video thumb

پلتفرم‌های کیف پول چگونه مبادلات را انجام می‌دهند؟

آیا با وجود این مسئله صرافی های بزرگ دچار خسارت و هک شده اند و برخی از آنها برداشت ناگهانی را به حالت تعلیق درآورده اند، پلتفرم های کیف پول جایگزین جذاب تری برای آنها هستند؟

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در ماه های اخیر شاهد خروج بیت کوین از صرافی ها به کیف پول ها بوده ایم. به طور کلی، این به عنوان یک نشانه صعودی تفسیر می شود – چرا که نشان می دهد سرمایه گذاران نسبت به رشد بیشتر قیمت ارزهای رمزپایه خوش بین هستند.

گفتنی است که صنعت ارز رمزپایه در طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. پلتفرم هایی مانند بایننس و کوسن بیس اکنون هر روز میلیاردها دلار از حجم معاملات را تأمین می کنند. با این وجود، نگرانی ها ایجاد می شود که تمرکز در حال ایجاد است – و ترس از این مسئله وجود داردکه صرافی های بزرگ در حال تبدیل شدن به تیتان صنعت هستند، درست مانند تسلط بانک های بزرگ در دنیای مالی سنتی.

صرافی ها روندی منفی دارند. بایننس و کوین بیس هر دو با افزایش قیمت بیت کوین دچار خسارت شده اند – و در بعضی موارد، معامله گران قادر به انجام معاملات به موقع نیستند. چنین وقفه هایی می تواند بسیار گران تمام شود، زیرا عدم دسترسی فوری به این معنی است که کاربران قادر به خرید و فروش با قیمت های مناسب نیستند.

یک پلتفرم بزرگ دیگر یعنی OKEx، اخیراً و هنگامی که به طور ناگهانی عملیان برداشت را برای شش هفته به حالت تعلیق درآورد، خبرساز شد – مشتریان وحشت زده مطمئن نیستند که آیا بودجه آنها ایمن است یا نه. اگرچه این نظر از طریق یک برنامه جبران خسارت سخاوتمندانه سعی در درست کردن امور داشت، اما به نظر می رسید که کاربران با بازگشت به حالت عادی، وجوه خود را به سرعت بیرون می کشند.

از آنجا که علاقه خرده فروشی و نهادی به دارایی های دیجیتال هیچ نشانی از کاهش ندارد، کیف پول ها به عنوان یک گزینه مناسب برای کسانی که در مورد سپردن وجوه خود در صرافی اطمینان ندارند، شروع به کار می کنند. چندین پلتفرم نیز ادعا می کنند که آنها از همان ابتدا کارمزد های معاملاتی پایین را ارائه می دهند – که در تضاد با صرافی هایی است که ممکن است تنها نرخ های ترجیحی خود را برای کسانی که ارز رمزپایه بومی آن را در اختیار دارند باز کند و آن را برای مدت طولانی قفل کند.

در کیف پول شما چیست؟

در تلاش برای جذب علاقه مندان به ارز رمزپایه، ارائه دهندگان کیف پول تلاش مشترکی دارند تا نشان دهند که چه چیزی آنها را از صرافی ها متفاوت می کند. و اگرچه ممکن است مصرف کنندگان به دلیل اعتباری که پلتفرم های بزرگتر دارند به آنها جذب شوند، در این بین، یک هشدار وجود دارد و آن این است که: قدرت صرافی ها به آنها توانایی بیشتری برای دیکته کردن قوانین تجارت می دهد.

برای سرمایه گذاران ماجراجو که ممکن است سبد متنوعی متشکل از ده ها آلت کوین داشته باشند، یکی از بزرگترین ناامیدی ها درمورد این است که چند ارز رمزپایه توسط صرافی ها به طور جهانی پشتیبانی نمی شوند. در نتیجه، این بدان معنی است که دارایی آنها می تواند در پلتفرم های بی شماری پراکنده شود – هرکدام با نام کاربری و رمز عبور خاص خود – که زندگی را بسیار پیچیده تر می کند، به ویژه هنگامی که انجام تراکنش ها نیاز به فوریت دارند.

یکی از بزرگترین موانعی که کل بخش ارز رمزپایه با آن روبرو است شامل ساده سازی هرچه بیشتر کارها و خرید، فروش و انتقال ارزهای رمزپایه از هرگونه سردرگمی است. ایجاد یک تجربه کاربری که مشابه بانک هاست و با برنامه های هوشمندانه طراحی شده، اجازه می دهد که با فشار دادن یک دکمه امکان تکمیل کارها فراهم شود و می تواند برای تضمین پایدار ماندن رشد اخیر بسیار مهم باشد.

و سپس مسئله امنیت در این بین مطرح است. هک ها همچنان رایج هستند و ۲۸۰ میلیون دلار از کیف پول های آنلاین KuCoin در طی یک حادثه در ماه سپتامبر به سرقت رفته است. اگرچه بیشتر این وجوه سرانجام بازیابی شدند، اما هنوز این مساله اعتماد را تضعیف می کند.

ساده سازی تجربه کاربری

Freewallet یکی از ارائه دهندگان کیف پول است که می گوید اکوسیستم آن یک گزینه جذاب برای صرافی های ارز رمزپایه ارائه می دهد. این شرکت عنوان می کند که هدف آن ایجاد یک فروشگاه چند منظوره برای دارایی های دیجیتال است، به این معنی که کاربران آن برای انجام تمام تراکنش های خود فقط به یک حساب واحد نیاز دارند. با این کار دیگر نیازی به ورود با چندین سایت نیست که بیشتر آنها نیز در این راه هزینه دریافت می کنند. با یک نسخه جدید، این پلتفرم قابلیت های تبادل خود را گسترش داده است – زمان پردازش تراکنش را به طور قابل توجهی کاهش داده به طوری که، با میانگین زمان انجام تراکنش به کمتر از یک دقیقه رسیده است.

اگرچه این پلتفرم می گوید راحتی چیزی است که به شدت بر ذهن صاحبان ارز رمزپایه تاثیر گذار است، اما تأکید می کند که موارد مهم دیگری نیز در این بین وجود دارد که باید در نظر گرفت. طبق گفته Freewallet، امنیت آن بی نظیر است. اقدامات امنیتی اضافی نیز برای اطمینان از به خطر نیافتادن یکپارچگی حساب های کاربری در حال اجراست.

Freewallet همچنین عنوان می کند که سعی کرده است رقابتی ترین هزینه ها را در صنعت ارائه دهد و خرید، فروش و تبدیل بیش از ۱۰۰ ارز رمزپایه را به راحتی امکان پذیر می کند. این در حالی است که بیت کوین می تواند در یک ساعت صدها دلار نوسان داشته باشد و این پلتفرم با ارائه داده های قیمت گذاری به صورت آنی همراه است و دقیقاً آنچه را در بازارها جریان است، منعکس می کند.

تراکنش های بدون کارمزد نیز هنگامی ارائه می شود که کاربران Freewallet وجوه را به حساب دیگری که در این پلتفرم است ارسال می کنند و پرداخت ها فوراً انجام می شوند. در عین حال، یک ویژگی جدید به این معنی است که کاربران می توانند کارت های هدیه را برای مشاغل آنلاین با هر ارز رمزپایه پشتیبانی شده توسط این پلتفرم از جمله آمازون، eBay و iTunes – خریداری کنند. ادغام با MoonPay نیز به این معنی است که می توان بیش از ۴۰ ارز اصلی را برای خرید دارایی های دیجیتال مورد استفاده قرار داد.

لازم به ذکر است که Freewallet امیدوار است که یک تجربه کاربری رضایت بخشی تر را نسبت به آنچه در حال حاضر در صرافی ها ارائه می شود را فراهم کند. این اقدام در صورتی که مردم ترغیب شوند که دارایی های دیجیتال برای آنها مناسب است، کلید خواهد خورد.