video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بر اساس گزارش های منتشر شده، فشار مجدد بیت کوین در بالای خط روند کانال نزولی نشان می دهد که گاوها در حال آماده سازی هستند تا قیمت بیت کوین و آلت کوین ها را به رکوردهای جدیدی برسانند.

ویزا اعلام کرد که یک برنامه آزمایشی را با Crypto.com راه اندازی کرده است تا شرکای خود را قادر به انجام تراکنش های فیات با ارسال استیبل کوین USD Coin (USDC) به آدرس اتریوم Visa در بانک دیجیتال Anchorage کند. این گام توسط ویزا نشان می دهد که شرکت های مالی قدیمی در حال افزایش استفاده از ارزهای رمزپایه هستند.

بر اساس گزارش PwC که توسط بلومبرگ بررسی شده است ، ادغام و خرید ارز رمزپایه در سال ۲۰۲۰ به ۱٫۱ میلیارد دلار افزایش یافته است این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۸۱ میلیون دلار بود. طبق گفته هنری ارسلانیان (Henri Arslanian)، رهبر ارز رمز پایه جهانی PwC، افزایش این معاملات به احتمال زیاد با ورود سرمایه گذاران بزرگ و بازیکنان نهادی از رقم ۲۰۲۰ نیز پیشی خواهد گرفت.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

چندین سرمایه گذار که قبلاً منتقد ارزهای رمزپایه بودند، به تدریج وارد این فضا می شوند. آخرین فردی که به این عرصه پا نهاد، سرمایه گذار میلیاردر نروژی Øystein Stray Spetalen بود که در مدت یک ماه از یک نقد کننده بیت کوین (BTC) به یک پذیرنده ارز رمزپایه تبدیل شد. Spetalen اخیراً اعلام کرده است که به هیئت مدیره برترین صرافی ارز رمزپایه داخلی نروژ MiraiEx پیوسته و همچنین مقدار نامعلومی بیت کوین خریداری کرده است.

ورود سرمایه گذاران جدید میزان تقاضا را افزایش داده در حالی که هودل کنندگانی که سفت و سخت دارایی های خود را نگه داشته اند، میزان عرضه را کاهش داده است. آیا این امر می تواند منجر به از سرگیری روند صعودی شود؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USDT

بیت کوین از خط مقاومت کانال نزولی خارج شده است. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را بالاتر از این کانال حفظ کنند، احتمال بازیابی مجدد بالاترین سطح قیمت در ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار را افزایش می دهد.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵،۰۹۰ دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به بالای ۵۹ رسیده است، این امر نشان می دهد که گاوها برتری دارند. شکست و نزدیک شدن به سطح ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار می تواند درهای افزایش قیمت را به سطح ۶۹۲۷۹ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار باز کند.

با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها به احتمال زیاد با سطح ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار چالش سختی دارند. اگر جفت ارز BTC / USD از این سطح پایین بیاید اما بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، نشان دهنده این است که احساسات همچنان صعودی هستند، چرا که معامله گران این دارایی را به هنگام کاهش قیمت ها خریداری می کنند.

شکست زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۲۳۷۶ دلار) اولین علامت بازگشت خرس ها خواهد بود.

ETH/USDT

اتر (ETH) تجارت خود را در داخل مثلث متقارن ادامه می دهد، که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. گاوها امروز قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک رسانده اند و این نشان دهنده خرید قوی در سطح پایین است.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای خط روند نزولی این مثلث برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH / USD می تواند به سطح ۲٫۰۴۰٫۷۷ دلار و سپس به هدف الگوی ۲٫۶۱۸٫۱۴ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، این جفت ارز می تواند اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند.

اندیکاتورها یک سیگنال ترکیبی می دهند. در حالی که میانگین متحرک مسطح نشان دهند چند روز اقدام بدون روند در داخل این مثلث است، RSI بالای ۵۷ نیز نشان دهنده این است که مومنتوم به نفع گاوها در حال افزایش می باشد.

BNB/USDT

گاوها در تاریخ ۲۷ مارس بایننس کوین (BNB) را به بالای خط روند نزولی رساندند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۶ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد که نشان دهنده این است که گاوها در تلاش هستند تا برتری خود را بدست آورند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

یک مقاومت جزئی در سطح ۲۸۰ دلار وجود دارد اما گاوها احتمالاً قیمت را به بالاتر از آن می رسانند. در صورت انجام چنین کاری، جفت ارز BNB / USD می تواند تا سطح ۳۰۹٫۵۰ دلار افزایش یابد در جایی که خرس ها ممکن است مقاومت سختی داشته باشند. اگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز چند روز دیگر را در ثبات سپری کند.

برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۳۰۹٫۵۰ دلار برسانند، آزمایش مجدد بالاترین قیمت در سطح ۳۴۸٫۶۹ دلار امکان پذیر است. شکست در این سطح مقاومت نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است که هدف آن رسیدن به ۴۳۰ دلار است.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در محدوده ۱٫۰۳ تا ۱٫۴۸ دلار به ثبات خود ادامه می دهد. گاوها طی سه روز گذشته قیمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۵ دلار) را حفظ کرده اند که این یک نشانه مثبت است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد و این یک مزیت جزئی برای گاوهاست. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۳۰ دلار برسانند، جفت ارز ADA / USD می تواند تا ۱٫۴۸ دلار رشد کند. شکست این مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را که ممکن است قیمت این دارایی به ۲ دلار برسد، آغاز کند.

در صورتی که قیمت این دارایی کاهش یافته و زیر سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار بشکند، این دیدگاه مثبت نفی می شود. چنین حرکتی می تواند درهای سقوط تا ۰٫۸۰ دلار را باز کند.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) که به سطح پشتیبانی ۲۶٫۵۰ دلار بازگشته بود به بیش از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴ دلار) افزایش یافته است. این نشان می دهد که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند و اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به خط روند نزولی برسانند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند، جفت ارز DOT / USD ممکن است بالاترین قیمت خود را با ۴۲٫۲۸ دلار دوباره آزمایش کند. شکست این سطح مقاومت می تواند درهای افزایش قیمت به ۵۳٫۵۰ دلار را باز کند.

از طرف دیگر در صورت کاهش قیمت از خط روند نزولی، این جفت ارز می تواند برای چند روز دیگر در محدوده ۲۶٫۵۰ تا ۴۰ دلار گیر کند. شکست و بسته شدن زیر سطح ۲۶٫۵۰ دلار می تواند اصلاح عمیق تری را شروع کند.

XRP/USDT

XRP یک الگوی شمعی در روز در ۲۷ مارس و یک نمودار شمعی Doji در ۲۸ مارس تشکیل داد که هر دو نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس هاست. امروز گاوها در تلاشند تا این عدم اطمینان را به نفع خود برطرف کنند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۰٫۵۸ دلار برسانند، قیمت جفت ارز XRP / USD می تواند به ۰٫۶۵ دلار برسد. یک مقاومت جزئی در سطح ۰٫۶۰ دلار وجود دارد اما احتمال عبور از آن وجود دارد. میانگین متحرک پر شیب و RSI بالای ۶۱ نشان می دهد گاوها از این مزیت برخوردار هستند.

این جفت ارز احتمالاً پس از شکستن از سطح مقاومت ۰٫۶۵ دلار مومنتوم را افزایش خواهد داد. برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و از سطح میانگین متحرک پایین بیاید، افت به ۰٫۴۲ دلار امکان پذیر است.

UNI/USDT

گاوها در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۳۱ دلار) در ۲۷ و ۲۸ مارس با مقاومت سختی روبرو شدند اما نکته مثبت این بود که آنها اجازه ندادند قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶٫۹۱ دلار) برسد. امروز، گاوها دوباره در تلاشند تا Uniswap (UNI) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را حفظ کنند، نشان دهنده این است که شکست اخیر در زیر ۲۷٫۹۷ دلار در ۲۴ مارس یک تله خرسی باشد. پس از آن، جفت ارز UNI / USD می تواند به تدریج به سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ دلار صعود کند.

شکست در سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ تا ۳۶٫۸۰ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند. متناوباً، شکست در زیر سطح ۲۵٫۵۲ دلار ممکن است نشان دهنده شروع یک اصلاح عمیق باشد. تا آن زمان معاملات بدون روند دامنه دار احتمالاً ادامه خواهد یافت.

THETA/USDT

THETA در حال تثبیت بین ۱۴٫۹۶ دلار و ۱۰٫۳۵ دلار است. در یک روند صعودی، هنگامی که سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی متوقف می شود، نشان می دهد که معامله گران برای خروج عجله نمی کنند بلکه با افت قیمت این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک پر شیب و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۱۴٫۹۶ دلار برسانند، جفت ارز THETA / USD ممکن است سفر خود را به سمت ۱۹ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت این دارایی از ۱۴٫۹۶ دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است اقامت خود را در این محدوده افزایش دهد. خرس ها برای بدست آوردن برتری باید زیر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹٫۸۱ دلار) فرو روند.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۴ مارس زیر مثلث متقارن شکست اما خرس ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. گاوها در تاریخ ۲۶ مارس قیمت این دارایی را به سمت این مثلث کاهش دادند و این امر می توانست چندین خرس تهاجمی را به دام بیندازد.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

پس از دفاع از خط روند این مثلث در تاریخ های ۲۷ و ۲۸ مارس، گاوها امروز قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۰٫۶۸ دلار) رساندند. اکنون قیمت این دارایی می تواند تا خط مقاومت مثلث که در آن گاوها با مقاومت سخت خرس ها روبرو می شوند، صعود کند.

اگر قیمت این دارایی از خط مقاومت پایین بیاید، جفت ارز LTC / USD می تواند اقامت خود را در داخل این مثلث برای چند روز دیگر تمدید کند.

با این حال، اگر گاوها قیمت این دارایی را بالاتر از این مثلث برسانند، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۴۶٫۹۶ دلار و سپس به هدف الگوی ۳۰۹ دلار برسد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۶۸ دلار برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

LINK/USDT

Chainlink (LINK) همچنان در محدوده ۲۴ تا ۳۲ دلار گیر کرده است. بازگشت از سطح پشتیبانی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹ دلار) رسیده است که خرس ها ممکن است در آن سطح مقاومت کنند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک مسطح و RSI درست بالای نقطه میانی یک مزیت آشکار نه برای گاوها و نه برای خرس ها به وجود نمی آورد. این اندیکاتورها نشان دهنده ادامه اقدام بدون روند برای چند روز دیگر است.

اگر جفت ارز LINK / USD از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه کاهش یابد، خرس ها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این دارایی را به زیر سطح ۲۴ دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۰٫۱۱ دلار و سپس به ۱۸ دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را از میانگین متحرک بالاتر ببرند، قیمت این جفت ارز ممکن است به سطح ۳۲ دلار برسد. شکست بالاتر از این سطح، احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.