video thumb

یوان دیجیتال چین از AliPay و WeChat Pay پشتیبان تهیه می کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که، Alipay علی بابا و WeChat Pay تنسنت حدود ۹۸ درصد از بازار پرداخت تلفن همراه در چین را تشکیل می دهند. طبق گفته یک مقام مسئول در بانک خلق چین، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین یا CBDC از خدمات عمده پرداخت خرده فروشی مانند AliPay و WeChat Pay به عنوان هدف اصلی خود، نسخه پشتیبان تهیه می کند.

South China Morning Post گزارش داد که مو چانگچون (Mu Changchun)، رئیس انستیتوی تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین ادعا کرده که یوان دیجیتال چین برای تضمین ثبات مالی در صورتی که “اتفاقی” برای AliPay یا WeChat Pay رخ دهد، مورد نیاز است.

مو در طول سخنرانی در یک میزگرد آنلاین اظهار داشت که Alipay و WeChat Pay حدود ۹۸ درصد از بازار پرداخت تلفن همراه در چین را تشکیل می دهند.

“اگر اتفاقی از نظر مالی یا فنی برای آنها بیفتد، قطعاً تأثیر منفی بر ثبات مالی چین خواهد گذاشت. به منظور تهیه پشتیبان برای سیستم پرداخت خرده فروشی ، بانک مرکزی باید سرعت خود را افزایش داده و خدمات ارز دیجیتال بانک مرکزی را ارائه دهد.”

آخرین اظهارات مو در حالی بیان می شود که دولت با اقدامات انحصاری توسط بخش خصوصی در چین همراه است و Ant Group و Tencent بر بازار پرداخت دیجیتال کشور تسلط دارند. در اوایل ماه مارس، قانون گذار مقررات ضد انحصاری چین Tencent را به دلیل عدم اعلام خریدهای خود به این کشور جریمه کرد. پیش از این، مقامات چینی با توجه به نگرانی در مورد اندازه این شرکت، عرضه اولیه ۳۷ میلیارد دلاری توسط Ant Group را رد کردند.

در طی این پنل آنلاین، مو همچنین از بانک های مرکزی جهانی خواست تا برای اطمینان از سازگاری ارزهای دیجیتال ملی، با یکدیگر همکاری کنند. مو خاطرنشان کرد: “ارز دیجیتال بانک مرکزی که توسط یک بانک مرکزی تهیه می شود، نباید مانع توانایی بانک مرکزی دیگر برای انجام وظیفه خود برای ثبات پولی و مالی شود.”

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده است، چین به طور فعال حوزه تخصصی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را گسترش داده است. در ماه فوریه، بانک خلق چین به هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی پیوست تا ارز دیجیتال بانک مرکزی برون مرزی را کشف کند. پیش از این، یک مقام در اداره پولی هنگ کنگ اعلام کرده بود که این قانون گذار و بانک خلق چین در مراحل اولیه آزمایش یوان دیجیتال برای پرداخت های برون مرزی قرار دارند.