video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت کوین و بیشتر آلت کوین های بزرگ به سطح پشتیبانی خود را بازگشته اند و این نشان دهنده افزایش احساسات صعودی است.

ارزش کل بازار ارز رمزپایه در تاریخ ۵ آوریل به نقطه عطف مهم ۲ تریلیون دلار رسیده است. با افزایش ارزش ارزهای رمزپایه ، احتمالاً سرمایه گذاری های بیشتری را از سوی سرمایه گذاران نهادی در این فضا شاهد خواهیم بود، زیرا آنها دیگر از این پتانسیل غفلت نخواهند کرد.

کمتر از سه ماه پیش، ارزش بازار ارز رمزپایه برای اولین بار به مرز ۱ تریلیون دلار رسیده بود. این نرخ رشد نشان می دهد که سرمایه گذاران به شدت در مورد پتانسیل این بخش صعودی هستند و افرادی که تصمیمات سرمایه گذاری خود را به تأخیر می اندازند ممکن است مجبور باشند در سطوح بسیار بالاتری وارد شوند.

کتی وود (Cathie Wood)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Ark Invest به دلیل شناسایی فن آوری های مخرب بسیار مشهور است و این شرکت برای انجام این کار از بیت کوین (BTC) پشتیبانی می کند. یاسین المانجرا (Yassine Elmandjra)، تحلیلگر دارایی های دیجیتال در Ark عنوان کرد که بیت کوین “۱۰۰ برابر بهتر از طلا است، از این رو او معتقد است که ارزش بازار فعلی بیت کوین ۱۰ برابر از سرمایه فعلی آن که ۱ تریلیون دلار است، افزایش خواهد یافت تا با ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلاری طلا مطابقت داشته باشد.

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

برای ادامه روند صعودی بیت کوین، موسسات باید به وارد کردن پول به این فضا ادامه دهند. Purpose Bitcoin ETF ، اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) کانادا ، دو ماه پیش راه اندازی شد و در حال حاضر ۱۶،۴۶۲ بیت کوین در اختیار دارد.

اگر Bitcoin ETF به تأیید قانون گذاران در ایالات متحده برسد، می تواند سرمایه گذاری های زیادی را به خود جلب كند و جریان ورودی به Purpose Bitcoin ETF را كاهش دهد.

داستان ارز رمزپایه فراتر از بیت کوین است. داده های شرکت تحلیلی تجاری CB Insights نشان داد که استارت آپ های متمرکز بر فناوری ارز رمزپایه و بلاک چین در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ حدود ۲٫۶ میلیارد دلار درآمد داشته اند. این میزان بسیار بالاتر از کل بودجه ۲٫۳ میلیارد دلاری دریافت شده در سال ۲۰۲۰ است که نشان دهنده افزایش علاقه به این بخش است.

بنابراین سوالی که در ذهن اکثر سرمایه گذاران وجود دارد این است که آیا بازار ارز رمزپایه قادر به حفظ حرکت فعلی خود خواهد بود یا خیر. بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئه پی ببریم.

BTC/USDT

قیمت خرید بیت کوین امروز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۷۵۰ دلار) عقب نشینی کرده است، که نشان می دهد احساس همچنان مثبت است و گاوها در هر سقوط جزئی این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی می کنند که قیمت این دارایی دیجیتال را از سطح مقاومت ۶۰،۰۰۰ تا ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار افزایش دهند. در صورت موفقیت به این انجام چنین کاری، درهای افزایش قیمت به ۶۹۵۴۰ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار باز می شود.

با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی را در منطقه مقاومت متوقف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال یک وقفه در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می یابد.

این امر می تواند منجر به افت به سطح پشتیبانی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۳،۹۷۸ دلار) شود. اگر خرس ها قیمتاین دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند، قیمت این جفت ارز می تواند تا سطح پشتیبانی بعدی ۵۰۴۶۰٫۰۲ دلار سقوط کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ ۲ آوریل به بالاترین قیمت خود در ۲،۱۴۴٫۵۹ دلار رسیده است. با این حال، گاوها نتوانستند با این حرکت رشد کنند، زیرا خرس ها به شدن دارایی خود را به فروش رساندند و قیمت این دارایی را در تاریخ ۳ آوریل به ۲،۰۴۰٫۷۷ دلار کاهش دادند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

از آن زمان به بعد، هم گاوها و هم خرس ها در نزدیکی سطح ۲،۰۴۰،۷۷ دلار در حال مبارزه با یکدیگر بوده اند. در حالی که گاوها سعی می کنند این سطح را به سطح پشتیبانی تبدیل کنند، خرس ها در تلاشند تا قیمت خرید اتریوم این دارایی را به زیر این سطح برسانند و گاوها را به دام بیندازند.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۷۲ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالای ۶۵ نشان می دهد گاوها برتری دارند. اگر خریداران موفق شوند قیمت این دارایی را به بالای ۲،۱۴۴٫۵۹ دلار برسانند، جفت ارز ETH / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۲،۶۱۸٫۱۴ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۱۹۷۷ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. شکست زیر این سطح نشان می دهد که حرکت صعودی ضعیف شده و می تواند منجر به کاهش روند روند شود.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) امروز منطقه مقاومت ۳۴۸٫۶۹ دلار تا ۳۵۶٫۹۸ دلار را پاکسازی کرد و به بالاترین سطح خود در تاریخ رسید. هر زمان که یک کلاس دارایی به بالاترین سطح جدید خود برسد، نشانه قدرت است زیرا این نشان می دهد که معامله گران در سطوح بالاتر خرید می کنند زیرا انتظار دارند که این روند صعودی ادامه یابد.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI به منطقه خرید بیش از حد رسیده است که نشان می دهد این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. جفت ارز BNB / USDT اکنون می تواند با سطح هدف خود در ۴۰۰ دلار و سپس ۴۳۰ دلار صعود کند.

اگر قیمت معکوس شود و از زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹۷ دلار) شکسته شود، این نمای مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین اقدامی نشان خواهد داد که معامله گران در سطح بالاتری سود خود را ذخیره می کنند و عرضه بیش از تقاضا است.

این امر می تواند قیمت این دارایی را بهسطح میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲۵۸ دلار) کاهش دهد و شکاف زیر این سطح پشتیبانی ممکن است این روند کاهشی را به ۲۲۰ دلار برساند.

DOT/USDT

همانطور که از فتیله بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود، خرس ها سعی کردند گاوها را به دام بیندازند. با این حال، گاوها آماده تسلیم برتری خود نبودند و در ۴ آوریل دوباره Polkadot (DOT) را به بالای ۴۲٫۲۸ دلار رساندند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

نزاع سختی بین گاوها و خرس ها در نزدیکی سطح ۴۲٫۲۸ دلار وجود دارد. خریداران برای حمایت و راه اندازی مرحله بعدی روند صعودی که ممکن است به ۵۳٫۵۰ دلار برسد، سعی می کنند این سطح را تغییر دهند.

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷٫۳۰ دلار) و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را به زیر ۴۰ دلار برسانند، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد بود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، قیمت جفت ارز ADA / USDT ممکن است به میانگین متحرک سقوط کند و شکست در زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۵٫۳۴ دلار) می تواند یک اصلاح عمیق تر را به ۲۶٫۵۰ دلار آغاز کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) طی چند روز گذشته در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۷ دلار) معامله شده است. تلاش گاوها برای شروع یک حرکت صعودی در ۲ و ۳ آوریل، خریدارانی را در سطوح بالاتر پیدا نکرد و این مسئله از فتیله بلند روی شمعدان ها دیده می شود.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

معمولاً هر مرحله با نوسان کم با افزایش ناگهانی نوسان همراه است اما پیش بینی جهت شکست می تواند دشوار باشد. بنابراین، بهتر است قبل از شروع هر معامله منتظر رخ دادن این شکست باشید.

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۱٫۳۰ دلار برسانند و حفظ کنند، جفت ارز ADA / USDT ممکن است مقاومت سخت ۱٫۴۸ دلار را به چالش بکشد. این سومین تلاش برای پاکسازی سطح مقاومت خواهد بو ، از این رو احتمال وقفه در بالای آن زیاد است. هدف بعدی رسیدن به سطح ۲ دلار است.

از طرف دیگر، اگر این بلاتکلیفی به روند کاهشی منجر شود، خرس ها سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر ۱٫۰۳ دلار برسانند و اصلاح عمیق تری را به ۰٫۸۰ دلار و سپس ۰٫۷۰ دلار آغاز کنند.

XRP/USDT

XRP امروز بالاتر از سطح مقاومت سفت و سخت ۰٫۶۵ دلار شکس، که الگوی معکوس سر و شانه ها را کامل می کند. این آلت کوین مومنتوم خود را افزایش داده و مقاومت جزئی در ۰٫۷۵ و ۰٫۷۸ دلار را از بین برد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

سرعت شدید این روند صعودی نشان می دهد که ممکن است چندین خرس از بین رفته باشند و در نتیجه یک فشار کوتاه عظیم ایجاد کنند. این امر، امکان رسیدن به هدف الگوی ۱٫۱۱ دلار را امکان پذیر می کند.

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۵۷ دلار) و RSI بالای ۸۰ نشان می دهد که گاوها دوباره کنترل را در درست گرفته اند.

با این حال، جفت ارز XRP / USDT ممکن است به هدف مورد نظر نرسد زیرا معامله گران کوتاه مدت ممکن است پس از رشد شدید امروز سود خود را ذخیره کنند. این امر ممکن است قیمت این دارایی را به سطح پشتیبانی ۰٫۷۵ تا ۰٫۶۵ دلار کاهش دهد.

قدرت برگشت از این سطح پشتیبانی، درک بهتری از مرحله بعدی روند صعودی را به دست می دهد.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) در تاریخ ۲ آوریل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۵۲ دلار) افزایش یافت اما خرس ها اجازه ندادند که قیمت این دارایی از این سطح بالاتر رود. آنها دارایی های خود را در سطوح بالاتر فروختند و قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳ آوریل بازگرداندند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

نشانه مثبت این است که گاوها در سه روز گذشته میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را با موفقیت نگه داشته اند. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۳۲٫۵۰ دلار برسانند، قیمت جفت ارز UNI / USDT می تواند به سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ تا ۳۶٫۸۰ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI زیر ۵۶ حاکی از عدم مومنتوم قوی به نفع گاوها است. این امر می تواند قیمت این جفت را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد. حرکت روند بعدی روند ممکن است در یک شکست بالاتر از ۳۶٫۸۰ دلار یا در یک شکست زیر ۲۵٫۵۲ دلار آغاز شود.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۳ آوریل از خط مقاومت مثلث متقارن شکسته شد اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این آلت کوین به سرعت معکوس شد و دوباره به این مثلث سقوط کرد.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، نشانه مثبت این است که خریداران اجازه نمی دهند قیمت این دارایی زیر میانگین متحرک شکسته شود. این نشان می دهد که گاوها در حال فرو رفتن هستند. آنها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت این دارایی را به بالای این مثلث رسانده و حفظ کنند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز LTC / USDT می تواند تا سطح ۲۳۰ دلار و سپس به ۲۴۶٫۹۶ دلار برسد. بالاتر از این سطح، قیمت این جفت ارز می تواند تا هدف الگوی ۳۰۷٫۴۲ افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت این دارایی یک بار دیگر از خط مقاومت کاهش یابد، در این صورت احتمال شکست زیر میانگین متحرک افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می تواند به خط پشتیبانی مثلث سقوط کند.

LINK/USDT

Chainlink (LINK) در تاریخ ۲ آوریل بالاتر از سطح مقاومت ۳۲ دلار شکسته شد اما گاوها نتوانستند بر اساس این شکست مقاومت کنند و خرس ها در تاریخ ۳ آوریل قیمت این دارایی را را به درون این محدوده عقب کشیدند. این امر نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح مقاومت ۳۲ دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

با این حال، بازگشت شدید به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹ دلار) در ۴ آوریل نشان می دهد که گاوها در حال خرید این دارایی به هنگام افت قیمت هستند. گاوها اکنون سعی خواهند کرد قیمت این دارایی را به بالای سطح ۳۲ تا ۳۳٫۱۷ دلار در منطقه مقاومت برسانند.

در صورت دستیابی به آن، جفت ارز LINK / USDT ممکن است بالاترین قیمت خود را در ۳۶٫۹۳ دلار مجددا آزمایش کند. اگر این سطح نیز تسخیر شود، ممکن است افزایش قیمت به سطح ۴۰ دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت این دارایی مجدداً از ناحیه مقاومت پایین بیاید و به زیر میانگین های متحرک سقوط کند، این امر نشان دهنده این است که اقدام بدون روند ممکن است برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد.

THETA/USDT

طی چند روز گذشته THETA در محدوده ۱۰٫۳۵ تا ۱۴ دلار گیر افتاده است. خرس ها سعی می کنند قیمت این دارایی را تا حدی که دامنه پشتیبانی می کند کاهش دهند اما گاوها اجازه ندادند که قیمت این آلت کوین به زیر ۱۱٫۲۰ دلار برسد.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۸۱ دلار) به تدریج مسطح می شود و RSI به زیر ۶۱ رسیده است و این امر نشان می دهد طی چند روز آینده میوتوان شاید یک اقدام بدون روند بود.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را بالای ۱۲٫۵۸ دلار برسانند، قیمت جفت ارز THETA / USDT می تواند به ۱۴ دلار برسد. شکست این مقاومت اولین علامت برتری گاوها خواهد بود.

با این حال، اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۱۱٫۲۰ دلار برسد، افت به ۱۰٫۳۵ دلار امکان پذیر است. شکست در زیر این سطح پشتیبانی می تواند امر فروش را تشدید کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر