video thumb

بانک مرکزی هند در حال بررسی صدور ارز دیجیتال است

بانک مرکزی هند ادعا كرد كه نهادهای دولتی و نهادهای نظارتی در هند در مورد ارز دیجیتال شک و تردید دارند. کمتر از یک سال پس از لغو حکم بانک مرکزی هند در منع ارائه خدمات مشاغل ارز دیجیتال توسط دادگاه عالی هند، موقعیت این بانک در مورد دارایی های دیجیتال کمی صعودی به نظر می رسد.

بر اساس کتابچه پرداختی که امروز توسط بانک مرکزی هند یا RBI منتشر شده است، این بانک “در حال بررسی احتمال نیاز به نسخه دیجیتالی ارز فیات است. این بانک افزود که در صورت نیاز، به دنبال راه هایی برای استفاده از ارز دیجیتال است.

کتابچه بانک مرکزی هند محبوبیت پیرامون ارزهای دیجیتال را در سراسر جهان تصدیق کرد، اما ادعا کرد که نهادهای نظارتی هند و نهادهای دولت محلی در مورد آنها “بدبین” هستند. این بانک از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به عنوان پول قانونی در کشور یاد می کند، اما همچنین آنها را “یک بدهی بانک مرکزی به شکل دیجیتال” خواند.

دولت هند رابطه پیچیده ای با ارزهای دیجیتال داشته است. در مارس گذشته، دادگاه عالی کشور عملاً ممنوعیت پنهانی ارز دیجیتال را که بانک مرکزی هند از آوریل ۲۰۱۸ به مشاغل ارز دیجیتال اعمال کرده بود، لغو کرد. تعداد صرافی ها در این کشور در واکنش به رای دادگاه عالی افزایش یافته است، اما بسیاری از افراد در فضای ارز دیجیتال نگرانی های خود را در مورد آینده این صنعت در کشور ابراز کرده اند.

توسعه یک ارز دیجیتال توسط چنین بانک بزرگی می تواند به راحتی منجر به پذیرش بیشتر ارز دیجیتال در هند و فراتر از آن شود. بانک مرکزی هند گزارش داده است که از سال ۲۰۱۱ به ترتیب حدود ۱۲٫۵٪ و ۴۳٪ افزایش در حجم و ارزش “پرداخت دیجیتال” در این شور وجود داشته است. این بانک اضافه كرد كه میزان پذیرش را با هدف قرار دادن نسلی که بیشترین واکنش را به فناوری و عصر دیجیتال دارند – افرادی كه بین سال های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۴ متولد شده اند – گسترش دهد.