video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که معامله گران در حال جابجایی سرمایه خود به آلت کوین های منتخب هستند چرا که قیمت بیت کوین در یک محدوده جانبی معامله می شود.

۱۰۰ آدرس ثروتمند بیت کوین (BTC) طی ۳۰ روز گذشته ۳۳۴،۰۰۰ بیت کوین را به دارایی های موجود خود اضافه کرده اند، این یک نشانه روشن از این مسئله است که نهنگ ها و سرمایه گذاران نهادی این سهام را خریداری کرده اند. یک نشانه مثبت این است که اکثر آنها نسبت به کاهش اخیر قیمت بیت کوین واکنش نشان نداده اند. این نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین برای بلندمدت صعودی هستند و به دنبال سود سریع نمی باشند.

یکی از عناصر مهم در افزایش قیمت اخیر این است که بسیاری از خریدها از سوی سرمایه گذاران نهادی ای انجام شده است که در گذشته از بیت کوین انتقاد داشتند. وقتی هوارد مارکس (Howard Marks)، رئیس و بنیان گذار Oaktree Capital در حال مرور مجدد “دیدگاه شکاکانه” قبلی خود در مورد بیت کوین است، این لیست احتمالاً بزرگتر نیز خواهد شد. مارکس در آخرین یادداشت خود عنوان کرد که “خوشبختانه” پسرش مقدار قابل توجهی بیت کوین برای خانواده خریداری کرده است.

گفتنی است که تاکنون چندین سرمایه گذار نهادی نسبت به سیاست های پولی بانک های مرکزی انتقاد کرده اند چرا که در درجه اول از طلا برای پرتفوی خود استفاده می کردند. آنهایی که حتی بخش کوچکی از پرتفوی طلای خود را به بیت کوین منتقل کرده اند، در حال دریافت سودهای کلانی هستند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

Ruffer Investment یکی از این شرکت هاست که در ماه نوامبر ۲٫۵٪ از Multi-Strategies Fund خود را از طلا به بیت کوین منتقل کرده بود و از آن زمان به بعد ، طلا ۴٪ افزایش داشته و بیت کوین، حتی پس از سقوط اخیر خود، هنوز هم با یک افزایش ۹۲ درصدی همراه است.

این سودهای بزرگ، حتی با درصد کمی از پورتفوها، به راحتی می تواند از هم نوعانش بهتر باشد. برای همراهی در این رقابت، سرمایه گذاران نهادی که ممکن است خرید زودهنگام در این زمینه را از دست داده باشند می توانند بی سر و صدا پوزیشن های بیت کوین را در هر اصلاح قیمت جدید باز کنند.

بسیاری از تحلیلگران اظهار داشتند که ورود سرمایه گذاران نهادی موجب افزایش روند فعلی بیت کوین شده و به همین دلیل، معامله گران به دنبال سیگنال هایی برای خرید مجدد از سوی سرمایه گذاران بزرگ هستند.

بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USD

دنباله بلند روی نمودار شمعی تاریخ ۱۱ ژانویه نشان می دهد که گاوها به صورت تهاجمی، این دارایی را به قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲۷۰۵ دلار) خریداری کردند. با این حال، عدم موفقیت گاوها در از سرگیری روند صعودی در تاریخ ۱۲ ژانویه نشان می دهد که خرس ها در هر افزایش قیمت جزئی به فروش خود ادامه می دهند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

در حالی که گاوها سعی در دفاع از آن دارند، خرس ها می خواهند قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بشکنند و حفظ کنند. اگر جفت ارز BTC / USD طی چند روز آینده به شدت برگشت نکند، ممکن است منجر به تسلیم خریداران شود و معامله گران کوتاه مدت در سطوح بالاتر گیر کنند.

در صورت تشدید فروش، جفت ارز BTC / USD ممکن است به زیر سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۲۹،۶۸۸٫۱۰ دلار برسد و به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴،۹۸۳ دلار) سقوط کند. چنین حرکتی نشان خواهد داد که حرکت صعودی ضعیف شده است و این ممکن است منجر به چند روز اقدام بدون روند شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از ۴۱،۹۵۹٫۶۳ دلار برسانند، می تواند شتاب بگیرد.

ETH/USD

گاوها با هجوم اتر (ETH) را در حین افت قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۸۲ دلار) در ۱۱ ژانویه خریداری کردند، اما آنها نتوانستند روند بهبودی را در ۱۲ ژانویه حفظ کنند، این مسئله نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

با این حال، علامت مثبت این است که گاوها امروز دوباره این دارایی را به افت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خریداری کردند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۱۵۰ دلار برسانند و در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز ETH / USD ممکن است به ۱۳۰۰ دلار برسد. شکست این مقاومت ممکن است منجر به از سرگیری روند صعودی شود.

برعکس، اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این افت می تواند به ۸۴۰٫۹۳ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷۳۲ دلار) برسد. وقفه در زیر این پشتیبانی نشانگر بازگشت خرس ها به میدان است.

XRP/USD

XRP در حال حاضر در یک محدوده نزولی بدون روند است. قیمت آن بین ۰٫۱۶۹ تا ۰٫۳۸۴۹۹۸ دلار در نوسان است. میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۰٫۳۰ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) درست در زیر نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت جفت ارز XRP / USD ممکن است به ۰٫۳۸۴۹۹۸ دلار برسد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح، الگوی معکوس سر و شانه ها را تشکیل می دهد که نشان دهنده یک روند معکوس احتمالی است.

برعکس، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی پایین بیاید، ممکن است این جفت ارز برای چند روز دیگر در محدوده بدون روند باقی بماند. شکست در زیر ۰٫۱۶۹ دلار می تواند روند نزولی را از سر بگیرد.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۱۱ ژانویه از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱۰ دلار) عقب نشینی کرد اما گاوها نتوانستند قیمت این ارز دیجیتال را در تاریخ ۱۲ ژانویه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۲ دلار) برسانند که این نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز خرید در سطوح پایین تر را نشان می دهد. گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فشار داده و حفظ کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز LTC / USD ممکن است تا ۱۶۰ دلار و سپس به ۱۸۰ دلار برسد.

با این حال، اگر خرس ها با موفقیت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند، ممکن است این جفت ارز برای چند روز بین میانگین متحرک معامله شود. میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

ADA/USD

برگشت قیمتی شدید کاردانو (ADA) در معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۷ دلار) در تاریخ ۱۱ ژانویه نشان می دهد که همچنان که معامله گران در حال خرید این دارایی به هنگام کاهش قیمت هستند، احساساسات نسبت به این دارایی همچنان صعودی است. اما دنباله بلند روی نمودار شمعی ۱۲ ژانویه نشان می دهد که خرس ها بدون درگیری تسلیم نمی شوند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

الگوی شمعی امروز نشان دهنده عدم تصمیم گیری در مورد حرکت جهت بعدی است. با این حال، میانگین متحرک پر تحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از ۰٫۳۱۴۱۲۵۲ دلار برسانند، قیمت جفت ارز ADA / USD ممکن است به ۰٫۳۵۴۲۸۵۷ دلار برسد. شکست بالاتر از این سطح ممکن است منجر به افزایش قیمت این این دارایی دیجیتال به ۰٫۴۰ دلار شود.

اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی کاهش پیدا کرده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت این دارایی دیجیتال را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۸۶ دلار) کاهش دهد.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۱ ژانویه از زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲۷ دلار) برگشت اما گاوها نتوانستند روند بهبودی را حفظ کنند و قیمت را در ۱۲ ژانویه به بالای ۵۱۵٫۳۵ دلار برگردانند، این نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

امروز گاوها دوباره از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کرده و اکنون سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۵۱۵٫۳۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز BCH / USD ممکن است شتاب بگیرد و به ۶۳۱٫۷۱ دلار برسد.

برعکس، اگر این حرکت صعودی از ۵۱۵٫۳۵ دلار کاهش یابد، قیمت این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند و طی چند روز آینده بین این دو سطح بدون روند باقی بماند.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در تاریخ ۱۱ ژانویه مجدداً موفق شد از ۷٫۱۶۴۲ دلار به شدت برگشت کند. این بهبود سریع پایین ترین سطح روزانه قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸٫۳۹ دلار) برگرداند که این یک نشانه مثبت است.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز DOT / USD در تاریخ ۱۲ ژانویه الگوی شمعی Doji را تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در مورد حرکت جهت بعدی است. این عدم قطعیت امروز به صورت صعودی برطرف شد و گاوها در حال حاضر در تلاشند تا روند صعودی را از سر بگیرند.

این حرکت صعودی ممکن است در منطقه مقاومت ۱۰ تا ۱۰٫۶۸ دلار با مقاومت روبرو شود، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۱۲٫۵۰ دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت از سطح مقاومت پایین بیاید، ممکن است قیمت این جفت ارز برای چند روز ثابت شود.

XLM/USD

دنباله بلند روی نمودار شمعی تاریخ ۱۱ ژانویه نشان می دهد که گاوها به شدت این دارایی را به هنگام افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۳ دلار) خریداری کردند. استلار لومنز (XLM) تلاش کرد تا بهبود را در ۱۲ ژانویه افزایش دهد اما دنباله بلند روی نمودار شمعی، ذخیره سود در سطوح بالاتر را نشان می دهد.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را در بالای ۰٫۲۸۶۴ دلار حفظ کنند. اگر آنها قادر به انجام این کار باشند، قیمت جفت ارز XLM / USD ممکن است تا ۰٫۳۵ دلار افزایش یابد.

اگر قیمت این ارز دیجیتال از این مقاومت کاهش یابد، چند روز اقدام بدون روند بین ۰٫۳۵ تا ۰٫۲۵ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر قیمت این ارز دیجیتال نتواند بالاتر از ۰٫۲۸۶۴ دلار حفظ شود، این جفت ارز ممکن است میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را دوباره آزمایش کند. شکست زیر این حمایت می تواند مزیت را به سود خرس ها متمایل کند.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۱ ژانویه به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۳٫۲۱ دلار) رسیده بود اما خرس ها نتوانستند از این نقطه ضعف استفاده کنند. امروز دوباره، این آلت کوین از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه عقب نشینی کرد و این امر نشان دهنده خرید قوی در این سطح پشتیبانی است.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت این دارایی دیجیتال را به بالاتر از ۱۵٫۵۰ دلار برسانند، قیمت جفت ارز LINK / USD ممکن است به ۱۷٫۷۷۷۷ دلار افزایش یابد، جایی که احتمالاً با مقاومت شدید گاوها روبرو خواهد شد.

میانگین متحرک ثابت و RSI بالای نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر قیمت این ارز دیجیتال از ۱۵٫۵۰ دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است در یک tight range برای چند روز ثابت شود. اگر قیمت این ارز دیجیتال از زیر خط روند صعودی شکسته شود، روند به نفع خرس ها تغییر خواهد کرد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۱۱ ژانویه از سطح پشتیبانی ۳۵٫۶۹ دلار عقب نشینی کرد که نشان دهنده تجمع در سطوح پایین تر است. با این حال، گاوها نتوانستند قیمت این دارایی دیجیتال را در ترایخ ۱۲ ژانویه بهبود دهند و این آلت کوین الگوی شمعی Doji را تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس هاست.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

در حال حاضر خریداران در تلاشند تا قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸٫۷۴ دلار) برگردانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز BNB / USD می تواند تا ۵۰٪ سطح اصلاحی فیبوناچی آخرین مرحله سقوط در ۴۰٫۰۹۹۷ دلار حرکت کند.

بالاتر از این سطح، حرکت صعودی می تواند به ۶۱٫۸٪ اصلاحی در ۴۱٫۲۹۴۴ دلار و سپس به ۴۵٫۱۶۲۰ دلار برسد.

با این حال، میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی یک اقدام بدون روند را در کوتاه مدت نشان می دهد. اگر قیمت این جفت ارز به زیر ۳۵٫۰۳۷۴ دلار برسد، این روند می تواند به نفع خرس ها باشد.