سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

افزایش ۵۰ درصدی تعداد برنامه‌ریزان مالی که بر روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند

یک نظرسنجی منتشر شده توسط Bitwise نشان داده است که نزدیک به ۱۰٪ از مشاوران سرمایه گذاری اوراق بهادار مشتری را به دارایی های دیجیتال تبدیل کرده اند. یک نظرسنجی که توسط ارائه دهنده صندوق شاخص رمزنگاری Bitwise Asset Management منتشر شده است، نشان داده است که تعداد مشاوران مالی ای که سرمایه خود را به ارز دیجیتال اختصاص داده اند، در طی یک سال تقریبا ۵۰٪ افزایش یافته است.

این نظرسنجی که با مشارکت وب سایت سرمایه گذاری ETF Trends انجام شده است، تقریباً ۱۰۰۰ مشاور مالی مستقر در ایالات متحده را در ماه دسامبر مورد بررسی قرار داد. یافته ها نشان می دهد که ۹٫۴٪ از اوراق بهادار مشتری در معرض دارایی های دیجیتال قرار داشته اند – این در حالی است که این میزان در یک سال پیش ۶٫۳٪ بوده است.

از میان مشاوران سرمایه گذاری که هنوز اقدام به سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال نکرده اند، ۱۵٪ اظهار داشتند که “احتمالاً” در سال ۲۰۲۱ در ارز مجازی سرمایه گذاری خواهند کرد ، ۲٪ هم اظهار داشتند که امسال “به طور قطع” بر روی این کلاس دارایی سرمایه گذاری خواهند کرد.

برنامه ریزان مالی علاقه بیشتری به سرمایه گذاری در دارایی شخصی خود بر روی ارزهای دیجیتال دارند به طوری که ۲۴٪ عنوان کرده اند که قبلاً این کار را انجام داده اند.

به نظر می رسد که پیامدهای اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا، انگیزه ای را در برنامه ریزان مالی به وجود آوره تا آنها را به سمت دارایی های دیجیتال سوق دهد، به طوری که ۵۴٪ از پاسخ دهندگان “بازده بدون همبستگی” را به عنوان اصلی ترین مزیت قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال توصیف می کنند.

یک چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی “پوشش تورم” را جذاب ترین یوتیلیتی ارز دیجیتال توصیف کرده اند، در حالی که در سال گذشته فقط ۹٪ چنین فکر می کردند. تقاضای مشتری نیز مهم به نظر می رسد، به طوری که ۸۱٪ از مشاوران گزارش داده اند كه مشتریان در سال ۲۰۲۰ از آنها در مورد دارایی های دیجیتال سوال كرده اند، در حالی كه در سال ۲۰۱۹ این میزان ۷۶٪ بود.

علی رغم رشد مشاوران مالی که به سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اقدام کرده اند، مدیر ارشد فناوری اطلاعات Bitwise اظهار داشت که “این بررسی نشان می دهد که هنوز در روزهای اولیه ارز دیجیتال قرار داریم و در حال حاضر کمتر از ۱۰٪ از مشاوران اقدام به سرمایه گذاری بر روی دارایی های دیجیتال می کنند. وی در ادامه افزود:

“در عین حال، میزان علاقه و افزایش ارزهای دیجیتال در حال افزایش است: این نظرسنجی نشان می دهد تعداد مشاورانی که دارایی های خود را به ارز دیجیتال اختصاص می دهند می تواند در سال آینده دو یا چند برابر شود.”

تام لیدون (Tom Lydon)، مدیرعامل ETF Trends اظهار داشت: “مشاوران مالی به طور فزاینده ای به دنبال سرمایه گذاری بر روی دارایی های جایگزین هستند و علاقه به ارز دیجیتال نیز در حال افزایش است.”

تعداد منفی اندیشان نسبت به ارز دیجیتال در انجمن مشاوران سرمایه گذاری نیز در حال کاهش است، به طوری که تعداد پاسخ دهندگانی که پیش بینی می کنند قیمت بیت کوین به صفر می رسد، از ۱۴٪ در سال ۲۰۱۹ به ۸٪ در سال گذشته کاهش یافت و در سال جاری نیز در حال کاهش به ۴٪ می باشد.

برعکس، تعداد مشاورانی که پیش بینی قیمت شش رقمی بیت کوین را در عرض پنج سال دارند از ۴٪ به ۱۵٪ در یک سال افزایش یافته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location