video thumb

سرمایه گذاران چینی مزرعه استخراج بیت کوین ایرانی را مجدداً راه اندازی می کنند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پس از چهار ماه تعطیلی، بزرگ ترین مرکز استخراج بیت کوین در ایران قرار است فعالیت خود را از سر بگیرد. براساس گزارشی از IranWire، تصمیم برای شروع مجدد فعالیت در مزرعه استخراج بیت کوین به دلیل بودجه هنگفتی بود که توسط حامیان چینی تأمین شد.

Hdk مزرعه استخراج بیت کوین (BTC) که در رفسنجان، شهری در استان کرمان در جنوب شرقی ایران واقع شده است، در اوایل سال ۲۰۲۱ در کانون بحث و جدال قرار داشت. در ماه ژانویه، مقامات این استان دستور تعطیلی این قطب استخراج را به واسطه قطعی های گسترده برق در ایران صادر کردند.

در واقع، مرکز استخراج بیت کوین رفسنجان ۱۷۵ مگاوات ساعت برق مصرف می کند – تقریباً یک سوم کل انرژی اختصاص یافته به استخراج کنندگان ارز دیجیتال در ایران. طبق گزارشات، این مزرعه استخراج بیت کوین بزرگ ترین مرکز داده در خاورمیانه است.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

حسین جلالی، نماینده رفسنجان روز چهارشنبه خطاب به شورای شهر اظهار داشت که سرمایه های عظیم در مرکز استخراج بیت کوین “نباید از بین برود.” با این حال، گزارش شده است که ساکنان نگرانند که این بازگشایی بدون هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات قطع برق در حال انجام باشد.

تأسیسات رفسنجان یکی از بسیار تأسیسات استخراج بیت کوین مورد حمایت چینی ها در ایران، به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی جنوب شرقی است. پول چینی که وارد عملیات استخراج بیت کوین ایران می شود، تا حدودی در حاشیه روابط اقتصادی بین هر دو کشور تحت عنوان “قرارداد ۲۵ ساله” ظاهر می شود.

طبق گزارشات، قوانین سختگیرانه مصرف برق ماینرهای چینی را مجبور به ترک برخی از مراکز مهم استخراج ارز دیجیتال در این کشور کرده است. با توجه به هزینه های برق ارزان این کشور، ایران احتمالاً گزینه دیگری را برای چنین شرکت هایی ارائه می دهد.

در عیین حال، برخی از استخراج کنندگان بیت کوین ایرانی عنوان کرده اند که حضور ماینرهای بیت کوین چینی باعث می شود این تلاش برای سرمایه گذاری های محلی بسیار کم شود.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، صحنه رو به رشد استخراج ارز دیجیتال ایران، عامل بدتر شدن کیفیت هوا در شهرهای بزرگ کشور است.

خرید بیت کوین ، خرید تتر ، خرید اتریوم ، خرید ارز دیجیتال