video thumb

فروش ۱۰۰ درصد سهام یک بانک آلمانی به بیت کوین

بانک آلمانی Tremmel Wertpapierhandelsbank GmbH از خریداری شدن ۱۰۰ درصد سهام این بانک توسط شرکت سرمایه گذاری Bitcoin Group SE خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت Bitcoin Group SE که در هرفورد آلمان مستقر است، تنها شرکت منتشر کننده قانونی ارزهای دیجیتال در این کشور به حساب می‌آید که دامین آن نیز در آلمان به ثبت رسیده است.

گفته می‌شود قرار است به دلیل اتهامات وارده علیه نحوه فعالیت Bitcoin Group SE، این شرکت پس از خرید تمامی سهام بانک یاد شده، بر اساس مقررات بانکی Tremmel عمل نماید.

البته این کار سود قابل توجهی نیز برای شرکت Bitcoin Group SE در بر خواهد داشت. با خرید تمامی سهام بانک یاد شده، شرکت Bitcoin Group SE می‌تواند از گواهی کار این بانک برای انجام عملیات خود در جهت ارائه ICOهای بیشتر و همچنین خدماتی نظیر تاسیس ATM برای ارزهای دیجیتال در آلمان استفاده نماید.

لازم به ذکر است «ریتر برگمن»، مدیر اجرایی بانک Tremmel همچنان در سمت خود ابقا شده و همچنین از سوی Bitcoin Group SE به عنوان سرپرست این بانک منصوب شده است. بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده از سوی Bitcoin Group SE، خرید تمامی سهام این بانک آلمانی، عددی هفت رقمی در واحد پولی یورو است که قرار است در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی پس از تایید رگولاتوری، پرداخت شود.

گفتنی است نخستین دستگاه ATM آلمان، اواخر ماه اکتبر در شهر مونیخ راه اندازی شد.