت سفت و سختی هم دارند.

۲- نقدینگی. این صرافی دارای کاربرانی از سراسر جهان و حجم داد و ستد بسیار بالایی است با این حال، این توضیح کمی گمراه کننده است، بعداً توضیح می‌دهیم که چرا حجم بالای معاملات نباید جدی گرفته شود.

۳- سرعت در پرداخت. دوبی ترید ادعا می‌کند که می‌تواند در هر ثانیه ۱۰ هزار تراکنش را انجام دهد

۴- همکاران متعدد. این صرافی چینی سعی می‌کند هرچه بیشتر با استارت‌آپ‌های بلاک چین به همکاری بپردازد. یکی از جدیدترین معاملاتی که در این زمینه منعقد شده است با شرکت ایروالت (Airwallet) است که یک اپلیکیشن ارائه کیف‌های پول غیر متمرکز است. دوبی ترید همچنین با کمپانی چینی چوآنگیو به همکاری می‌پردازد که در زمینه پیشرفت هرچه بیشتر صنعت رو به رشد بلاک چین فعالیت می‌کند.

 

معایب: فعالیت‌های تجاری مشکوک و غیره

دوبی ترید یک صرافی است که در زمان نوشتن این مقاله، تنها ۶۲۹ فالوئر در اکانت توییتر خود دارد و به تازگی به جمع ۵ صرافی برتر از لحاظ حجم داد و ستد پیوسته است و از صرافی Houbi جلو زده است. ترافیک این وب سایت هم رضایت‌بخش نیست و در رده بندی الکسا در مقام ۴۷۳۱۸ قرار گرفته و تجار هندی بیشترین مخاطب این سایت هستند. البته مشخص است که حجم معاملات انجام شده در این سایت مشکوک به نظر می‌رسد.

دوبی ترید نیز مانند سایت‌هایی مثل بیت فارکس BitForex و افکوین (Fcoin) به صورت مصنوعی حجم معاملات خودش را به منظور انجام تراکنش‌ها به وسیله استخراج، بالا نشان می‌دهد. منتقدان اعتقاد دارند که چنین کاری مثال بارزی از پولشویی است، هنگامی که یک ارز دیجیتال چندین بار مورد معامله قرار می‌گیرد تا میزان فعالیت، درحد بالاتری نشان داده شود.

از لحاظ این معیار دوبی ترید، بیت فارکس و لیکوئید (Liquid) گزارش‌هایی از انجام تراکنش‌های بیش از بازدید واقعی سایت خود ارائه داده‌اند. در واقع دوبی ترید تا جایی پیش رفته که از تمام پلتفرم‌های دیگر به وسیله پولشویی جلو زده است.

دوبی ترید به تازگی به علت افزایش شدید حجم تراکنش‌های لایت کوین خبرساز شده است. در این صرافی به تنهایی ۲۶ درصد از فعالیت‌های داد و ستد روزانه لایت کوین (Litecoin) انجام می‌شود در مقام مقایسه باید گفت که کمتر از ۱/۶ درصد از تراکنش‌های لایت کوین در صرافی کوین بیس که مشهورترین صرافی ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا است انجام می‌شود. این ارقام واقعاً ما را به فکر فرو می‌برد.

دیگر نکات منفی دوبی ترید از قرار زیر است:

– صورت حساب‌هایی با مبالغ بالا. همانطور که در سطرهای گذشته به آن اشاره کردیم ممکن است تا ۳۰ درصد هم برسد

– توضیحات سایت به زبان انگلیسی دست و پا شکسته. برخی از قسمت‌های سایت اصلاً قابل خواندن نیست و در بخش تجارت فرابورس حتی توضیحات انگلیسی هم وجود ندارد

– تنوع سکه‌های بسیار کم

– پشتیبانی بسیار ضعیف

 

نتیجه گیری

هر چیز خوبی که در مورد صرافی دوبی ترید شنیده‌اید، تنها در اثر پولشویی برای سرمایه گذاران بزرگ آن تهیه شده است. در حالی که این صرافی نقدینگی زیادی را نشان می‌دهد به اندازه کافی نمی‌تواند مکان امنی باشد. زیرا این پلتفرم جدید چینی، نکته جدیدی را ارائه نمی‌کند. توصیه ما آن است که قبل از آنکه از این صرافی استفاده کنید، بهتر است انتخاب‌های دیگری را هم در نظر بگیرید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location