video thumb

دارایی‌های دیجیتال و برنامه‌های Defi می‌توانند سالانه تا ۴۰۰٪ بازده داشته باشند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در حالی که بازار ارزهای رمزپایه از ارزش بیشتری برخوردار می شوند، تقاضا برای دارایی های خاص و نقدینگی بسیار زیاد شده است. در عین حال، تعداد زیادی از طرفداران ارز رمزپایه با شکار استخرهای نقدینگی با بازدهی زیاد، بازده قابل توجهی را به دست می آورند. این روزها برخی از برنامه های امور مالی غیرمتمرکز (Defi) با توجه به برنامه های کاربردی، می توانند بازدهی سالانه ۱۰۰-۴۰۰٪ داشته باشند.

استخرهای نقدینگی ارز رمزپایه در حال رشد هستند

در طول یک سال و نیم گذشته، امور مالی غیرمتمرکز (defi) قوی تر شده است و امروز حدود ۴۶٫۲۴ میلیارد دلار در برنامه های defi قفل شده است، بر اساس آمار defipulse. در حالی که ارزهای رمزپایه ای مانند بیت کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) و بسیاری از دارایی های دیجیتال سود قابل توجهی به دست آورده اند، مردم نیز بازده زیادی کسب می کنند. علاوه بر این، به لطف کیف پول های Web3 مانند Metamask ، تأمین نقدینگی بدون معامله با یک شخص ثالث متمرکز برای امور مالی غیرمتمرکز یک امر مهم است.

ماه گذشته، Bitcoin.com درآمدهای حاصل از ارز رمزپایه را با یک حساب پس انداز سنتی مورد مقایسه قرار داد. در این گزارش اشاره شده است که چگونه افراد می توانند با استفاده از انواع برنامه های متمرکز و غیرمتمرکز سالانه تا ۱۷ درصد درآمد کسب کنند. ۱۷٪ سود خوبی است و نرخ بهره ای بالاتر از نرخ بهره بانک ها (۰٫۵۰٪ تا ۰٫۶۶٪) دارد، با این وجود سایر برنامه های کاربردی ارز رمزپایه با بازده بسیار بیشتر نیز در این بین وجود دارد.

مقاله زیر توضیح می دهد که چگونه می توان با استفاده از برنامه های defi مانند Badger DAO (app.badger.finance) و Decentralized Mercantile Exchange (Demex- app.dem.exchange) بازدهی تا ۴۰۰٪ بدست آورد.

باید دانست که APR های ذکر شده در Badger ، Demex و بسیاری از برنامه های Defi دیگر مانند Sushiswap و Uniswap ، ROI را برای ارائه دهندگان نقدینگی ارائه می دهند اما APR ها فقط برآورد هستند. نرخ بازگشت سرمایه در سال بسته به وزن استخرها و نوسانات قیمت ارزهای رمزپایه می تواند به طور نامحدود تغییر کند. همچنین خطرات دیگری نیز وجود دارد، مانند خساراتی که ممکن است در صورت سقوط ناگهانی و عمیق قیمت اتریوم (ETH) رخ دهد.

Switcheo’s Decentralized Mercantile Exchange

اولین پلتفرمی که نرخ بازگشت سرمایه قابل توجهی ارائه می دهد را می توان با استفاده از استخرهای مستقر در Demex ، برنامه ای که در Switcheo Tradehub اجرا می شود، یافت. در حال حاضر، بدون مدت زمان تعهد، ارائه دهندگان نقدینگی می توانند ۲۲۸٪ از اهرم NNEO / ETH استفاده کنند. از دیگر استخرهای برتر می توان به استخر USDC / WBTC (113٪ APR) ، USDC / SWTH (101٪ APR) و ETH / SWTH (79.9٪ APR) اشاره کرد.

این نرخ های سالانه بسته به اندازه استخر و وزن پاداش می توانند نوسان داشته باشند.

هزینه های مورد نیاز برای اتصال به app.dem.exchange (Demex) ، و سپس بارگذاری کیف پول پلت فرم می تواند برای کسی که به پرداخت کارمزدهای تعامل قرارداد ethereum (ETH) عادت نکرده است، گران تمام شود. شخص می تواند از طریق Metamask ، Ledger Wallet یا یک کلید رمزگذاری شده به راحتی به Demex متصل شود. هزینه اتصال برای استفاده ایمن از Demex به دلیل هزینه های اتر و هزینه تعاملات قرارداد ممکن است برای کاربران تازه وارد دلهره آور باشد.

برای برقراری ارتباط با Demex در ۱۳ مارس ۲۰۲۱ ، قیمت گس برای برقراری ارتباط امن با صرافی غیرمتمرکز ۱۳۳ gwei یا ۹۳٫۲۲ دلار بود. واریز وجه به Demex همچنین هزینه پردازش شبکه اتریوم را برای هر تراکنش شامل می شود. بدیهی است که کارمزدهای شبکه اتریوم در برابر نرخ بازگشت سرمایه جمع آوری شده است و باید هنگام محاسبه بازده محاسبه شود.

هنگامی که متصل شد و فرد تصمیم گرفت از کدام استخر استفاده کند، باید بفهمد از هر جفت ارز چه مقدار نیاز دارد. به عنوان مثال استخر NNEO / ETH 50٪ تا ۵۰٪ است ، به این معنی که اگر می خواهید ETH به ارزش ۱۰۰۰ دلار اضافه کنید، NNEO به ارزش ۱۰۰۰ دلار نیز باید اضافه کنید. میزان نقدینگی ETH / SWTH 80٪ ETH و ۲۰٪ SWTH است، بنابراین اگر فرد تصمیم گرفت ۱۰۰۰ دلار در ETH اضافه کند، باید ۲۰۰ دلار SWTH نیز اضافه کند.

مدت زمان انجام تعهد نیز باعث افزایش نرخ درصدی سالانه خواهد شد و اگر فرد متعهد شود دارایی خود را برای ۳۰ روز قفل کند، نرخ بازگشت سرمایه بسیار بیشتر خواهد شد. در حال حاضر، Demex جفت ارز نقدینگی را در ETH ، USDC ، NNEO ، SWTH ، WBTC ، CEL ، NEX و غیره ارائه می دهد. برخی از جفت ارزهای نقدینگی دارای نرخ درصدی سالانه نیستند زیرا در این مجموعه ها نقدینگی وجود ندارد.

Demex توسط تیم switcheo (SWTH) راه اندازی شد و در ماه مه سال ۲۰۲۰ رسانه ای شد. اکوسیستم Demex دارای پروتکل های نظارتی است و این پلتفرم غیرمتعارف است و بودجه کاربر را در اختیار ندارد. این سیستم زیرساخت کیف پول بومی خود را دارد که به کیف پول هایی مانند Metamask متصل می شود و این پلتفرم یک سید mnemonic ارائه می دهد.

Badger DAO and Bitcoin-Centric SETTs

پلت فرم دیگری که می تواند برای نرخ های درصدی سالانه قابل استفاده شود، Badger DAO است که یک پلتفرم Defi با محوریت BTC است. با استفاده از توکن نشانگر بومی (BADGER) و DIGG ، برنامه امور مالی غیرمتمرکز Badger DAO بسیار رشد کرده است.

توکن غیر کاستدی DIGG یک منبع الاستیک مصنوعی بیت کوین (BTC) بر اساس قیمت نوسان دهنده BTC است. Badger DAO نیز دارای یک سیستم جمع کننده defi خودکار به نام “SETT” است و این پروتکل مشابه مدل های Yearn Finance می باشد. با استفاده از برنامه Badger defi ، افراد می توانند نرخ درصدی سالانه را با استفاده از یک مدل صرافی غیرمتمرکز BTC-مرکز ضبط کنند. Badger نیز با Sushiswap ، Uniswap و Curve.fi ارتباط برقرار می کند.

مشابه Demex، افرادی که از Badger DAO استفاده می کنند می توانند با تأمین نقدینگی، بازدهی سالانه کسب کنند. برنامه Badger defi از ETH ، WBTC ، BADGER ، DIGG ، WETH و محصولات BTC توکنیزه سازی شده از Curve.fi پشتیبانی می کند. در حال حاضر، جفت ارزهای بالای خرک های SETT شامل DIGG (130٪) ، BADGER (13.76٪) و WBTC / DIGG (180٪) هستند.

درست مثل هزاران برنامه defi ، برنامه Badger DAO می تواند با یک کیف پول مانند Metamask لوریج شود. علاوه بر این، Badger project دارای یک سیستم نظارتی است که توسط دارندگان BADGER و جامعه DAO اداره می شود.

این پروژه همچنین دارای یک مروری جامع از اسناد و مدارک است که به افراد کمک می کند درک کنند که چگونه از Badger DAO برای بازده سهام استفاده کنند.

همچنین تعدادی دیگر از برنامه های Defi مانند Sushiswap ، Uniswap ، Curve ، Balancer ، Bancor ، Kyber Network و موارد دیگر وجود دارند که بازده نقدینگی بالاتر از حد متوسط را ارائه می دهند. استفاده از برخی از این برنامه های Defi ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد، بنابراین به کارگیری دقت کافی هنگام تحقیق در مورد این پلتفرم ها کاملاً ضروری است.

کارمزدهای تعامل قرارداد اتریوم نیز می تواند خطرناک باشد و یک شخص می تواند از برنامه ای مانند Uniswap استفاده کند، تراکنشش با شکست مواجه شود اما همچنان هزینه گس را پرداخت کند. با وجود این فرآیند یادگیری و موانع کارمزد ETH ، بازده بازگشت سرمایه از این استخرها می تواند بسیار قابل توجه باشد.