video thumb

بانک Sberbank روسیه قصد دارد استیبل کوین خود را تا بهار ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اسبربانک (Sberbank)، بزرگ ترین بانک دولتی روسیه، درخواستی را برای راه اندازی یک پلتفرم بلاک چین برای استیبل کوین “Sbercoin” خود به بانک روسیه ارسال کرده است.

سرگئی پوپوف (Sergey Popov)، یک از مدیران اجرایی اسبربانک، این خبر را در در یک رویداد مالی محلی عنوان کرد.

پوپوف در رویداد “تحول دیجیتال و چشم اندازهای قانون گذاری اقتصاد دیجیتال” عنوان کرد که اسبربانک در اوایل ژانویه به بانک مرکزی درخواست داد و توضیح داد که ثبت نام معمولاً بیشتر از ۴۵ روز طول نمی کشد. به گفته این مقام، این بانک ممکن است تا بهار امسال پلتفرم و استیبل کوین خود را راه اندازی کند. با این حال، اسبربانک هنوز در حال بررسی نحوه تنظیم مالیات بر Sbercoin است. وی در این خصوص عنوان کرد:

“احتمال زیادی وجود دارد که این پروژه در بهار راه اندازی شود. یک مسئله دیگر وجود دارد که هنوز به طور کامل حل نشده است که مربوط به مالیات بر دارایی های مالی دیجیتال است. اما امیدواریم که این مشئله به زودی حل شود. “

گفته می شود پوپوف اضافه کرده است که تاکنون از نظر فن آوری، اسبربانک “آماده کار با چنین ارزهای فیاتی” است. وی گفت: “ما یک آزمایش داخلی را به اتمام رسانده ایم تا ببینیم که آیا این راه حل کار می کند.”

همانطور که قبلا گزارش شده است، به دنبال گمانه زنی های طولانی مدت در مورد این برنامه ها، اسبربانک در پایان ماه نوامبر خبر توسعه توکن Sbercoin بومی خود را منتشر کرد. آخرین اعلامیه اسبربانک اندکی پس از آن صورت گرفت که روسیه رسماً قانون ارز یجیتال خود را یعنی” On Digital Financial Assets ” در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ تصویب کرد.

در اواخر سال ۲۰۲۰ ، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، عضو دومای دولتی روسیه عنوان کرد که کمیته بازارهای مالی دوما انتظار دارد تا پس از تصویب قانون ارز دیجیتال جدید کشور، صدور ارز دیجیتال روسیه افزایش یابد.