video thumb

شرکت Blockchain قصد دارد شهر ارز رمزپایه را در صحرای نوادا ایجاد کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که انکوباتور بلاک چین و شرکت سرمایه گذاری Blockchains LLC برنامه های خود را برای ساخت یک شهر هوشمند در صحرای نوادا در شرق رنو افزایش می دهند.

در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس که روز شنبه منتشر شد، جفری برنس (Jeffrey Berns)، مدیرعامل Blockchains عنوان کرد كه او از ایالت نوادا خواسته است تا به او اجازه دهد در ۶۷۰۰۰ هكتار مساحت این شركت در استان استوری دولت محلی تشکیل دهد. اگر دادخواست وی موفقیت آمیز باشد، این شرکت بلاک چین مجاز است به عنوان “منطقه نوآوری” فعالیت کند، جایی که یک شرکت قادر به وضع مالیات و ایجاد دادگاه است – علاوه بر این شامل پرداخت ارز دیجیتال برای کالاها و خدمات و نگهداری سوابق بر روی بلاک چین است.

برنس ادعا کرد که نحوه تشکیل دولت اکنون برای ایجاد جامعه ای مبتنی بر بلاک چین، ارزهای رمزپایه و سایر فناوری های نوآورانه ایده آل نیست. وی شهر ارز رمزپایه را به عنوان مکانی که مردم مایلند از ابتدا شروع کنند، پیشنهاد داد.

Blockchains در ابتدا این زمین را با قیمت ۱۷۰ میلیون دلار در ژانویه ۲۰۱۸ خریداری کرد. در آن زمان، برنس عنوان کرد که شهر ارز رمزپایه پیشنهادی شامل پردیس Blockchains، یک استودیوی تولید محتوا، یک فضای ورزشی الکترونیکی و املاک مسکونی می باشد. اگرچه مدیرعامل این شرکت اظهار داشت که امیدوار است در مدت ۷۵ سال ۱۵۰۰۰ خانه در این شهر ارز رمزپایه احداث کند، اما در حال حاضر در بیشتر زمین های شرکت اجازه ساخت و ساز مسکونی وجود ندارد و به نظر می رسد این املاک به ۳۵۰۰ خانه محدود شود.

اگر قانون گذاران نوادا این مناطق نوآوری را بپذیرند، سه نفر به طور بالقوه می توانند بر املاک شرکت های فناوری خصوصی با بیش از ۵۰،۰۰۰ هکتار حاکم شوند که همچنین نوید یک میلیارد دلار سرمایه گذاری را می دهند. با توجه به علاقه ظاهری مدیرعامل شرکت یعنی ایلان ماسک به ارزهای رمزپایه ای مانند بیت کوین (BTC) و Dogecoin (DOGE) ، این قانون می تواند به طور بالقوه بر Tesla Gigafactory واقع در همان شهرستان تأثیر بگذارد. آمازون نیز یک مرکز تحقق در این منطقه دارد.