video thumb

پذیرش بیت کوین در دو موزه آمریکایی جهت پرداخت هزینه ورودی

مرکز علوم گرین لیکز آمریکا که بزرگترین موزه و مرکز آموزشی در کلولند ایالت اوهایو به حساب می‌آید، از پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین برای پرداخت هزینه ورودی این مجموعه آموزشی خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده در خبرگزاری CCB در این خصوص، قرار است دستکم دو موزه دیگر در آمریکا یعنی موزه‌های Coastal Bend در ایالت تگزاس و موزه تاریخ سنت پترزبورگ ایالت فلوریدا نیز با انجام اقدامی مشابه، ارز بیت کوین را به رسمیت شناخته و آن را برای پرداخت هزینه ورودی موزه از بازدید کنندگان بپذیرند.

گفته می شود پذیرش بیت کوین از سوی موزه اوهایو درست دو هفته مانده به برگزاری «کنفرانس راه حل‌های سرزمین بلاک چین» (Blockland Solutions Conference) انجام می‌شود که قرار است با شرکت مدیر موزه اوهایو برگزار شود.

در همین حال، مدیریت موزه اوهایو با صدور بیانیه‌ای در خصوص پذیرش بیت کوین در این موزه اعلام کرد: پذیرش بیت کوین تنها نشانگر بخش کوچکی از سرعت رشد اکوسیستم بلاک چین در کلولند است.

در همین راستا، اداره اجرائیات مرکز علمی گریت لیکز اعلام کرده که به زودی از سیستم BitPay برای پذیرش هزینه بلیط ورودی بازدیدکنندگان این مرکز استفاده خواهد کرد.

ریاست موزه گریت لیکز دلیل اتخاذ این تصمیم خود را استقبال و تعهد به پیشرفت تکنولوژی‌های  مدرن در حوزه علوم، مهندسی و ریاضیات عنوان کرده است.

لازم به ذکر است بر اساس مطالعات انجام شده توسط بخش رصد بلاک چین ها در موسسه «چاینا آنالیز»، استفاده از بیت کوین در امور تجاری به پدیده‌ای غیر قابل انکار بدل شده و حتی در آینده نزدیک می‌بایست شاهد ظهور طلای دیجیتال نیز باشیم.