سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ممنوعیت بانک های نیجریه از ارائه خدمات به صرافی‌های ارز رمزپایه

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی نیجریه ارائه خدمات حساب به صرافی های ارز رمزپایه را از طریق بانک های تجاری ممنوع کرده است. بر اساس این گزارش ها، بانک مرکزی نیجریه ارائه خدمات به صرافی های ارز رمزپایه در این کشور را برای کلیه موسسات مالی قانون گذاری شده ممنوع کرده است.

طبق اخطار بانک مرکزی، این قانون به دنبال هشدارهای قبلی این بانک در مورد خطرات مرتبط با ارزهای رمزپایه صورت گرفته است.

منبع: Twitter

به عنوان بخشی از این ممنوعیت، بانک مرکزی نیجریه همه بانک های تجاری را به بستن حساب های مربوط به صرافی های ارز دیجیتال و سایر کسب و کارهای مرتبط با ارز رمزپایه در کشور ملزم کرده است.

بانک مرکزی نیجریه همچنین در مورد مجازات های شدید برای هر بانک یا موسسه مالی که از رعایت دستورالعمل پیروی نکند هشدار داد.

بانک مرکزی نیجریه هنوز به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر در مورد این موضوع پاسخ نداده است. با این حال، در نامه قبلی، اوسیتا نوانیسوبی (Osita Nwanisobi)، سرپرست مدیر بخش ارتباطات بانک مرکزی نیجریه به کوین تلگراف گفته بود که قبلاً به بانک های تجاری اخطار داده شده بود که در بازار ارز دیجیتال شرکت نکنند.

در حالی که ارزهای رمزپایه در نیجریه رواج داشته است، ارزهای دیجیتال در جریان اعتراض به خشونت پلیس در اکتبر سال ۲۰۲۰ به آگاهی ملی رسیدند. در آن زمان، بانک مرکزی دستور تعلیق حساب های بانکی متعلق به طرفداران جنبش EndSARS را صادر کرد و باعث تغییر در کمک های مالی بیت کوین و ارزهای دیجیتال شد.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده است، پذیرش بیت کوین در نیجریه همچنان در حال افزایش است. بر اساس داده های Google Trends، نیجریه همچنان از نظر علاقه به جستجوی واژه بیت کوین در گوگل بیت کوین رتبه ۱ جهان را در اختیار دارد.

همچنین باید عنوان کرد که ممنوعیت بانک مرکزی نیجریه یادآور اقداماتی است که همتای هندی آن یعنی بانک مرکزی هند در سال ۲۰۱۸ انجام داده است. دو سال بعد، دادگاه عالی هند این حکم را لغو کرد.

جدای از ممنوعیت بانک مرکزی نیجریه، تنها اخبار قانونی مربوط به ارز رمزپایه از نیجریه در سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. در آن زمان، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه ارز رمزپایه را به عنوان اوراق بهادار شناخته بود و برنامه هایی برای تدوین یک چارچوب قانونی مشخص برای دارایی های دیجیتال داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location