video thumb

آشنایی با کمپانی کانسن‌سیس سازنده پرکاربردترین محصولات اتریوم

کانسن‌سیس (ConsenSys)، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان واقع در نیویورک و تحت هدایت جوزف لوبین (Joseph Lubin) یکی از سازندگان اتریوم به ‌عنوان سازنده سه مورد از پرکاربردترین محصولات اتریوم در چند سال اخیر شناخته می‌شود.

 

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس: برای بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران در عرصه نوپای ارز دیجیتال، کانسن‌سیس، که قریب به هزار توسعه‌دهنده را در خود جای داده، ناشناخته است. اما، کاربران روزمره پروژه‌های گوناگون بلاک چین آشنایی زیادی با اقدامات کانسن‌سیس در جهت ارتقای زیرساخت اکوسیستم بلاک چین دارند.

در کنفرانس دِوکان (DevCon) به میزبانی پراگ جمهوری چک، جوزف لوبین، مؤسس کانسن‌سیس، محبوب‌ترین چارچوب بلاک چین به نام ترافل، یک زیرساخت گره به نام اینفورا و یک کیف پول دارایی دیجیتال به نام متامسک (که کاربران فعال آن را TIM می‌نامند) و پیشرفت این سه پلتفرم در ماه‌های اخیر را ارائه داد.

 

اهمیت ترافل، اینفورا و متامسک برای اتریوم

در طول ماه نوامبر، کانال سی‌سی‌ان ترافل، اینفورا و متامسک و مخصوصاً بخشی از آپدیت‌های عمده ارائه شده توسط این سه پروژه برای ارتقای اکوسیستم بلاک چین را به طور گسترده پوشش داده است.

متامسک ایستگاه سیارش را با یک برنامه نامتمرکز (dApp) بازارگاه به بازار عرضه کرد که به کاربران بلاک چین امکان می‌دهد به راحتی به برنامه‌های نامتمرکز راه‌اندازی شده روی شبکه بلاک چین اتریوم دسترسی یابند.

پس از آنکه ترافل از مرز یک میلیون دانلود گذشت، مایکروسافت آژور (Microsoft Azure)، شبکه محاسباتی ابری و رو به رشدترین پروژه متن‌باز جهان، اعلام کرد که با ترافل در جهت تست و ساخت ماشین مجازی اتریوم با آنکلاوهای آماده مایکروسافت (راه‌حلی که از سخت‌افزار ایمن موجود در تلفن‌های همراه برای انتقال ایمن اطلاعات به بلاک چین استفاده می‌کند) همکاری می‌کند.

مدیر عامل ترافل، تیم کولتر (Tim Coulter) گفت: «ما در ترافل خیلی هیجان‌زده هستیم، زیرا eEVM یک مبنای قوی را برای پلتفرمها و ابزارهای آینده در فضای شرکتی عرضه می‌کند؛ همان ابزارهایی که دوست داریم آنها را توسعه دهیم. موضع قدرتمند مایکروسافت در مورد همکاری متقابل این کار را خیلی برایمان آسان می‌کند و به بهتر شدن زندگی سازندگان بلاک چین در این فرایند شرکتی کمک می‌کند.»

در دوکون، کولتر تأکید کرد که معیار دستیابی به یک میلیون دانلود ترافل نشان‌دهنده افزایش فعالیت سازندگان در فضای ساخت اتریوم و بسیاری از دیگر پروژه‌های بلاک چین است.

«از زمان راه‌اندازی ترافل، تنها هدف ما آسان‌تر کردن کار توسعه‌دهندگان در خلق برنامه‌ها در اتریوم بوده است. این معیار نشان از آن دارد که ما این کار را برای بسیاری از حاضرین در اکوسیستم اتریوم انجام داده‌ایم. ما فراتر از ده میلیون دانلود بعدی در اتریوم و تمام دیگر فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده به این کار ادامه می‌دهیم.»

اینفورا، به ‌عنوان بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده زیرساخت گروه اتریوم، با کمک تراکنش‌های تسویه و درخواست‌های قرارداد هوشمند برنامه‌های نامتمرکز مانند متامسک از مرز ده میلیون درخواست گذشت.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

جامعه توسعه اتریوم فعال است

به نقل از بن هورویتز (Ben Horowitz)، یکی از بنیانگذاران اندرسون هورویتز (Andreessen Horowitz)، یک شرکت پیشگام سرمایه انتفاعی، صنعت ارز دیجیتال اخیراً سطحی از فعالیت توسعه را نشان می‌دهد که از فاز اولیه گسترش اینترنت پیشی می‌گیرد. پیشرفت مداوم نشان داده شده با دسته ابزارهای متن‌باز، چارچوب‌ها و پروژه‌هایی مانند ترافل، متامسک و اینفورا رشد اکوسیستم بلاک چین را شتاب خواهد داد و موجب تسهیل رشد تقاضا برای سیستم‌های مبتنی بر بلاک چین خواهد شد.