video thumb

Coincheck در حال بازگشت به بازار ارزهای دیجیتال

بازار خرسی که صنعت ارزهای دیجیتال امروز با آن مواجه است تاثیرات شدیدی بر این صنعت نو پا گذاشته است. تا جایی که بسیاری از این شرکت‌ها اقدام به تعدیل نیرو و یا کاهش میزان خدمات خود به مشتریان نموده‌اند. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نشریه Nikkei Asian Review شرکت تولید ارزهای دیجیتالی ژاپنی Coincheck ظاهرا از جمله شرکت‌های بازار ارزهای دیجیتال بوده که مقدار زیادی ضرر از سوی بازار خرسی متحمل شده است.

این در حالیست که یکی از مقام‌های ارشد این شرکت اعلام کرده که با وجود ضررهای سنگین وارد شده ناشی از شرایط خرسی بازار و همچنین سرقت رخ داده در شبکه این ارز دیجیتال در ماه ژانویه، Coincheck همچنان به دنبال بلند شدن و فاصله گرفتن از شرایط وخیم خود است. بیت کوین نیز در شرایط فعلی با قیمتی بیش از ۳۴۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود، در کنار سایر شرکت‌های تولید ارزهای دیجیتال متحمل ضرر فراوان شده و همچنین در بدترین شرایط قیمت خود در بازار به سر می برد. البته وضعیت ارزهای دیجیتال دیگر نیز بهتر از این نیست.

بر اساس گزارش منتشر شده تحت عنوان «ارزش بیت کوین»، گفته می‌شود شرکت ژاپنی Coincheck در حال بازسازی وضعیت مالی نا بسامان خود که به دلیل ضرر ۵۱۱ میلیون دلاری این شرکت در ماه ژانویه ایجاد شده است.

در همین راستا، «توشیهیکو کاتسویا» مدیر عامل شرکت Coincheck روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد: ما امیدواریم که حجم تجاری (شرکت) افزایش یافته و در مسیر پر ثباتی قرار گیرد، اما بازار ضعیف است. نوسان قیمت‌ها بسیار زیاد بوده و با این حال میزان تراکنش‌ها و جا به جایی های مالی چندان افزایش نیافته است.

لازم به ذکر است در جریان سرقت ۵۱۱ میلیون دلاری مذکور که به یکی از سرقت‌های مالی به نام تاریخ نامگذاری شد، شرکت Coincheck مجبور به تعلیق فعالیت بیش از ۵۲۳ میلیون دلار ارز رایج خود در بازار شد. کل سرمایه در گردش شرکت مذکور در حال حاضر به رقمی حدود ۵۳۰ میلیون دلار می رسد.

مقام‌های شرکت Coincheck در خصوص چگونگی رخداد این سرقت می‌گویند این کار از طریق انجام تراکنش های غیر قانونی از کیف‌های دیجیتال آنلاین (هات والت) انجام شده است. گفته می‌شود هکرها پس از دستیابی به این کیف پول آنلاین، امکان دستیابی به صندوق ذخیره ارزهای دیجیتال Coincheck را پیدا کرده‌اند.

به هر حال Coincheck مجددا در تاریخ ۲۶ نوامبر فعالیت کامل خود را از سر گرفته و اقدام به افتتاح حساب‌های جدید و همچنین مبادله توکن‌های خود کرد. البته این شرکت همچنان در پی کسب مجوز فعالیت از آژانس خدمات مالی ژاپن به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال است.