video thumb

تحلیلگران JPMorgan: ارز رمزپایه فقیرترین پوشش ریسک در برابر کاهش قیمت سهام است

علی رغم اینکه دانیل پینتو (Daniel Pinto)، رئیس JPMorgan ادعا کرد که پذیرش بیت کوین در برخی موارد اجتناب ناپذیر است اما تحلیلگران به بیت کوین می تازند. گفتنی است که تحلیلگران بانک سرمایه گذاری آمریکایی JPMorgan Chase بیانیه دیگری درباره بیت کوین (BTC) ارائه داده اند و معتقدند که قیمت فعلی آن بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن است. رویترز گزارش داد که JPMorgan در یک یادداشت برای سرمایه گذاران عنوان کرد که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین “یک نمایش جانبی اقتصادی” و فقیرترین پوشش ریسک اقتصادی در برابر کاهش قیمت سهام است.

تحلیلگران عنوان کردند که پذیرش عمده بیت کوین ارتباط آن را با دارایی های چرخه ای افزایش می دهد که آن را به یک دارایی کمتر جذاب برای تنوع سبد سهام تبدیل می کند. آنها ابراز می دارند:

“دارایی های دیجیتال همچنان به عنوان فقیرترین پوشش ریسک برای سقوط عمده سهام همراه با مزایای متنوع در قیمت های بالاتر از هزینه های تولید رتبه بندی می شوند، در حالی که همراه با مالکیت بیشتر ارزهای رمزپایه، همبستگی ها با دارایی های چرخه ای در حال افزایش است.”

در ژانویه ۲۰۲۱، جان نورماند (John Normand) و فدریکو مانیکاردی (Federico Manicardi)، استراتژیست های JPMorgan استدلال کردند که بیت کوین به جای اینکه یک پوشش ریسک در برابر استرس بازار باشد در حال تبدیل شدن به یک دارایی دوره ای است.

دارایی دوره ای به سهامی گفته می شود که بسته به یک چرخه تجاری خاص یک روند را دنبال می کنند. به عنوان مثال، شرکت هایی در صنایع اختیاری مانند رستوران ها، خطوط هوایی، مبلمان ، خودرو و سایر شرکت ها. همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش داده بود، این سوال که آیا بیت کوین یک دارایی دوره ای است یا غیر دوره ای، هنوز قابل بحث است، زیرا بسیاری از فعالان این صنعت به شدت معتقدند که تین ارز رمزپایه یک پوشش ریسک بزرگ در برابر بحران بازار است.

آخرین نظرات از JPMorgan اندکی پس از آنکه دانیل پینتو اظهار داشت که این بانک در نهایت به دنبال افزایش تقاضای مشتری باید وارد بیت کوین می شود، ارائه شده است. در اکتبر سال ۲۰۲۰، زمانی که بیت کوین در حدود ۱۳۰۰۰ دلار معامله می شد، JPMorgan پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین در بلند مدت دو یا سه برابر خواهد شد.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین ۵۲،۷۶۴ دلار معامله می شود که بیش از ۷۰ درصد دربیش از ۳۰ روز گذشته افزایش داشته است. بر اساس اطلاعات وب سایت نظارت بر ارز رمزپایه CoinGecko، پس از شکست سطح قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار در ۱۶ فوریه، بیت کوین برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بالای ۵۳،۰۰۰ دلار رسید.